Ook zo dol op mandarijntjes??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Ook zo dol op mandarijntjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 15:18

Tjonge..

Ik heb net een kilo mandarijnen gehaald en kan er gewoon niet vanaf blijven! Ze zijn echt lekker! En koud ook, heerlijk!

Ik ben inmiddels op de helft en blijf ervan eten..

Hebben jullie dat ook wel eens??

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:53

ja heerlijk!!! Maar dan wel van die lekkere kleintjes zonder pit he Haha!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 16:56

Jaja.. Tong uitsteken

heb er nog 3 van de 8.. Tong uitsteken Morgen de rest opeten.. Vingers aflikken

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:59

o, nee blègh!! Toen ik klein was heb ik me letterlijk misselijk gegeten aan mandarijntjes. Ik ben er zo ongelovelijk ziek van geweest, brrrrr. Ik kan me er zelf niets van herinneren (weet het dus uit de overleveringen van mams), maar ik kan nu nog steeds geen mandarijnpartje door mijn keel kan krijgen en ik kokhals spontaan als ik het probeer. Gruwel!!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:53

Af en toe 1tje is best lekker, maar dat komt maar heel zelden voor... Ik ben niet zo gek op fruit Verward

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:12

Maaike schreef:
ja heerlijk!!! Maar dan wel van die lekkere kleintjes zonder pit he Haha!


Dat vind ik nou ook! En mn vzpony kan er ook wat van!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:38

Ik ben er gek op, maar helaas, meer dan eentje per dag is absoluut niet aan te raden... (of ik breng de komende uren door op het toilet) Sinaasappels net hetzelfde probleem Boos!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:01

Heeeeeeeeeeerlijk! Ik ben nooit zo'n fruiteter (vind het wel lekker, maar eet het te weinig), maar als er manderijntjes zijn is het geen enkel probleem. Vingers aflikken

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:33

ja lekerrrrr, sinaasappels ook!!!
maar ze moeten wel lekker zuur zijn en niet zoet!!!
ze zijn trouwens vooral lekker als je aan het lijnen bent.....

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 17:50

Ik vind mandarijntjes wel lekker, vooral als ze zuur en koud zijn, maar helaas kan ik er niet zo goed tegen. Ik begin van mandarijnen (en sinasappels, citroenen etc) namelijk enorm te zweten in mijn gezicht. Verward
Het is heel gek, maar ik kan er echt niets aan doen. Toen ik het aan de dokter vroeg wat dat kon zijn, keek hij heel raar. Hij had er nog nooit van gehoord.. (en wist dus ook niet wat hij er tegen kan doen..) Soms is het al als ik een sinasappel ruik (leuk als je bij iemand in de buurt zit die zoiets eet...) Ik ben dus een soort pavlov-hondje..

Helaas dus niet teveel mandarijntjes voor mij, maar ze blijven wel lekker... Vork

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:02

Hmmm ik heb een ware mandarijen verslaving! Zo´n zak houd het geen dag uit bij mij!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:35

Als mijn moeder een net haalt, is hij voor het eind van de dag op.. dus kan hier iedere dag wel gehaald worden. Ze zijn heerlijk, eet ze de hele dag, en dan 's avond ook nog een sinaasappel.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 13:13

mandarijntjes vind ik wel lekker maar niet te veel! maar sinasappel bah nee
maar als ik naar de paarden ga en ik neem mandarijntjes op sinasappel mee sooooooooo die worden daar helemaal wild van als ik voor hun neus zo'n ding sta te pellen en dan gaan ze het eten en dan ligt er overal sap enzo geweldig!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:48

ik hou nu helemaal niet meer van mandarijntjes!
ik heb ze denk ik vroeger teveel gegeten want toen at ik me er vol mee!
maar nu...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:11

hahah ik weet er alles van Haha! de schaal lag vol voordat Tallie kwam Haha!
Ennuh toen op Zondag middag was t gezellig samen madarijntjes eten HMJUMMIEEEJJJ Haha! Alleen die schillen he Boos! die blijf je vinden Haha!

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:21

Jummie mandarijntjes, heb alleen nu prongeluk kleine sinaasappeltjes gekocht en die krengen zijn zo lastig te schillen.... grrrr dan kun je niet eens flink dooreten!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:30

Mmmmandarijntjes *zucht* ik kan er ook niet van afblijven. Ze zijn ook zo lekker. Trouwens Sabientje smult er ook van (wel geschild!)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:41

hahah Ilona is er zo gek van. Dan gaat ze in de supermarkt kijken of het wel de 'goede' mandarijntjes zijn, want er moet wel een bepaalde smaak aan zitten Verward

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:56

Hmmm, lekker. En gezond ook nog! Maar dan moeten het wel van die sappige zoete zijn. En ook nog makkelijk te pellen als het kan. Ik had laatst een netje, die waren echt heel lekker maar onmogelijk om te pellen. Een ministukje per keer kreeg je eraf. Ik had er eentje meegenomen naar de manege en ik stond een uur te pielen met zo'n ding terwijl m'n paard zowat door de ketting heen liep. Of ik maar even wilde opschieten!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:16

mmmmm, dat is nieuw voor mij, ik wist niet dat paarden ook gek op mandarijnen en sinaasappels waren! Vanavond eens proberen bij Kore. Ik weet wel dat mn katten er niks van moeten hebben, alhoewel ze af en toe wel op een blaadje sla willen knauwen...
Ikzelf ben ook gek op sinaasappels en mandarijnen, ik eet sinds kort door de weeks op mn werk tussen de middag ook twee sinaasappels, na mn volkoren Wasa krackers met jonge kaas. Ik probeer sowieso al wat op mn lijn te letten, er mogen wel wat pondjes vanaf! `s morgens magere yoghurt met een mok halfvolle melk. Tussen de middag dus volkoren crackers met kaas en sinaasappels en water, en `s avonds vaak sla of groenten met vlees. Eens per week sowieso pizza, dan is t vriendje vrij, en die is niet zo dol op gezond eten (kennen jullie mannen die dat wel zijn dan?)... Gisteren had ik me de hele dag keurig gedragen, niks gesnoept, kom ik thuis, eten we pizza (ik een halve plus sla!) en heeft hij snoep gekocht!!! Ja, daar gaan we dan he....