eerste reserve selectie B

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

eerste reserve selectie B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 16:46

Nou vandaag was het zover, na 5 maanden eindelijk weer een officiele wedstrijd. Ik was doodzenuwachtig al de hele week ik kreeg er zelfs puistjes van op mijn voorhoofd Bloos Spokey vroeg al of ik nu pas last van jeugdpuistjes kreeg Haha!
Jaike zag er keurig uit en stond al heel snel in de trailer dus dat viel alweer mee.
Toen we bij RAP aan kwamen kwam gomir net naar buiten rijden, toen wist ik nog niet dat dat gomir was maar ze zei wel heel aardig: goeiemorgen!

Daarna op zoek gegaan naar de kantine om alles even te betalen en om een kopje thee te drinken om de zenuwen weg te werken. Toen moest gomir haar 2e proefje rijden en zijn we even gaan kijken bij de bakrand, het zag er allemaal heel keurig en beheerst uit

Buiten gekomen hebben we Jaike uit de trailer gehaald en opgezadelt, me zelf ook even aangekleed en naar binnen gegaan om in te rijden. Ik heb ongeveer een kwartiertje in gereden en toen was ik meteen aan de beurt.
Ik vond beide proeven erg netjes gaan alleen Jaike liep veels te diep kan mezelf wel voor me kop slaan.
Madame liep weer als een gek te hinniken want er konden wel eens hele leuke paarden aan de andere kant van de muur staan *LOL*

Bij de prijsuitreiking bleek dat er erg laag of erg streng gejureerd is, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt natuurlijk Haha! Bij de 1e proef had ik 152 punten en bij de 2e proef had ik 150 punten. Bij de 1e proef ben ik 3e geworden en kreeg ik een leuke witte rozet mee en een kadobon van wel 2 euro!!!!!
Daarna werden de 3 opgenoemd die door mochten naar de selectie, het bleek dat ik de 1e ben op de reservelijst.

Al met al ben ik heel tevreden over vandaag en trots op mijn knollie! Gomir bedankt voor het voorlezen, Spokey bedankt voor al je hulp vandaag en Jet ik vond het erg leuk dat je kwam kijken!!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 17:17

Nou ja, ik was er dus ook dus van mij even een aanvulling *LOL*

Na een hele goede eerste proef ging ik heel tevreden mijn paardje even in de stal zetten. In de bak kwam ik twee mensen tegen die weleens Barb en Spokey konden zijn, maar zeker weten deed ik het niet Bloos Toch maar gedag gezegd Haha!
Daarna even naar de kantine gelopen waar ik Barb dus weer tegenkwam(had de auto al zien staan op het parkeerterrein dus hoefde niet meer te twijfelen...). Ik begon ook enthousiast aan een kopje thee, totdat mijn moeder zei dat er een tussenuit gevallen was. Toen ben ik maar snel mijn paard weer gaan pakken en nog een rondje gaan rijden. Achteraf had ik best mijn thee op kunnen drinken, want de jury voor de tweede proef was te laat...Frusty
De tweede proef ging niet zo lekker als de eerste, maar het was zeker niet slecht. Hij werd iets sterker en probeerde af en toe onder me vandaan te lopen, maar ik kon alles redelijk af laten vloeien *LOL*
De eerste proef was hij heerlijk ontspannen en fijn aan de hulpen en kwam ik(voor het eerst met dit paard) eens aan rijden toen. Ik kon alles mooi afwerken, incl. de stelling en buiging en ook de hoeken kwam ik nu heel fijn door. Een paar keer kwam hij er wel even tegenin, maar dat kwam in mijn punten nauwelijks terug...Verward
Tweede proef was dus iets minder, maar die was ook zeker niet slecht. Hij was alleen heel duidelijk zat van dat gedressuur en wilde weer springen Haha!
MIjn hoop op redelijke punten voor de eerste proef was ik trouwens al snel kwijt toen de jury van de eerste proef bij het verlaten van het hok zei dat ze hem zo ontzettend gespannen vond...Verward Knap dat ik er nog een overgang uit kon rijden...Weg hoop op dat laatste puntje Clown

Ik had de eerste proef 151 punten en op mijn coupon kan ik geen een keer het woordje spanning of iets wat erop lijkt terug vinden...*LOL* De tweede proef had ik 147 en dat was in mijn ogen wel redelijk, alleen mijn eerste proef had gewoon hoger moeten zijn!


Graag gedaan hoor Barb. Leuk om jou en Jaike(en natuurlijk spokey Party!! ) eens in het echt te zien *LOL* Tot nu toe waren we elkaar steeds misgelopen Huilen Ik vind jullie echt een leuke combinatie en Jaike leek bij de vrije stap na die eerste proef wel een hengst *LOL*
Kreeg je echt maar 2 euro? Dat vind ik wel heel erg schraal...! Vorige keer kreeg ik nog 8 euro(voor de eerste prijs)...Verward
Ik vond het ook leuk om jet weer eens te zien, dat was al weer lang geleden.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:20

he wat goed van jullie zeg!
netjes en jij ook gomir! ik ahd vandaag ook wedstrijd in Middenmeer, jemig echt een K****t jury zeg! naja mijn proeven gingen ook wel bagger haha.....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:31

Goed gedaan zeg! Fijn dat je er een goed gevoel over hebt!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:33

Ìk vond het een gezellige dag en ben met plezier meegegaan.
Ik vond dat jullie allebei netjes hadden gereden en dat jullie toch wel meer puntjes hadden verdiend . Maar ja ik zat niet in dat juryhok helaas.

