daas horzel paardenvlieg???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-01 21:35

ok, hier kom ik weer met mn gezeur.
Is een horzel hetzelde als een paardenvlieg?
En wat is een daas dan? of is dat ook een paardenvlieg? Verward
Ik ging net nog ff naar de paardjes en daar zal ik een insect kleven op zn nek.
Ik heb 'm dood geslagen (niet helemaal natuurlijk, want het kreng moet lijden voor wat ie mijn paardje heeft aangedaan Extreme duivel )
Het is best een dik beest met een heel lang dun achterlijf, met best lange poten en hij is grijs met een vieze kleur geel, zon 1 cm, klein beestje dus.
Wat is dit voor iets?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 21:48

Een daas is langwerpig, bruinachtig, ong 1 cm. En die zit op je paard, dan steekt ie m en die krijg je er niet gelijk af, moet je er echt afslaan. Als ze daardoor gestoken zijn krijgen ze bulten op die plek.. Ehh hoe kan je dat uitleggen, iig zijn het VERY poedersuikerBEESTEN Schijnheilig

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 06:00

en wat is dat beest wat ik er gisteren afgemept had dan voor iets.
Oh, dan had ie laatst een daas, zon grijs beest, zag dr heel vies uit, en als je harder gaat vliegen ze mee he Misselijk

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 07:35

Jullie mogen nog van geluk spreken (de paardjes dan he) hier in Texas zijn die paardenvliegen 2 keer zo groot. Ik ben zelf ook een keer door zo'n paardenvlieg gestoken en ik kan je vertellen dat het absoluut geen pretje is. Een week later had ik er nog last van. Hier zijn ze een soort grijzig en lijken gewoon op uit de kluiten gewassen vliegen. Erg vervelend die paardenvliegen. Ik spuit mijn paardjes ook regelmatig in tegen de vliegen en paardenvliegen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 11:06

die langwerpige zijn dazen, maar je hebt ook van die grote vliegen. Die heb ik vorig jaar een paar keer gezien aagghh wat een monsters zijn dat. Die noemen ze dacht ik paardenvlieg.
Mijn paard krijgt gelukkig geen bulten van die dazen maar ikke dus wel. Sta nu 4 weken in Egmond en ben dus al 4 x gestoken met als resultaat mega bulten. Extreme duivel

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:20

Welkom in de Egmondermeer!! Heb ook nog nooit zoveel dazen gezien als hier. Is het eindelijk mooi weer, wordt het rijden je godsonmogelijk gemaakt door die hufters.

blijven draven en galopperen, uitstappen? Tja, waar?????

Dazen zijn vrij grote donkergrijze langwerpige vliegen die vastplakken op jou of je paard. Ze steken dwars door kleding heen en hebben maling aan alle vliegensprays.

Groetjes Mieke

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:42

[img]../upload/117/beestjes.jpg[/img]
de daas is die grijzige (vieze grote grijze vlieg die je ook bij het zwembad kan vinden).
De paardenhorzel is die daar rechts boven (lijkt een beetje op een wesp maar dan wat donkerder).
Paardenvlieg is gewoon een soort van strontvlieg (steekt niet geloof ik, maar is alleen maar lastig).

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 19:25

De daas wordt ook wel blinde vlieg genoemd, volgens mij om zijn kleur, beetje grijsachtig/staarachtig (tenminste die link leg ik..). Horzels schijnen veel groter te zijn, kunnen ook veel meer problemen leveren. Ik geloof dat ze eitjes leggen in het land, en als een paard die opeet komen de eitjes in de maag-darmen uit en vreten daar van binnen de boel op? Vandaar dat in goede wormmiddelen ook iets zit dat schadelijk is voor horzels...

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 20:36

Horzels leggen eitjes op de benen van een paard> paard kraabt aan zijn been (happend)> slikt de eitjes in> eitjes komen uit en de larven bijten zich vast aan de darmwand> en komen vaak met mesten er weer uit> veulen eet mest van de moeder.....en het begint weer overnieuw.

FonsR1150GS

Berichten: 83
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Son & Breugel

Re: daas horzel paardenvlieg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:54


Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: daas horzel paardenvlieg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:07

Een paardenvlieg is een soort daas. Maar is niet die grijze klootzak. Horzels zijn echt huge! Bloos! Heb er vorig jaar voor t eerst een gezien bij de paarden en ik schrok me kapot! Overigens leggen deze alleen eitjes en doen verder niets. Dazen zijn echt de irritantste insecten op de wereld. Die mogen van mij uitsterven. Zie daar geen nut van in. Bloos

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: daas horzel paardenvlieg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:16

Hoe heten dan die vliegebeesten met die zwartwitte vleugeljes. Die kunnen ook steken en gaan ook op je paard zitten.

Anoniem

Re: daas horzel paardenvlieg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:20

Topic is 7 jaar oud Clown

Slotje.