zijn er ook pony westernzadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

zijn er ook pony westernzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 13:49

nou mijn titel zegt genoeg. ik zoek een westernzadel voor mijn smalle wesh a pony. bestaan die en zoniet wat zou een goed alternatief zijn.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:51

Ja.
Ik heb er gezien bij Arthur's maar ook op e-bay... echt heel schattig Clown

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

DubbelFun

Berichten: 88553
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:56

Er zijn wel zeker pony-zadels. Maar met de kortere rug van een pony moet je uitkijken dat het zadel niet te lang is en dus is ook vaak de zittingmaat kleiner.
Afhankelijk van je eigen lengte kun je zoeken naar een 13, 14 of 15 inch.
Er zijn ook 15" zadels die erg kort zijn (korter dan 60 cm), maar die zijn zeldzaam (dan bedoel in de vierkante skirts niet de ronde skirts).

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 14:25

zijn die ook smal genoeg. ze heeft erg smalle schouders

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:48

Ik had als eerste zadel voor Mileen een 15" roundskirtje, en die hadden we voor de grap wel eens op Sidje gelegd. Er kwam nog net een staartje achter onder vandaan, en aan de voorkant had het zadeltje oortjes... Haha!
Ik denk dat je echt een kinderwesternzadeltje moet zien te vinden voor die pony.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 14:51

meu, maar dan kan ik er niet inzitten

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:54

Nee, maar eerlijk is eerlijk, op die pony zitten kan ook niet. Hoewel het wel verrekte makkelijk is met een slidingstop als je alleen je voeten maar neer hoeft te zetten *LOL*

Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar een volwassene op een Welsh A kan echt niet.....
Een keer een rondje voor de gein a la, maar verder......

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 15:25

daar denken andere anders over. ik ga ook geen slidings maken. ik ga parellien met haar. zij vinden dat geen probleem mits de pony mij kan dragen. nou dat kan ze wel.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:28

Je vind ze inderdaad op ebay ... de plaats voor alles wat buiten de gewone norm valt! Ik heb gisteren zelfs een kindermaatje aussiezadeltje gezien!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 15:29

wat is daar desite van dan?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

DubbelFun

Berichten: 88553
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:49


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:50

Ik heb thuis nog een smal (29) westernzadel liggen maat 15 inch maar de lengte is daar toch nog wel 60 cm van. Maar de beugelriemen etc zijn ook allemaal wat kleiner en smaller. Ik denk wel dat het lastig wordt om een passend zadel te vinden. Of je moet ook in een zitting van 10 inch passen ofzo Lachen
Laatst bijgewerkt door cornelie op 25-01-03 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 19:28

tja ik pas wel in een kinder zadel. heb haar ingereden met zo'n pinoccio zadel, maar voor andere is het fijn als er wat meer ruimte is. niet dat zij er vaak op zullen zitten hoor.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:39

phoenix4ever schreef:
daar denken andere anders over. ik ga ook geen slidings maken. ik ga parellien met haar. zij vinden dat geen probleem mits de pony mij kan dragen. nou dat kan ze wel.


Er zit een verschil tussen kunnen dragen en kunnen dragen.
Je zult er niet zomaar doorheen zakken, dat geloof ik best.
Maar met 'kunnen dragen' bedoel ik persoonlijk dat het paard de rug nog makkelijk rond kan maken als de ruiter erop zit, dus de achterhand goed onder kan brengen. Anders is er geen sprake van fatsoenlijk rijden.
En je maakt mij niet wijs dat een pony van zo'n 1.10 meter (als ik dat gokje even mag maken, weet niet precies hoe groot Sidje is, maar 't zal niet ver uit de koers liggen) met gemak op een goede manier kan lopen met een volwassene erop.
Maar goed, het is jouw pony, je mag er mee doen wat je wilt. (Als je later maar niet aan komt mauwen dat 'ie aan gort ligt)

Terug naar het topic:
Volgens mij zag ik laatst bij Divoza een heel klein westernzadeltje liggen, ik denk dat het 10" was. Zal geen topkwaliteit zijn, maar als het past, kun je d'r misschien toch plezier aan beleven. Bel ze even, dan weet je 't.
Succes!

DubbelFun

Berichten: 88553
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 14:43

Citaat:
Maar goed, het is jouw pony, je mag er mee doen wat je wilt. ..

Persoonlijk heb ik altijd wat moeite met dit soort uitspraken. Een levend wezen in 'eigendom' hebben geeft geen vrijbrief voor wantoestanden, maar eerder de verplichting om er naar eer en geweten goed voor te zorgen zowel lichamelijk als geestelijk.
Helaas ligt dit IRL anders, gezien het feit dat er een instituut als de Dierenbescherming nodig blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:41

Sugarmiss schreef:
Citaat:
Maar goed, het is jouw pony, je mag er mee doen wat je wilt. ..

Persoonlijk heb ik altijd wat moeite met dit soort uitspraken. Een levend wezen in 'eigendom' hebben geeft geen vrijbrief voor wantoestanden, maar eerder de verplichting om er naar eer en geweten goed voor te zorgen zowel lichamelijk als geestelijk.
Helaas ligt dit IRL anders, gezien het feit dat er een instituut als de Dierenbescherming nodig blijkt te zijn.


Daar heb je gelijk in Sugarmiss, maar als ik hier neerzet dat ik het absurd vindt dat een volwassene op een pony van 1.10 rijdt, breekt de pleuris ook uit..... Haha! Een rondje hobbelen voor de grap vind ik echt wel kunnen, maar nu we het over westernzadels en rijden gaan hebben..... Koe Dus vandaar toch die uitspraak. Je houdt het immers niet tegen.....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 19:18

ik heb haar zelf ingereden twee jaar terug. had ze toen ergens last van. dacht het niet. ze liep netjes in de krul voor me.
ik ga niet elke dag op haar rijden. 2x in de week 30 min is zat. sidje kan mij makkelijk dragen. ze wankeld nooit en loopt vlot door. ze gaat er zelfs wel eens vandoor met mij op haar rug.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:28

'k Zal er verder ook geen commentaar op leveren. Ieder z'n eigen feestje Haha!
Succes ermee!


turtle
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:27

ik heb je gezien met sidje hoor phoenix en dat gaat prima. niets op aan te merken en zeker niet als je het zo weinig doet.
vind het een beetje raar dat er zomaar met meningen gegooid word terwijl je daar niet om vraagt.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:46


De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 16:50

bedankt

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 16:54

he maar da's duits dus zal wel duur zijn om hier heen te halen en dan moet ie wel passen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:07

Informeer eens naar de voorwaarden zou ik zeggen, maar misschien zijn er andere bokkers die ervaring met die zaak hebben. Diegene die die link in dat onderwerp geplaatst heeft bijvoorbeeld.

Wel leuke dingen hè?

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 20:28

ze zijn echt schattig
ik ga het eens navragen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:45

Die zwarte zadeltjes die bovenaan staan op de pagina met zadels, die zag ik laatst bij Divoza liggen. Zag er exact hetzelfde uit.

PS Turtle, je eigen bijdrage is ook lekker zinvol zullen we zeggen Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers