Eerste keer verzorgen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Eerste keer verzorgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 00:28

Vandaag was het dan zo ver, na afgelopen week bevestiging te hebben gekregen van de eigenaar van Harald, was vandaag de eerste dag aangebroken dat ik er aan mocht geloven. Eerst Harry het halster omdoen en netjes op de poetsplaats zetten. Ilona pakte alvast wat poetsgereedschap en toen kon de grote schoonmaak beginnen. Als eerste mocht ik het deken eraf halen en wat daar onder zat: Een groot zand en stofnest, want meneer houdt van rollen in het zand in de wei *LOL*
Eerst met de harde borstel mooi zijn bovenlijf gedaan, en toen met de zachte borstel zijn koppie en benen. Af en toe even de borstels schoonmaken want jeetje, overal zat zand Scheve mond
Toen heb ik de borstel gepakt en ben ik zijn manen beginnen te borstellen. Aangezien meneer altijd de manen naar links en naar rechts heeft staan, was het voor mij een uitdaging om ze allemaal naar een kant te krijgen. En ja hoor het is me gelukt!
Na het borstellen heb ik nog even gepoetst met de zachte borstel om het laatste zand en losse haartjes weg te krijgen, en toen kwam de echt challenge: Zijn hoeven krabben...
Probeer maar eens de eerste keer dat je hoeven krabt een been van een grote zwarte Gelder van 1.70 (ongeveer?) op te tillen. Sjees dat valt nog niet mee en is behoorlijk zwaar. (Ik heb medelijden met de mensen die een Belgisch trekpaard hebben *LOL*). Maar na een tijdje is het toch gelukt, alhoewel Ilona het nog even iets beter schoonmaakte omdat ik het iets te voorzichtig had gedaan en niet alles er onderuit was Bloos.
Toen was meneer klaar en stond er picobello bij te kijken Lachen Winterdeken weer op en even blijven staan.
Roy pakt de kruiwagen en is toen de stal gaan uitmesten. Dat was geen probleem want dat had ik al vaker gedaan bij Jurga en Voice Lachen. Alles weer netjes schoonmaken en hooi en stro erbij en Harry kan weer lekker terug warm in zijn stro liggen. Slaap lekker Harry en tot volgende week

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:31

Citaat:
Probeer maar eens de eerste keer dat je hoeven krabt een been van een grote zwarte Gelder van 1.70 (ongeveer?) op te tillen. Sjees dat valt nog niet mee en is behoorlijk zwaar. (Ik heb medelijden met de mensen die een Belgisch trekpaard hebben ).


Een keer een Shire of Clydesdale proberen ? Haha!

Leuke hobby he ? En het is zo verslavend, die paarden !!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 03:45

Gaaf zeg dat het zo goed beviel, wacht maar, je paardenvirus word alleen maar groter Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:05

Hihihi,
ik vind het zooo schattig!
Had je voor een jaartje terug nog niets met paarden, nu sta je in het weekend te poetsen en mesten! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:30

Sjuimpje schreef:
Hihihi,
ik vind het zooo schattig!
Had je voor een jaartje terug nog niets met paarden, nu sta je in het weekend te poetsen en mesten! Lovers


Precies wat ik denk Lovers !!! Ik stond er ook bij en heb hem expres zelf laten mieren en wat aanwijzingen gegeven. Het plezier straalt er gewoon vanaf.... Cool Ben echt blij dat ik het Ronald heb gevraagd... Roy, volgende week leren longeren? *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:01

Sypheron schreef:
Aangezien meneer altijd de manen naar links en naar rechts heeft staan, was het voor mij een uitdaging om ze allemaal naar een kant te krijgen. En ja hoor het is me gelukt!

Kun jij ook niet eens hier langs komen dan? Dat is mij nog nooit gelukt bij die bink van mij. (Behalve als hij ingevlochten is dan hè Tong uitsteken )
Citaat:
Probeer maar eens de eerste keer dat je hoeven krabt een been van een grote zwarte Gelder van 1.70 (ongeveer?) op te tillen. Sjees dat valt nog niet mee en is behoorlijk zwaar. (Ik heb medelijden met de mensen die een Belgisch trekpaard hebben *LOL*). Maar na een tijdje is het toch gelukt, alhoewel Ilona het nog even iets beter schoonmaakte omdat ik het iets te voorzichtig had gedaan en niet alles er onderuit was Bloos.


Toch fijn dat je zo'n "collega-verzorger" hebt Knipoog die je af en toe even kan helpen.
Citaat:
Toen was meneer klaar en stond er picobello bij te kijken Lachen Winterdeken weer op en even blijven staan.

En was je trots op het resultaat?
Citaat:
Alles weer netjes schoonmaken en hooi en stro erbij en Harry kan weer lekker terug warm in zijn stro liggen. Slaap lekker Harry en tot volgende week

Pas maar op straks zit je ook door de week in de stallen Knipoog Want als je eenmaal besmet bent...

Maar net wat anderen ook al hebben gezegd,
Het is wel heel leuk om te zien hoe jij van niet-paarden-man verandert in paardenliefhebber *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:28

We hadden helaas geen digi bij ons. Ik ben vandaag van plan Harald weer te gaan rijden, dus over een tijdje kan Syph er ook wel een keertje op om een paar rondjes te stappen.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:35

ik heb thuis iemand zitten die vroeger letterlijk als de dood voor paarden was, maar inmiddels zelf ook rijdt, Meagan altijd voor mij longeert (en hoe!), zijn koetsiersbewijs wil gaan halen en denkt over een eigen paard... Het enige waar hij niet over denkt is poetsen. Dat mag ik altijd doen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:41

cool syph. ik zoek nog een groom.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:14

hihi SP, Syph en ik willen je best een keer komen groomen hoor! Syph moet natuurlijk kennis maken met meer Gelderse paarden.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:20

Verdrietig Roy kan je mijn vriend ook niet weer enthousiast maken Verdrietig
Lijkt me zo leuk om samen het weekend bij de paarden door te brengen maar hij moet er echt niks meer van weten helaas.
Wordt wel wat met jou, nog een paar jaartjes flink oefenen met rijden en dan je eigen paard??

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 12:46

Zou ik best gaaf vinden hoor Marije Lachen En dan ook een mooi groot zwart paardje Kwijl Maargoed, deal Ilona, volgende week Harry longeren Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:47

Zou je niet beter beginnen met dikke doos??? *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 00:09

Harry is ook een dikke doos Tong uitsteken hihihi en btw ik denk niet dat Jur blij is als ik nu nog op haar ga zitten *LOL*

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:27

Sypheron schreef:
Zijn hoeven krabben...
Probeer maar eens de eerste keer dat je hoeven krabt een been van een grote zwarte Gelder van 1.70 (ongeveer?) op te tillen. Sjees dat valt nog niet mee en is behoorlijk zwaar. (Ik heb medelijden met de mensen die een Belgisch trekpaard hebben *LOL*).

dat valt toch best wel mee Tong uitsteken Knipoog Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:50

Sypheron schreef:
Harry is ook een dikke doos Tong uitsteken hihihi en btw ik denk niet dat Jur blij is als ik nu nog op haar ga zitten *LOL*


Die smoes telt niet Syphie, bij longeren hoef je er niet op te zitten. Tong uitsteken Met een beetje geluk draait je paard dan lekker rondjes om jou heen . Met wat minder geluk draai jij rondjes met je paard. Jij als een wimpel hangend achter je grote zwarte Gelder wel te verstaan. Haha!

Leuk, hoor, dat Harry je zo goed bevalt. Dat dier maakt nog eens een echte paardenman van jou! *LOL*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 00:57

Haha ja maar volgens mij wil Iloon dat ik erop ga zitten terwijl zij longeert Knipoog Maargoed, Harry maakt geen paardenman van mij, dat heeft Ilona allang gedaan. Alleen heb ik er niet genoeg geld voor Verdrietig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:57

Hihi, je moet er ook niet OP, maar zelf longeren dombo!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 00:59

Ik heb eerst ook op Jur gezeten toen jij haar aan de longeerlijn legde Knipoog maar dat zelf longeren laten we idd nog maar even achterwege.. alhoewel ik denk dat Harry er niet zo'n moeite mee heeft

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:00

Sypheron schreef:
Haha ja maar volgens mij wil Iloon dat ik erop ga zitten terwijl zij longeert Knipoog Maargoed, Harry maakt geen paardenman van mij, dat heeft Ilona allang gedaan. Alleen heb ik er niet genoeg geld voor Verdrietig


Omgaan met paarden (en ook paardrijden) is net als fietsen hoor, dat verleer je nooit meer...

Ooit komen er voor jouw ook wel rijkere tijden...aan jouw de keus om die dan in te vullen...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:04

Komt idd helemaal goed met Syph! Nee, je kunt Jurga echt wel longeren, dat leer ik je wel... Harald is wat moeilijker, daar heb ik zelfs nog moeite mee! Maar goed, wilde ik vanavond Harald rijden, had Ronald het al gedaan... .

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:28

wat schattig zeg, zo'n stoere vent die toch wel vertederd is van een paard die Harald heet *LOL*
Leuk voor je, Sypheron. Nog veel plezier met Harald.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:29

hey roy groningers zijn minstens net zo leuk als geldersen hoor! wanneer kom je poetsen Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 23:18

Whahaha, hee bokkers, mag ik mijn vriend in het weekend ook nog zien? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:20

Leuk dat je het leuk vond Roy! Maar ... ik heb ook weleens de hoeven van een Gelderlander gedaan hoor! En ik heb nog maar 12 lentes jong! Maarja ... ik heb ook niet voor niet super-power Knipoog!