Vandaag oefenparcours gesprongen met Melano.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Vandaag oefenparcours gesprongen met Melano.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 22:35

Na mijn vertrouwen met Melano best wel kwijt geraakt te zijn ging ik het deze keer maar weer is proberen. Maar dan met een oefenparcours.
M'n laatste springwedstrijd was een grote ramp, 3 weigeringen op hindernis 1, diep en diep triest! Daarom zei ik tegen mezelf dat ik eerst fatsoenlijk een oefenparcours moest springen voordat ik weer verder ging.
Vandaag was het dus zover, was best wel zenuwachtig. Rond 1 uur naar de manege gestapt en daar opgegeven voor 1e keer 70 cm en de 2e keer 80 cm (B hoogte). Parcours opgebouwd en gelopen en ik had eventjes een moment dat ik niet durfde, heel raar eigenlijk. Maar ik ging er voor want er is niks leuker dan dat!
Bij het inspringen begon het gekloot al. Ze weigerde voor een dood normaal kruisje. Oke, lager gezet en ze sprong weer. Gelukkig had ze daarna niet meer geweigerd bij het inspringen.
Toen was het eindelijk tijd, ik mocht mijn eerste parcour springen die op 70 cm stond. Het was best wel pittig gebouwd met scherpe bochten, een waaier, hekjes en ga zo maar door.
*tringeling* daar ging de bel zogenaamd en ik ree netjes op hindernis 1 af. Boem... daar stond ze stil Frusty Wat doe ik toch verkeerd dacht ik bij me zelf. Oke, niks aan de hand en ik ree weer op nieuw aan. Gelukkig ze sprong. Party!! Daarna ging het wel ze gangetje ookal had ze wel heel erg haast. Voor de rest was ik dus foutloos Party!! Toen was ik wel weer trots op der. De instucteur die in het midden stond voor uitleg adviseerde me wel om voor de 2e keer toch nog een keer 70 cm te springen. Dat leek me ook wel een goed idee. Weer eventjes een paar sprongentjes gesprongen in de andere bak en ik was alweer bijna aan de beurt. Ik werd weer geroepen dat ik mocht en deze keer liet ik haar niet weigeren, hoe dan ook! Ik moest dus vooral op hindernis 1 letten dat ik daar wel door reed en gelukkig sprong ze. Daarna ging het allemaal ze gangentje en was dik tevreden toen ik klaar was, foutloos Party!! Ze kende ik Melano weer Lovers Me vertrouwen heb ik nu dus best wel weer terug in haar en zei volgens mij ook in mij. Dekentje op en samen met een vriendin was ik toen naar huis gestapt.
Dus binnenkort ga ik me weer voor een springwedstrijd opgeven en hopelijk gaat het dan net zo goed als vandaag. Lachen

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:52

Ja goed hoor van jullie allebei Party!! Ik kom wel een keertje kijken Lachen

Knuf!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:30

he amy! nou lekker toch dat de 2e x wel goed ging! hoop dat het op wedstrijd weer zo lekker gaat!
als je idd maar het vertrouwen hebt, gewoon nog ene paar keer laag en steeds wat opbouwen!groetjes