[NH] loswerken en grondwerk wie kan mij helpen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

[NH] loswerken en grondwerk wie kan mij helpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 00:51

Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken ben ik weer aan het zogenaamde Freestylen begonnen. Afgelopen Donderdag heb ik hem dus laten lopen en veel overgangen gemaakt. En het naar mij toe halen, van mij af sturen en dat hij achter mij aan liep. Misschien dat het niet eens Freestylen kan noemen maar toch. Wie kan mij misschien tips geven bijvoorbeeld nog meer oefeningen die ik met mijn paardje zou kunnen doen. Ook aanvullende website's zijn van harte welkom.

Groetjes,

Tamaar


LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:21

Hallo Tamaar,

Er zijn echt heel veel dingen die je met freestyle kan doen. Het is alleen een beetje veel om op te noemen. Er zijn boeken over met informatie hoe je alles kunt doen. Emiel Voest heeft ook een heel mooi boek. Misschien te krijgen in de bieb. Voor de rest kun je met grondoefeningen paarden aan verschillende dingen laten wennen. Bijvoorbeeld over een plastic zeil laten lopen samen onder een plu. Een verhooginkje op en af lopen, met balkjes smalle gangetjes maken en er tussen door enz. enz.
Als je aan het loswerken bent is het wel zo dat als je de andere kant op wil je paard naar binnen toe moet omdraaien.
Er zijn veel mensen die verschillende soorten freestyle noem ik het maar hebben. Ik kan me het beste vinden in de manier van Pieter Baalbergen, hij heeft ook een website, www.terra-natura.nl Hij geeft ook clinics die zijn op de site te vinden misschien leuk om een keer te kijken?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je meer wilt weten pb me dan.

groetjes en succes Lianne

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 23:12

Hai,

Harstikke bedankt voor je info! Donderdag ga ik maar eens aan de slag met jouw ideeen. Ik ga nu ees kijken op de site.

Groetjes.


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:28

Kijk vooral naar veel verschillende manieren van free style / natural horsemanship, en haal uit elke manier datgene wat voor jou en je paard het beste werkt. Geen enkele NHer heeft het absolute gelijk (maar denkt dat soms wel Haha! ).

Op deze site vind je veel info: http://natural-horsemanship.beginthier.nl/

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:11


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:06

www.emielvoest.nl en www.parelli.nl! Dan kan je kijken of hier wat bijstaat wat jou persoonlijk wel aanstaat!!!

Veel plezier met je nieuwe hobby, het freestylen/nhs-en!

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 17:49

Handy als die sites!!! ga ze ook ns af!!!:D

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 08:05

Voest heeft steunpunten in het land, misschien is dat handig om uit te zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers