Tijd voor je paard?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Tijd voor je paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 19:06

Hallo allemaal,
ik zit nu op school in Havo 4 en heb het daaarmee al heel erg druk, nu heb ik een vraag, een beetje een rare vraag maar:
hebben jullie ook wel eens geen tijd voor je paard?
En wat doen jullie er tegen??
P.S. op school gaat het echt heel slecht, maar met paardrijden super!


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:12

Ja, ken het wel.
Gelukkig willen m'n ouders dan voeren en mesten, zodat ik nog even kan poetsen of heel snel rijden. Ik probeer altijd gewoon tijd te maken, dan maar geen tv kijken bijvoorbeeld.

Duif
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:51

Je kan voor de dagen dat je laat uit ben een verzorger nemen.
Want je paard verdiend de wel verdiende aandacht.
Duif

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:54

Ik heb een verzorgpaard en probeer zoveel mogelijk naar haar toe te gaan. In iedergeval elke dag. Maar nu kan ik vanwege mijn rooster niet meer op maandag komen en daar baal ik van als een stekker. Ik vidn het echt vreselijk dat ik mijn paardje een dagje niet kan doen. Dat ze een dagje geen aandacht krijgt. Ik heb gelukkig kunnen regelen dat ze wel lekker een uurtje in de bak staat, dus dat is wel fijn. Maar veel komt het niet voor dat ik geen tijd voor haar heb. Ik maak meestal gewoon tijd alleen als het even niet kan, en dan probeer ik een vervanger te vinden voor mij!!

Groetjs Ingrid

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:13

ik word er ook gek van.
Laat uit 4 uur of kwart over 3
Kwartier fietsen misschien iets langer.
Nou dan eten, daarna vlug naar de paarden nou dan is het al bijna donker( en vaak heb ik dan weinig zin om te rijden)
Maar donderdag en vrijdag zijn wel mooie dagen om te rijden.
Maar donderdag word straks weer een dag om van 1 tot 5 te gaan stage lopen Boos!

Ik heb gelukkig ook ouders die altijd wel willen mesten en voeren enz...
Maar ik wil het liefst wel zelf rijden, geen verzorgsters ofzo.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:16

Ik maak tijd voor mijn paard.
Doordeweeks maak ik s'avonds huiswerk, en op woensdag (laat uit, s'avonds naar de manege) niet. Zaterdag ben ik de hele dag op de manege, en zondag alleen s'ochtends, s'middags maak ik zoveel mogelijk huiswerk voor de rest van de week.
Ik heb wel het geluk dat Sher volpension staat, ik hoef in principe alleen voor beweging te zorgen, dat kost minder tijd dan als je nog moet uitmesten ofzo. En ik leer makkelijk, dat scheelt natuurlijk ook wel.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:24

Ik zit nu ook in Havo4, maar zo druk heb ik het helemaal niet. Tuurlijk wel veel huiswerk enzo, maar echt niet dat ik geen tijd heb voor Nico (en anders maak ik gewoon tijd Knipoog) (ik doe Nico elke dag).

Gelukkig leer ik wel heel snel, dus ik hoef niet zoals de rest van de klas 3 uur te leren voor een pw. Dat komt ook wel heel er mooi uit!


Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:46

Ik maak ook tijd voor mijn paarden. Meestal ben ik bezig vanaf 17:00 uur en dan ga ik in 1x door 3 paarden doen. Meestal ben ik tegen een uur of 21:00 uur klaar als ik dan achter elkaar doorga. Maar als ik ga kletsen is meestal wel tegen 22:00 uur. En eten doe ik als ik thuis kom. En dan gauw mijn bedje in.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:16

Vandaag begin ik met de zoveelste chemokuur, over een half uur gaan we naar het ziekenhuis.
Dan kan ik minimaal een dag of drie niet naar Cerise toe, verwacht ik.
Moet mijn man (die niet kan rijden of longeren) haar even 'doen', haar wond op haar voetje verzorgen, voetje in emmer met Badedas-sopje...
En dat moest hij binnen 1 dag leren, want onverwacht bleef ze dus kreupel en niemand anders kon het doen... Haha!

Tijd voor mijn paard?
Heb ik niet.
Ik ben bezig met kanker, chemo, slapen, medicijnen, pijnstillers.
En toch he...

