Kiezen van een zadel....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Funmaker
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Haarlem

Kiezen van een zadel....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 10:45

Twee maanden rij ik nu op een Wintec 2000 maar mijn vriendin Lovers vindt dat drie keer niks en loopt te zeuren Haha! dat ik een nieuw zadel moet kopen. Nu heeft zij niet de broek aan maar ik denk erover een nieuw zadel te kopen, en, zoals het een heer van stand betaamt, geld speelt geen rol.

Ik heb heb half gare enkels, zwakke rug (het is een wonder dat ik nog rij) *LOL*
De toekomst van het paard, het zadel en mij: beetje dressuren, buiten rijden en een sprongetje (lijkt me errug leuk! Cool )
Ben op zoek naar een zadel dat lekker zit, eigenlijk een fauteuil....

Wat adviseren jullie?

Mijn smaak is simpel. Alleen het beste is goed genoeg.


boemel

Berichten: 8358
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 11:44

Mijn Premiere Bordeaux zit echt heel erg zacht en makkelijk. Iedereen die ik er mee heb laten rijden, was er over te spreken. Voor je enkels en rug kan je misschien ook stijgbeugels erbij nemen met een veersysteem. Een meisje, die ik ken heeft dat ook vanwege haar nek en zij vindt het erg fijn.

pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:58

Een Torsion met Endurancebeugels van Equest , zie mijn profiel Haha!

Zit als een stoel , is eigenlijk gewoon een veredeld kussen , ligt heerlijk op het paard , en deze beugels zijn ook geweldig !
Ik heb zelf een holle rug en door m'n vorige werk had ik behoorlijk rugpijn , verder heb ik nog steeds een zwakke enkel (paar jaar geleden gebroken & enkelbanden gescheurd) en snel wat stijve knieen.
Nu met deze combinatie nergens last van , zit heerlijk !!

Moest er de eerste 2 / 3 weken wel even doorheen omdat het een heel ander model zadel is , meer een western-zitje zeg maar Lachen

Maar springen gaat prima ermee , voor buitenrijden is hij PERFECT , en dressuren is prima , maar niet als je echt heel serieus daarmee aan het werk gaat.
Er zijn echter ook dressuur-modellen van , maar daar heb ik geen ervaring mee Lachen

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:32

Ik zou me door een goede ruitersportzaak laten inlichten, en desnoods meerdere ruitersportzaken, ik denk dat je dan tot de beste keuze kan komen.


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:41

Wat een ander lekker vindt zitten hoeft bij jou niet te voegen... het is best iets persoonlijks, ik vind mijn zadel zitten als een huis maar daar kan een ander weer heel anders over denken.
Laat je idd voorlichten door een goede zadelmaker en maak je eisen en verwachtingen duidelijk.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jokesonyou en 91 bezoekers