Ontslag per 28 feb 2003 en vacature?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Ontslag per 28 feb 2003 en vacature?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 00:14

Per 28 februari is het afgelopen met de Maxis, het wordt C1000 en de multimedia afdeling en kleding etc gaan allemaal weg en er blijft alleen food over. Ik als multimedia medewerker ben dus ook te veel en mijn contract loopt ook maar tot 28 februari. Nu kan ik een paar dingen doen: 1) Ik blijf er werken tot 28 feb. en ga dan inschrijven bij het CWI. 2) Ik zoek nu een andere baan alvast en begin daar op 1 maart. 3) Bij een vacature gaan kijken die gisteren in de krant stond. Hieronder heb ik hem even vermeld. Wat vinden jullie ervan, en hebben jullie nog tips voor me?

Bron: Dagblad de Limburger

Sporting foto Nederland zoekt serieuze nette:
STUDENT(EN) / SCHOLIER(EN)
tot ca 21 jr i.b.v. OV-kaart of brommer/fiets en die opgeleid wil(len) worden tot FOTOGRAAF voor portretfotografie van sportteams in eigen woonplaats e.o. Je werkt op zaterdagochtend tot ca 1 uur en verdient dan ongeveer € 50,-. Bovendien krijg je van ons een professionele speigelreflex camera in bruikleen die je prive mag gebruiken en t.z.t. mag behouden. Werk je graag met mensen, ben je sociaal vaardig, ondernemend en gedisciplineerd? Vraag de gratis brochure aan.


Internet adres = http://www.sportingfoto.nl

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:22

He wat grappig, die kwam ik ook tegen in het Dagblad van het Noorden.
Klinkt wel leuk opzich, maar is alleen op zaterdagochtend he.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 00:35

Des te gunstiger voor mij. Ik werk nu donder- en vrijdagavond en zaterdagmorgen tot 1 uur. Dat komt perfect uit want dan kan ik daarna richting Lunteren/Ede om het weekend bij Ilona door te brengen. Ik verdien nu gemiddeld 250 euro in de maand, en dat zou dan ongeveer 200 worden, maar ik hoef wel minder te werken en hou op zaterdag ongeveer dezelfde werktijden. Ik interesseer me sowieso wel in fotografie (heb niet voor niets een dure digi) en ik mag ook de spiegelreflex van mijn vader gebruiken (wilde dat ook nog altijd leren) en daarom is dit een erg verleidelijk aanbod.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 08:09

Ik zou zeggen: Ga er voor! Nee heb je en ja kun je krijgen. Het is in ieder geval in je voordeel dat je interesse hebt in fotografie. Ik zou de kans grijpen als ik jou was.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:25

Als het je wat lijkt, ga dan iig iets doen met die advertentie. Mocht het niks worden kun je altijd nog verder zien.
Maar als je weet dat je contract afloopt is het verstandig om alvast rond te kijken naar iets anders.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:57

Niet wachten tot het afgelopen is. Voordat je een uitkering krijkt kan zo 2 tot 3 maanden overheen gaan. Dus als ik jou was: gewoon proberen!

Suc6!

=^.,.^=

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:59

Ja die advertentie zag ik ook al...
Lijkt mij ook erg leuk, dus mocht je besluiten dat te gaan doen, laat dan even weten hoe en wat
(alleen zal ik wel te oud zijn: 23 Verdrietig en dit is ook mijn laatste jaar OV)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:34

Hihi en ik zie dus NIET in wat er leuk aan is.... Kan aan mij liggen... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:45

Ik geloof nooit dat je voor bijbaantjes een WW-uitkering gaat krijgen, maar ik weet ook niet alles van uitkeringen......

Klinkt leuk hoor Syph, gewoon proberen. niet geschoten is altijd mis, en je kunt je altijd nog terugtrekken uit de procedure als het niks blijkt te zijn.
SUcces!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 12:49

Mijn vader heeft 13 jaar bij het GAK gewerkt en is nu administratief controleur en volgens hem kom ik wel degelijk in de ww, maar niet met 70% van mijn laatst verdiende loon. Maargoed ik heb vandaag gebeld en de brochure aangevraagd. Ben benieuwd.. Als ik eenmaal kan fotograferen met een spiegelreflex kan ik natuurlijk ook als freelance fotograaf gaan werken en bijv. voetbalfoto's naar de krant sturen. Maar dan kan ik ook foto's gaan maken bij paardenconcoursen natuurlijk Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:36

Nou bij die advertentie wordt vanalles beloofd en het moet helemaal geweldig zijn, maar er moet vast een addertje onder het gras zitten. Een klasgenoot had info aangevraagd en die kreeg een hele map met informatie en dat klonk allemaal een beetje te goed. Ik weet niet wat erachter zit, maar lees het iig heel goed door en let op de kleine lettertjes!!!