Tussen de chemo's door, de 'goede' dagen, dan ga ik naar haar toe.
Ook op de minder goede dagen, dat ik nog tril op beide beentjes, maar haar gewoon alleen al wil zien.
Zij kijkt me aan en ik weet weer dat ik beter moet worden.
Ik weet weer dat er een reden is
dat ik heel enthousiast
pillen slik en straks
ga liggen voor 't infuus
als ik haar daar zie staan
bij het eten ongeduldig
een hoef zie schrapen
mijn paard, goed verzorgd,
dan kan ik weer slapen
dan wéét ik dat ik
door een hel kan gaan
dat ik liggend en kotsend
rechtop zal staan
want ik weet waarom

Cerise:
dáárom. Lovers

Thanks iedereen dat ik ff mijn ei kwijt mocht hier.
't Is niet erg on topic maar aan de andere kant toch wel:
ook als je erg ziek bent kun je een paard hebben, en ja... je merkt het aan het paard (spieren en conditie ontbreken op 't moment toch wel).
Aan de andere kant staat ze hele dagen in de wei met 3 vriendinnen, wordt regelmatig een buitenritje of wat met haar gelongeerd.
Wat wil een paard nog meer? Haha!

Maar ik hoop deze zomer stukken beter te zijn en toch weer wat conditie bij mezelf en haar op te bouwen, en te lessen.
En al lijkt mijn gezondheid nóg zo slecht:
zij
die met mij vecht. Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:28

Ik ben net een wandelende Grolschreclame als het om m'n paard gaat. Tijd heb je niet, tijd maak je.
Maar ik heb makkelijk praten, ik ben gezond, heb een verantwoordelijke baan maar wel eentje die ik grotendeels zelf in kan plannen, en ik heb een partner die ook gek is met zijn paard, en die er dus ook tijd voor maakt. Bovendien kunnen wij elkaar natuurlijk heel makkelijk vervangen, net als vanavond. Dan heb ik een bijeenkomst van de ondernemersvereniging, en dat is weer belangrijk voor m'n werk. Dan doet Dick Milena dus, en kom ik alleen laat op de avond haar even een welterustenkusje brengen.... Lovers

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:38

Ik maak ook tijd voor Sheril, maar naast mijn baan van 34 uur per week, veel reistijd en een huishouden houd ik eigenlijk amper tijd over voor andere dingen/hobbies. Mijn vriend is 's avonds ook vaak niet thuis, maar in het weekend hebben we echt tijd voor elkaar. Verder heb ik nu een keer in de week een bijrijdster, dan heb ik een avondje voor mezelf, en kan ik op vrijdag meestal overdag.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:44

Gewoon tijd maken!
Ik heb een baan voor 34uur per week, 4 dagen per week 40km heen rijden en 40km terug (maar goed dat het leuk werk is) dan heb ik mijn huishouden en daar sta ik alleen voor want mijn partner werkt door heel Nederland en is pas op vrijdag avond laat thuis, zondag avond vroeg vertrekt hij weer en is dan voor een week weg.
Ik werk van 4 uur tot 12uur a 1uur s'nachts en moet om 3 uur gaan rijden naar mijn werk. als ik thuis kom in de nacht lig ik niet voor 3 uur in bed, in de ochtend rond 10 uur er weer uit en het huishouden, boodschappen en de dieren doen (3 katten, 1 hond en 4 paarden) maar geen van allen komt iets te kort, heb ik het druk ga ik gewoon eerder uit bed!
Maar ben wel blij dat ik op vrijdag vrij ben en dat ik de paardjes aan huis heb staan scheelt ook enorm!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:50

ik maak tijd
Vandaag ben ik om 4 uur uit, kwart voor 5 thuis, en dan meteen naar stal, is het altijd hard rennen Knipoog maar te doen hoor...
Dinsdags heb ik altijd wel een pony die zich zelf zielig vind en aandacht eist...
maar dan weet hij het weer te waarderen Knipoog

Als ik het echt niet red zet de stalhouder hem binnen...
en mijn vader is dan meestal savonds:"zullen we even langs stal rijden?" *LOL*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:48

Goed Plannen!
Al ben ik nu 31 (oud He), ik weet nog goed dat ik ook met dat probleem zat toen ik op de HAVO/VWO zat. In het weekend maakte ik een heleboel huiswerk al vooruit. en leerde ik repetities al zoveel mogelijk. Dit scheelde door de week een hoop tijd en had ik dagelijks tijd voor mijn pony's. O ja pony's en huiswerk gingen voor tv -kijken

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:24

Idd. goed plannen. Ik zit in 5VWO en maak bijna al mijn huiswerk op school. Daardoor kan ik elke dag naar Lex Lachen

ieris

Berichten: 1774
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:30

Ik heb ook wel is geen tijd voor mijn paarden.
Maar dan maak ik gewoon een beetje tijd,door bijvoorbeeld wat vroeger op te staan.
Als ik weinig tijd heb doe ik alleen de noodzakelijke dingen en ga ik niet rijden.
Maar als je je tijd goed indeeld,kun je meestal wel een gaatje vrijmaken voor je paard.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:33

het enige wat helpt is tijd nemen...
Ik ben alleen maandag en vrijdag vroeg uit maar ook de andere dagen maak ik gewoon tijd voor mijn paardje.
Heel soms kan ik echt niet maar dan zorg ik dat 1 van mn stalgenootjes hem verzorgt. Trainen lukt niet altijd maar ik weet zeker dat pinkt dat niet erg vind. Als hij makker lekker de weide op kan.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:24

Ik zit nu in VWO 5 en moet ook tijd maken. Ik maak mijn huiswerk in de les en in tussn uren en soms 's avonds nog wat, maar daarmee redt ik het eigenlijk wel.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:36

ik werk in de gezondheidszorg. dat btekent dat ik of vroeg in de dag moet werken of laat in de middag tot snachts. is wel een nadeel dat onregelmatige werk om in een ritme te blijven maar voordeel is wel dat ik iedere dag bijna een moment over hou om naar mijn paardje te gaan. en als ik een keer niet kan dan zorg ik dat mijn stalmaatje er voor zorgt. dus ik heb het wel heerlijk geregeld. maar het liefst ga ik iedere dag hoor.
als je naar school gaat lijkt me dat wel moeilijk

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 08:52

Ik heb straks 1.5 uur reistijd heen en 1.5 uur reistijd terug. Ben dsu om half 7 's avonds weer thuis. Dan is het nog een half uur naar de paarden. Ik ben niet van plan om ook maar 1 dag op te geven. Die tijd maak ik gewoon.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:14

Ik heb ook zo'n lange reistijd... maar in de trein maak ik mijn huiswerk zodat je gelijk door kan racen! en huiswerk kan je ook maken in het donker... dus zolang het licht is bij de paardjes zijn en daarna komt de rest wel!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:43

Ik heb altijd tijd over??
Ik zit heel ruim in de tijd, nou zijn donderdag en vrijdag altijd de "drukke" daagjes, maar ik hoef niet zelf te voeren/mesten dus meestal blijf ik donderdags thuis (anders kan ook niet, want 1 uur ben ik thuis en half 2 werken.. )
Ik fiets er in 10 minuutjes heen. Maar ik zit dus niet met tijd te kort, meestal weet ik niet wat ik moet doen om mijn tijd op te vullen, vooral nu Ewald op rust staat Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:27

Idd plannen als je nu al geen tijd hebt terwijl je nog op school zit en thuis woont maak danje borst maar nat Lachen je krijgt alleen maar minder tijd later....

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 17:22

Goed plannen, helpt al een stuk. Maar dit is lang niet genoeg, ik zou op zoek gaan naar een bijrijder, want als je nu al weinig tijd hebt, volgend jaar krijg je het alleen maar drukker als je examen moet doen.
Het verschilt denk ik heel erg per persoon of je zo kunt plannen dat je tijd over houdt. Welk profiel je hebt, hoeveel reistijd (naar school en naar je paard), of je paard in volpension staat of dat je zelf moet mesten/ voeren, of je een paard hebt dat elke dag gereden moet worden of eentje die veel buiten komt en ook wel een dagje stil kan staan.
Ik zit nu in 6VWO en red het echt niet om elke dag naar de paarden te gaan, gelukkig hoeft het ook niet, aangezien ik twee paarden rijd waarvan de eigenaar hen gewoon doet als ik weinig tijd heb. Maar bij een eigen paard ligt dit natuurlijk anders.
Nu kan iedereen zeggen, ik maak tijd en je moet goed plannen (ik weet ook wel dat dit niet l*llig bedoeld is), maar je moet wel genoeg tijd aan je school besteden. En als je wat meer moeite hiermee hebt, lijkt het mij toch de beste oplossing om ook aan je toekomst te denken en een bijrijder te zoeken.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 21:04

Bedankt allemaal voor jullie reacties,
Maar ik kan niet zo heel goed plannen, maar oefen er wel heel had aan, en het gaat steeds beter.
Ik kijk eigenlijk alleen maar Idols en GTST, de rest van mijn tijd maak ik huiswerk, ik ben best een moeilijke leerling en was vorig jaar al een twijfel geval tussen mavo en havo, maar met heel hard werken heb ik vorig jaar gehaald, en toen had ik nog geen eens een paard!
Maar tijd maken ( niet banketstaaf bedoeld) is wel makkelijk om te zeggen.
jullie horne nog wel wat van me !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers