Eerste keer onder de man

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Eerste keer onder de man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 18:43

Begin december bracht ik mijn bijna 4 jarige merrie naar Jeanette= Gribaldifan Haha! Haha! .
Sarabande was toen helemaal groen. Iedereen die mij gevolgd heeft weet dat ik geen voorstander van te vlug en te jong ben, maar Saar moest bijkomen van de gevolgen van een trap van een ander paard dus was ze er ook niet eerder aan toe. Jeanette heeft ondanks kou, regen etc Sarabande heel zorgvuldig op deze stap voorbereid. Dus bij die africhter in een vreemde omgeving zadel op, geen enkel probleem, aan de longe geen enkel probleem, los en met bungelende stijgbeugels die tegen haar lichaam aan sloegen, ook dat was een eitje. Dat is duidelijk het gevolg van de goede zorgen en het vertrouwen waarmee Jeanette haar alles aangeleerd heeft. Die man erop vond Sarabande ook niet erg, alleen ook nog lopen met die man, dat begreep ze niet helemaal. Maar toen ze dat ook door had zag ik tot mijn niet geringe fokkerstrots dat ze zelfs met dit voor haar onbekende gewicht haar geweldige achterbeen gebruik behield. Na afloop was iedereen tevreden, alleen de ruiter zei dat ie niet goed met haar kon "praten". Daar schijnt een artikel in de Hoefslag over te staan Verward . Maar nog een paar keer en dan rijdt Jeanette zelf met haar, dat wilde ze wel meteen maar dat mocht niet van mij. Ik besteedt dat soort dingen liever uit aan iemand die dat vaker doet en wilde het vertrouwen tussen mijn merrie en haar amazone, waar ik veel te blij mee ben, niet in de waagschaal leggen.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 27-01-03 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:00

Echt Top!
Nog 1 of 2 keer en dan rijdt Jeanette er zo mee weg, voor je het weet kan ze dan vlammen op concours! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:14

Lekker joh!!!
Veel rijplezier voor je amazone.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 23:56

weet iemand nu wat dat "praten" is Verward Lips are sealed

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:00

Om eerlijk te zijn: ik heb geen flauwe notie Verward

Maar wel fijn dat het zo goed gaat! Een goede basis is het halve werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 01:05

Wat leuk dat het zo goed is gegaan, maar ik had niet anders verwacht, aangezien Jeannette er al zo netjes mee bezig is geweest. Wist saar natuurlijk al precies wat er verwacht werd!!

Jeannettte veel rijplezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 01:36

Wat leuk dat het zo goed ging, en ik begrijp je fokkerstrots helemaal! Ik zal nog duchtig rekening moeten gaan houden met Jeanette en Sarabande in de toekomst, vrees ik... (vrezen wij - Sven & ik Haha!)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:57

la
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 29-01-03 01:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:24

Wat leuk zeg! Ik vroeg me al af of ik Jeanette moest kennen, zo kwam het al over... Veel plezier beide met het genieten van Saar onder het zadel!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:02

Super dat het zo goede gaat! Jeannette nog even je ongeduld bedwingen Haha!, dan kan je zelf helemaal met haar aan het rijden!!!!!!!!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:32

O jeetje wat tof dat het zo goed gaat.

En 'praten' zodat misschien betekenen dat ze niet echt reageert op de hulpen of iets dergelijks.
Lijkt me ook moeilijk voor een groen paard om daar gelijk al op de reageren.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:56

la
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 29-01-03 01:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:25

Haha, een kletskous, met jou erbij gaat dat heus wel lukken, dan gaat ze vanzelf terugkletsen Knipoog.
Fijn dat het zo goed gaat, maar denk erom: hakken laag he!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:41

Leuk dat het zo goed gaat, succes verder!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:55

Hardstikke super van Saar dat ze het zo goed doet!
Had ook niet anders gekund met jou en Jeanette die haar met zoveel liefde hebben begeleid en dat nog steeds doen... Lovers

Allebei heel veel geluk en succes gewenst met SuperSaar.
Ooit he, ooit zal die naam nog ver klinken.... *LOL*

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:19

Wat geweldig dat het meteen zo goed gaat! Zal inderdaad wel aan de opvoeding liggen Haha!
Veel plezier met rijden, en op naar de wedstrijden Haha! (Zal menig bokt wedstrijdruiter/amazone natuurlijk niet zo blij mee zijn Haha! )

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 00:34

Aha een Gouden Koppel dus. Ik weet dat ze een goede afstamming heeft dus dat spreekt ook een woordje mee Knipoog Ga je haar trouwens ook klaarmaken voor de merrietest Grib? En heb je het PROK certificaat er al bij?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 00:45

Ja Greet ze heeft een PROK en cornage onderzoek Die merrietest dat zien we wel een keertje, mischien de verkorte als ze wat verder is en lekker loopt is dat gemakkelijker he. Nu maar eerst eens zien wat die twee gaan doen, laat ze maar lekker genieten van het samenwerken zonder dwang of haast. Knipoog