Succes Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 13:38

Opzicht valt het wel mee wat ze beloven, je krijgt een spiegelreflex camera in bruikleen en je mag hem ook prive gebruiken, je volgt een soort cursus met hen en de foto's die je maakt gaan naar hen toe en zij verkopen die. Niets mis mee toch? Maargoed brochure is aangevraagd en ik zal even zien wat daar allemaal instaat.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 14:09

Als je nog op school zit kun je toch nooit een WW-uitkering aanvragen? Zou lekker makkelijk zijn, StuFi of Kinderbijslag en WW ontvangen. Verder zul je dan ook elke week moeten solliciteren en passend werk wat je aangeboden wordt aan moeten nemen.

Die baan als fotograaf klinkt erg leuk.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 14:10

Zodra ik ontslagen wordt ergens kan ik natuurlijk een uitkering aanvragen! Met de StuFi moet ik mijn school betalen! En kinderbijslag is voor mijn ouders om me te onderhouden. En ja je zult moeten solliciteren en passend werk accepteren, dat weet ik en daar gaat het ook niet om. Die baan klinkt inderdaad leuk en ik hoop dat het wat is..

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 14:32

Ik heb er nog nooit van gehoord, het lijkt me eerlijk gezegd erg sterk. Maar hou me op de hoogte, dan kan ik mijn zusje en nog wat anderen die nog studeren dan ook vertellen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 14:35

Je moet wel ontslagen worden, en niet zelf ontslag nemen he? Maar dat is altijd een voorwaarde. Volgens mij is het wel pas als volwassene, dus 18 jaar of ouder. Zal nog even verder informeren, maar het lijkt me sterk dat ik er geen recht op zou hebben terwijl ik toch ontslagen ben. Ik ben toch ook werkeloos? Van die stufi alleen kan ik mezelf niet onderhouden hoor...

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:58

dus als je nu ontslagen wordt, wat ga je dan doen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 17:10

Dat is juist de vraag Carlos *LOL*

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:27

Het klinkt heel leuk! Zouden ze ook iemand in Overijssel zoeken? Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:54

Ik denk het wel, volgens mij door het hele land.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:11

Klinkt super joh!! Echt reageren...
Maar inderdaad heeeel goed op de kleine lettertjes letten,
klinkt wel heel erg mooi...

En jurga, tzal inderdaad wel aan jou liggen! Geloof dat iedereen het leuk vindt... Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 16:32

Ik heb dus de brochure ontvangen. Opzich klinkt het leuk. Maar je moet eerst naar Zwijndrecht om daar te kijken of je geschikt bent, ben je niet geschikt dan val je af. Als je geschikt bent moet je een dagje mee lopen, daarna nog een dag met een fotograaf en daarna krijg je 6 weken lang thuisopdrachten en kleine opdrachtjes voor zaterdag morgen. Je verdient dan 7,50 per uur en voor elk team meer dan 1 in het uur 2,50 euro extra. Na de zes weken krijg je per team betaald maar ga je hele zaterdagen werken en soms zelfs ook nog zondag... en dat kan ik dus niet omdat ik dan Ilona helemaal niet meer kan zien... Bovendien moet je 125 euro borg betalen voor de fotocamera... verder heb ik niet meer gelezen omdat ik er toch niets aan heb.

Bovendien is het wel degelijk zo dat ik ww krijg. Ik heb het nagevraagd, en de 3,5 jaar die ik bij het vorige bedrijf gewerkt heb tellen ook mee, dus in totaal heb ik 4 jaar waarover ik een gemiddelde van ww zou krijgen. Maar dan moet ik me nu wel gaan melden bij het CWI.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 16:39

Nu hoef je je nog niet te melden, kan pas vanaf 3 weken voordat je daar stopt. Ik zit in hetzelfde schuitje en ben er vorige week voor noppes geweest.
Ik vind het een achterlijke regel, er gaan wel drie maanden overheen voordat je aanvraag verwerkt is!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 16:45

Ik moest me melden zodra ik wist op welke datum dat ik eruit geknikkerd zou worden anders maak je geen kans meer op ww en kunnen ze je ervoor afwijzen. Dat kreeg ik van CWI en mijn vader te horen....

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:14

Nou er is dus maar een kleine kans om aangenomen te worden daar ik zou mooi iets anders zoeken. Een spiegelreflex camera is echt iets heel anders als een digitale.