Mijn teentjes zijn nu eindelijk ontdooid. Extreme duivel

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:39

Gefeliciteerd!
Ik ben er nog steeds heel verdrietig over dat het gewoon door is gegaan... Verdrietig

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:39

he Anne was 2x 1e in de L1 hoorde ik!
had je haar nu gezien gomir?! ik bedoel het paard, die had je toch nooit gezien?!
xxx

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:02

Ik heb Anne's paardje eindelijk gezien Tab *LOL* Sterker nog ik heb haar eerste proef zelfs voorgelezen Haha! Daarna ben ik naar huis gegaan om te balen van mijn punten...Tong uitsteken Weet je haar punten toevallig ook Verward

gelukkig dat je tenen weer ontdooid zijn Spokey *LOL* Mijne hebben ook weer een aangename temperatuur bereikt Party!!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:06

GEFELICITEERD JOH!!!!!!!!!!!! Party!!
doe je toch zomaar ff!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:35

gomir schreef:
Ik heb Anne's paardje eindelijk gezien Tab *LOL* Sterker nog ik heb haar eerste proef zelfs voorgelezen Haha! Daarna ben ik naar huis gegaan om te balen van mijn punten...Tong uitsteken Weet je haar punten toevallig ook Verward

gelukkig dat je tenen weer ontdooid zijn Spokey *LOL* Mijne hebben ook weer een aangename temperatuur bereikt Party!!



geloof iets van 164 en 168

Jet

Berichten: 11993
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:51

Ja, het was gezellig op de wedstrijd. Niet zo druk, maar dat maakte het juist leuk! Zeker als je zelf weer eens ( vorige winter ook een tijdje, hè Gomir) niet kan starten is het leuk om eens bij anderen te kijken. Ik heb Gomir dus niet zien rijden, jammer, maar Barb deed het erg leuk! Het is een mooie fries, Jaike, met dat leuke hinnekie!
"Hopen" dat er iemand uitvalt voor de provinciale, dan kan Barb tenminste onze regionen verdedigen!
Ik wist niet dat het Spokey was, die met Barb mee was, dat lees ik nu dus. Ik begreep wel dat ze ook op Bokt kwam, nu is het helemaal duidelijk.
Gomir, op naar de volgende wedstrijd, dan haal je vast je laatste puntje wel. Deze was inderdaad wel wat streng gejureerd. Vast omdat het selectie was.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:50

ja inderdaad hopen dat er iemand uitvalt! ik was van de zomer 3e van Noord-holland met dressuur, alleen de 1e 2 mochten naar het NK , grrr maarja niemand viel uit! snif!
en dat ook met springen, was reserve kampioen, mocht alleen de kampioen heen!
dus ik ga voor je duimen barb!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 15:31

Ja ik hoop ook dat er iemand uitvalt, maar ja dat zal wel niet!
Dat meisje van die andere Fries dacht dat Jaike een jaar of
3,5 was omdat het zo'n jong vrolijk ding leek Haha! omdat ze
zo liep te hinniken.
Het verbaasd met toch iedere keer weer een beetje dat Jaike
het zo leuk vind om naar wedstrijden te gaan. Ze heeft er
voor mijn gevoel erg veel lol in

Ik ben trots op mijn meissie, we zijn toch maar mooi 4e
geworden van de 12 Party!!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:27

gefeliciteerd Bar!
Haha ze is niet de enige die zo hinnikt Tong uitsteken

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:32

gefeliciteerd!
op naar de volgende overwinning
er is vast wel iemand die niet kan starten door een griepje Haha!
wij zullen iig voor je duimen!
haha ja charlotte, caro kan ook flink hinniken hihi

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 17:47

Gefeliciteerd Barb!

Ik wil je feestvreugde niet drukken hoor, maar is het niet zo dat je alleen door mag naar de provinciale als je meer dan 152 of 153 punten hebt gereden? Dat is volgens mij in onze kring zo (Westland...). Nou ja, dan nog, als de grens bij 152 ligt, zit je nog goed!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 17:57

ik zou alleen kunnen gaan als een van degene die gisteren 1e 2e en 3e zijn geworden geveld zijn door griep of hun paard kreupel is of wat
dan ook.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:22

Goed gedaan!!
Wist je niet dat Jaike naar mij aan het hinniken was?
Ik zat haar vanuit Rotterdam telepatisch toe te fluisteren dat ze goed haar best moest doen, en toen gaf ze antwoord Haha!
Wanneer is die provincale?

Wat heeft die andere fries gedaan, Bar?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:56

Die andere fries had lage punten, weet niet meer precies hoe laag, maar heb het Barb gister nog gepbt *LOL*

Je mag altijd door hoor Marijn Haha! Tenzij je minpunten hebt geloof ik. Als nummer 1 twee keer 140 rijdt mag die wel door. De rest was dan tenslotte nog lager...Lachen

De provinciale is 2 maart in Lisse Flootje Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 20:03

Dat meisje op die andere Fries had 136 en 140 punten, ik vond het geen mooie Fries waar ze op reed. Hij had een stokmaat van 1.70 m, dat meisje was wel erg aardig, jammer genoeg wist ze de afstamming
van de Fries niet

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:07

Hee gefeliciteerd Barb! Goed van jullie zeg!
jammer dat ik dit keer niet heb kunnen kijken, maar zo te zien gaan jullie nog wel aardig wat wedstrijdjes rijden nietwaar???
Super!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 06:36

gefeliciteerd!! Lekker dat het goed ging!Zal duimen voor je dat er 1tje uitvalt *LOL*