Wel kunnen rijden, toch niet doen, raar???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Wel kunnen rijden, toch niet doen, raar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 16:50

Ik heb nu eindelijk 1.5 jaar de pony waar ik gewoon lekker mee rond kan sturen zonder gebrul dat ik te groot ben etc.
Maar, ik rij bar weinig op het moment.
Ik ben met zoveel andere dingen bezig, vrijheidsdressuur, grondwerk, longeren, en sinds kort lange lijnen.
Door de weeks zijn er zowiezo 1 a 2 dagen dat ik moet mesten, waardoor ik geen tijd meer heb om te rijden.
Maar ik lig er zelf absoluut niet wakker van.
Maar dan hoor je, je hebt een pony waar je op kan rijden, en dan rijdt je niet Verward Verward Verward Met een onbegrijpelijke blik of ze water zien branden.
Ik kom er gewoon niet aan toe, ben veel te druk met de andere dingen Haha! Daarbij heb ik een bijrijdster die haar 1 a 2x in de week onder het zadel heeft, dus ze wordt wel gereden.

Ik vraag me af wat hier nou zo raar aan is

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 16:54

Niks, voor veel mensen bestaat er niks anders dan rijden!
Vraag maar eens of ze wel eens van vrijhieds dressuur hebben gehoord of van grondwerk, dan is het antwoordt meestal nee.
IK heb 2 verzorgpaarden nu, 1 van die 2 al 3 jaar maar er mag niet op gereden worden, de meeste mensen hadden nooit naar dat paard omgekeken.
Er is meer dan alleen rijden Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 17:02

Ja,ik ken het wel een beetje.Ik had eerst ook een vberzorgpony waar ik niet op reed.Ze was drie en nog niet beleerd,en er werd bijna niks mee gedaan,zodat ik lang bezig ben geweest om haar gewoon te leren stil staan tijdens het poetsen enzo.
ze liep eerst gewoon dwars over iedereen heen,en het is een haflinger van 700 kilo.Veel te dik dus,want niemand deed er wat mee.
Mara ik had dus ook geen tijd om haat te beleren,want ze kon nog bijna helemaal niks.En die boer,van wie ze was zei ook altijd maar dat ik haar moest gaan beleren,paarden waren om op te rijden vond hij.
Nou ja,na een tijdje heb ik haar ook beleerd,maar daarna reed ik er nog weinig op,omdat ik weinig tijd had,en dat vonden ook veel mensen raar.
Ik kom er nu nooit meer,omdat ik door m'n eigen paardje geen tijd meer heb,en veel mensen zeiden ook,dat het doelloos was om naar die haflinger te gaan,omdat ik toch geen tijd had om te rijden...

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 17:18

Ja, dat ken ik ook. Laatst had mijn paard een week vrij gehad, omdat ik op vakantie was geweest. Ze was wel gelongeerd enzo (niet intensief, gewoon rennen aan een lijntje Knipoog ).
Toen ik terug was ben ik de eerste 3 dagen nog niet op haar wezen rijden, gewoon omdat dat de dagen zijn waarop ik nooit rijd. Zeiden een paar mensen: "Waarom ga je niet lekker rijden, ze heeft toch al vrij gehad?". Verward
Ik hoef niet perse altijd te rijden, ik doe het wel met regelmaat omdat ik het beter vind voor mijn paard (kan ze een beetje conditie opbouwen enzo), maar nu staat ze in training en ik vind het helemaal niet erg dat ik niet kan rijden.
Er zijn nog meer leuke dingen te doen.........

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 17:44

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik al het werk er omheen belangrijker en leuker vind dan het rijden..Lachen Daar ben ik dan ook meer mee bezig. Ik mest en poets en maak schoon, en ik longeer en speel veel, en 2 of 3 keer in de week klim k er eens op. Nu wat meer, omdat we net een grote doorbraak hebben, en dan ist toch wel extra leuk....Haha!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:00

Ik rijd mijn verzorgpaardje ook (nog) niet. Ik vind het helemaal niet erg.
Lekker poetsen, knuffelen. We gaan binnenkort ook een longeerbakje maken, daar heb ik ook al ontzettend veel zin in.
Ik vermaam me prima met hem zonder te rijden.
Ik heb wel 1 x per week les op een manege.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:06

Sommige mensen kunnen gewoonweg weinig anders bedenken om met hun paard te doen , dan rijden...

Ikzelf rij op het moment ook bar weinig , ga wel gewoon elke dag naar m'n paardje , maar vindt het zo'n gedoe eer ik erop zit Haha!

Dan ga ik net zo lief lekker longeren , of losgooien , een sprongetje neerzetten in het bakje , even zonder zadel alles in stap doornemen qua buiging en netjes regeren op mijn been , volte verkleinen enz.
Of alles er nog is zeg maar.

