het nadeel van werken op een springstal!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

het nadeel van werken op een springstal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 00:22

gister moest ik dus werken, ik werk dus op een springstal, ze hebben ook een fokkerij aan de andere kant van het dorp, waar de paarden staan tot ze 3,5 jaar zijn, dan komen ze naar de trainigsstal, daar werk ik dus.

vorige week zondag is er al een jonge merrie uit de wei(poort= 1.20 hoog) gesprongen, dus die staat nu samen met een andere in de wei het dicht bij stal dat die als laatste naar buiten en t eerste naar binnen gaan

gister ging ik samen met nog iemand depaarden binnen halen, we zien sunday rennen, en ja hoor, neemt een aanloopje, en springt over het hek van de wei, 1.40 hoog, heen! dus andere paard dat in de wei stond bij sunday werd gek want ja die wilde er ook uit!

wij die 2 binnegezet, halen de paarden in de wei ernaast eruit, ander emeisje haalde de paarden in de wei ernaast uit, ik die uit de wei daarachter, terwijl ik door de ene wei heenloop naar de paarden toe die ik wil pakken zie ik dat die ook alle2 kei gek aan het doen zijn, en ineens zien we Sapphire op de poort van de wei(1.20) afrennen en die springt er dus ook overheen! alleen was sapphire niet zo benhendig als sunday en bleven haar achterbenen hangen!! ze viel met dr voorbenen&hoofd op de gornd en kon toch haar benen nog over het hek heenkrijgen, nu liggen alle2 haar achterbenen open, en t is een schimmel dus toen we het hadden afgespote en het bloed met water vermendge had ze 2 rode achterbenen dus het ziet er erger uit dan dat het is!

maar wat een domme merries zeg! zo ineens zijn ze allemaal zo gek als iets, normaal kon je makkelijk in je eentje 2 paarden meenemen, nu trekken ze zich steeds los, of springen dus gewoon de wei uit!!!

maar gelukkig is er nix ernstigs gebeurt!

ben benieuwd wat ze morgen weer doen!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 01:59

jeetje wat een verhaal, je hart sloeg zeker een slag over op dat moment of niet. maar je weet nu wel dat die dames springen kunnen, elke dag een demo Knipoog .

maar het ligt aan het weer hoor , ik heb alleen merries op stal en die zijn op het moment ook zo idioot aan het doen. ik kan dus geen een paard uit het land halen zonder dat de rest gek begint te doen. alleen is er hier nog niemand over de omheining gegaan er wel door heen maar das een ander verhaal. ze heben er overigens niets aan over gehouden hoor.

ik hoop trouwens dat de verwonding van die schimmel meevalt.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 08:03

krijgen die paaren dan wel beweging ????????
hahahahahahahahahaahahhahaahahahahahah

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:27

Oh man, je krijgt een hartverzakking op zo'n moment! Ik heb het ook eens gehad met een jaarling, die zo zonder pardon als een poolstokhoogspringer vanaf haar zij over de bakrand heen sprong....

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:32

Tja, er worden dus wel springpaarden gefokt daarzo!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 18:15

haha ja je weet idd niet wat je ziet als ze er zo ineens overheenspringen!
sunday spring wel echt gaaf, maar sapphire kwam wat ongelukkig terecht.

vandaag is sapphire niet in de wei geweest maar los in de binnenbak en een paar keer in de stapmolen, haar achterbenen zijn flink kapot en een been is ook behoorlijk dik, sunday staat voorlopig in de hengstenpaddock, die heeft een hek van 2 meter hoog en veel schrikdraad eromheen.

vandaag is alles in de wei gebleven!gelukkig want zie zo'n paard dan meer weer eens te vangen, ze kunnen gelukkig het terrein niet af, maar ja je kan er wel mooi een heel eind achteraan lopen!

maar we weten nu wel dat ze allemaal het springtalent van hun vader (mr blue) hebben geërfd!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:54

Andrew sprong vorige winter zomaar uit stilstand over het hek van de binnenbak (iets van 1.10 a 1.20 hoog) Hij schaafde ook met zijn achterbenen over de rand en had daar plekken van. Helaas had hij ook de oma van mijn vriend omvergesprongen en die had een gekneusde schouder en rib en bloeduitstortingen. Ik snapte ook niet wat hem bezielde, en het leek doodeng. Het hek stond ook scheef daarna...
Gevaarlijke streken zijn het!