Net als nu met dat zeikregentje , dan heeft die pony meer plezier als ze lekker met haar regenjas in de wei staat te grazen , en naar hartelust over dat gras kan teteteren en bokken met de andere paarden , dan dat ik haar meeneem voor een regenachtig hobbeltje...

Ik vind sowieso alles eromheen qua omgang en plezierig met je paardje omgaan, veel waardevoller dan het rijden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:36

pmarena schreef:
Ikzelf rij op het moment ook bar weinig , ga wel gewoon elke dag naar m'n paardje , maar vindt het zo'n gedoe eer ik erop zit Haha!


Dat vind ik dus ook. Ik kan op zich ook veel rijden, heb ook een bijrijdpaard waar ik zo op mag stappen als ik zin heb, maar ook dat gebeurd niet. Soms vind ik mezelf wel stom, maar ja, ik heb er zo ook plezier in en de paarden is niets mis mee.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:52

Helemaal niet gek hoor, want er zijn er meerderen. Ik rijd zelf zoveel mogelijk. Niet intensief maar gewoon lekker relaxed in de wei. Ik heb een tijdje niet kunnen rijden, maar heb daar totaal geen problemen mee. Oke, na 3 weken werd het toch wel wat gejeuk in mijn handen om haar optezadelen en te rijden, want ik geniet altijd zo van de ritjes (niet langer dan 3/4uur). Maar een meisje bij mij op stal rijd ook niet zoveel, geen zin in. Nou dat is toch helemaal niet erg?! ALs je paardje maar op een andere manier beweging krijgt en uit zijn stalletje komt is het toch prima?!
Groetjes Ingrid

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:59

Hmmm ik kan hier wel inkomen ja. Het is de omgang met het paard in zijn geheel en niet alleen het werken met een paard. Zouden wij nou échte recreatieruiters zijn? Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:26

Heel herkenbaar. Ik heb de hele zomer Dien hier thuis gehad. Heb er misschien 3 x op gezeten. Ik begin het nu wel te missen hoor. Ik heb er nu al meer dan 2 maanden niet opgezeten omdat ze niet bij ons thuis staat.
Maar met Den vind ik alle andere dingen ook veel leuker dan het rijden. Ik begin er al minder om te geven.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:34

Mijn ouders vinden het ook raar als ik niet wil rijden met mijn pony..
"We betalen er toch niet voor niets voor.." Heb de enige keer dat ik afgelopen maand niet heb gereden er een uur over gedaan om ze duidelijk te maken dat ik ècht niet hoefde te rijden, dat 3 kwartier losgooibak veel leuker was voor de pony Lips are sealed

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:43

De meeste mensen denken bij het woord "paard" meteen aan rijden. Dat is meestal het enige wat voor veel mensen het leukste is.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat er iemand kwam rijden bij ons, ze zei dat ik de pony moest poetsen, na wat aandringen en mopperen deed ze het toch maar ,ik vind gewoon dat de verzorging van het paard net zo belangrijk of soms nog belangrijker is dan het rijden, nadat we gereden hadden , dat was voor haar meer racen dan fatsoenlijk rijden maar okee dat vind ik soms ook leuk. Maar toen we terug waren scheet ze de pony in haar stal en liep aan! Ik kon haar afzadelen en verder verzorgen!
Maar ik vind helemaal niet dat je het fout doet, laat die mensen maar zeuren!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:45

Ik zie liever personen als jou die ook nog aan andee dingen denken dan die mutsjes die alleen maar aan rijden denken (soms is dat zelfs belangrijker dan het paard).
Ik kan ook in principe alles doen met Pinky. Maar als ik weinig tijd heb gaat mesten en goed verzorgen nou eenmaal voor het doen van 'leuke' dingen.
Ik heb ook een beleerde pony, een tuig, een kar, kortom; alles om te mennen. En toch doen we dat bar weinig op het moment.
Gewoon tijd te kort...
Ik vind het veel belangrijker dat je beestje goed verzorgd in een schone stal staat dan dat je er iedere dag op rijdt!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:00

xxappiexx schreef:
Maar toen we terug waren scheet ze de pony in haar stal en liep aan!


Wat is dát!?!?! Verward Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:39

Pellie"]
[quote="xxappiexx schreef:
Maar toen we terug waren scheet ze de pony in haar stal en liep aan!


Wat is dát!?!?! Verward Haha!
[/quote]

Ja,haha ,dat dacht ik ook al. Knipoog

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 02:14

Pellie schreef:
Zouden wij nou échte recreatieruiters zijn? Tong uitsteken


nee hoor, ik ben zo'n echte wedstrijd prikker Haha! maar ook ik heb van die periodes dat ik geen zin heb. nu bijvoorbeeld.
het is dat ik 1 keer per week les heb, maar met de kerst en oud en nieuw waren er geen lessen en heb ik dus ook 3 weken niet op m'n paardje gezeten. en nu rijd ik eigenlijk ook maar 1 keer per week. ik moet er wel bij zeggen dat ik het heel rustig aan doe. veel stappen en een beetje draven, galop komt er soms niet eens van.

xxappiexx schreef:
Maar toen we terug waren scheet ze de pony in haar stal en liep aan!


Wat is dát!?!?!

volgens mij is dat belgisch, toch appie Haha!
betekent dat ze haar pony in de stal parkeerde en weg liep zonder zich erom te bekommeren dat mocht appie doen.

goede vertaling??????

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 04:26

Oh dit komt me heel erg bekend voor. Ik rij zelden, vind het eigenlijk helemaal niet zo leuk.. Zit wel op les, daarmee dwing ik mezelf ook wat meer te gaan rijden. Ik heb 2 meiden die rijden op Nuala, en ik kan er echt van genieten om te kijken. Maar alles er omheen vind ik véél leuker dan het rijden zelf. Ik heb me nu wel voorgenomen morgen te gaan rijden. Maar Nuala vind het echt niet erg, ze heeft de afgelopen 2 dagen moeten rijden, en aan haar te zien mist ze het totaal niet hahaha

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:14

Ik ben ook niet zo'n ruiter. Ik heb er best wel tijd voor, maar lang niet altijd zin.
En aangezien Yorghos 24/7 buiten staat heeft hij daar geen problemen mee. Zoals Pinky_girl al zei zie ik het ook. Eerst een goede verzorging en rijden is een bijkomstigheid.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:41

Niets mis mee toch? Ik heb mijn vaste dagen dat ik rijdt, maar als ik geen zin heb of geen tijd ga ik ook niet rijden. Bovendien is het voor je paardje toch ook lekker om eens wat anders te doen. Ze is nog jong dus have fun....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:32

stef schreef:
Ik heb nu eindelijk 1.5 jaar de pony waar ik gewoon lekker mee rond kan sturen zonder gebrul dat ik te groot ben etc.
Maar, ik rij bar weinig op het moment.
Ik ben met zoveel andere dingen bezig, vrijheidsdressuur, grondwerk, longeren, en sinds kort lange lijnen.
Door de weeks zijn er zowiezo 1 a 2 dagen dat ik moet mesten, waardoor ik geen tijd meer heb om te rijden.
Maar ik lig er zelf absoluut niet wakker van.
Maar dan hoor je, je hebt een pony waar je op kan rijden, en dan rijdt je niet Verward Verward Verward Met een onbegrijpelijke blik of ze water zien branden.
Ik kom er gewoon niet aan toe, ben veel te druk met de andere dingen Haha! Daarbij heb ik een bijrijdster die haar 1 a 2x in de week onder het zadel heeft, dus ze wordt wel gereden.

Ik vraag me af wat hier nou zo raar aan is


Das toch helemaal niet raar?
Wij wandelen ook met Tjo minstens 2x per week lekker lang aan het halster in de omgeving. Heerlijk om er ook eens naast te lopen, tis net een kind waar je mee wandelt, wil er altijd gezellie tussenin, hihii.
Ze zijn nog jong genoeg om te kunnen genieten van het niet-rijden.
Maar idd, sommige mensen begrijpen dat niet, naja pech voor hun.
Viv

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:33

je moet bij jezelf denken: waar heb ik een paard voor? en dat antwoord is gelijk het antwoord op jouw vraag.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:14

ik vind dat mensen die elke dag rijden niet helemaal goed in hun hoofd zeg maar, ik bedoel zouden zij het leuk vinden om elke dag de zelfde rondjes te lopen in een bak nou denk het zeker weten van niet.
ik rijd om mijn paard 4 keer per week , en de rest wandelen, lospringen, afwisseling dus.......leuk voor het paard en voor je zelf

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:21

roosje84 schreef:
ik vind dat mensen die elke dag rijden niet helemaal goed in hun hoofd zeg maar, ik bedoel zouden zij het leuk vinden om elke dag de zelfde rondjes te lopen in een bak nou denk het zeker weten van niet.
ik rijd om mijn paard 4 keer per week , en de rest wandelen, lospringen, afwisseling dus.......leuk voor het paard en voor je zelf



onze paarden hebben het volgende schema (als ze niet kreupel of drachtig zijn Frusty)
maandag: molen + wei
dinsdag: dressuur (les of zelf trainen)
woensdag: dressuur trainen of longeren
donderdag: dressuur (les of zelf trainen)
vrijdag: dressuur (les of zelf trainen)
zaterdag: springles
zondag: wedstrijd, buitenrit, wei (kan van alles zijn)

Afwisseling kun je prima vinden in de training zelf maar dan moet je wel gericht trainen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:25

het leven is vol contradicties.