Wat denken jullie hiervan???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Wat denken jullie hiervan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 14:14

Op een zekere stal staat mijn vriedin met haar (verzorg) pony. Haar pony is mishandelt en nog best bang. Dat was gebeurt voordat hij daar stond.

Me vriedin heeft gemerkt als de man die daar de stallen doet schreeuwd naar eimand anders ze helemaal spant. Als iemand anders schreeuwd niet.
Ook hoorde ze toen ze bij een les aan het kijken was stoort geslaag met een zweep en geschreeuw dat doe je niet meer he???, dus zij dacht dat het in een les was, ging ze kijken kwam het uit een stal, zat die zelfde man met touwtje van het hooi een paard te slaan, paard helemaal in paniek. Me vriedin schrok zichzelf helemaal rot en stond helemaal de trillen en janken maar durfde niets te doen omdat ze bang was dat ze anders weggestuurd zou worden.
Verder zwas het ook zo dat super lieve paarden er stonden en dat ze na een tijdje als de eigenaar in het hok kwam ze helemaal bang naar achteren stoven.
Wat zou je hieraan kunnen doen, want die man is daar een soort baas Scheve mond


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:19

Jeetje wat een eikel zeg, je zei dat hij daar een soort baas is, ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat er dus nog iemand loopt die daar de baas is?? Ik zou dus naar de baas gaan om er wat van te zeggen, helpt dit niet dan zou ik die man er toch echt persoonlijk op aanspreken, ikzelf zou dan iets zeggen van "zal ik dat eens bij jou doen, kijken of jij het leuk vind". Als dit niet lukt zou ik toch hulp van 1 of andere instantie inschakelen (als zoiets bestaat). Veel succes ermee en hoop echt dat er iets aan gedaan wordt, want dit is niet normaal.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 15:56

ga inderdaad met de echte baas praten en bel de dierenbescherming en geef hem desnoods ook aan bij de politie, want dit is pure dierenmishandeling. En zeg er voortaan ook wat van, maar ga hem zelf niet slaan ofzo want dan zijn de rapen gaar (ook al kun je je zelf net inhouden, loop dan weg om af te koelen).

Succes!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 16:02

Mijn vriedin heeft dit dus verteld, het kan ook zijn natuurlijk dat het paard naar hem trapte en dat hij daarom sloeg, natuurlijk absolluut geen rede om zo hard en door te gaan. Boos!
Ik ben er dus niet bij he!!!!
Maar hij heeft daar ook een goede reputatie, dus als alle andere niets doorhebben... Het zal toch maar met je paard gebeuren, mischien nog ff aan haar vragen om met nog meer bewijzen te komen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 16:26

slaan met een strotouwtje?? Wat heeft dat voor nut dan? kan me niet voorstellen (tenzij aan een zweep misschien) dat je daarmee nou zoveel indruk op je paard maakt.
Misschien kan je vriendin het beste naar de man in kwestie gaan, volledig onschuldig, van goh, wat was er toen en toen aan de hand? En waarom deed je dat en dat?

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 16:36

Ik zou dr niet zelf achteraan gaan, tenminste niet naar die man zelf. Als ik dit zo lees zou ik hem niet vertrouwen. Ik zou naar iemand gaan die daar ook veel te zeggen heeft, en daar mn verhaal vertellen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 16:46

Ik weet niet precies of het een stro touwtje was maar in iedergeval een touw me zulke slaan geluiden ook, verder was het paard er behoorlijk bang van en mijn vriedin was ook erg geshrokken, had dus wel zeker heel erg indruk gemaakt.
Bedankt voor jullie adviesen ik zou het doorgeven Lachen


Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:22

Misschien zijn er wel meer mensen op stal die er ook zo over denken, maar ook niet durven te zeggen. Als er iemand staat die ze goed kent kan ze er ook met diegene over gaan praten. Ik zou ook zeker de eigenaar inlichten. Het is toch haar verzorgpaard????

Ook bekend als Kim20!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 20:36

Mischien mag ik dit niet meer omhoog halen, maar die man is nu ontslagen omdat hij een pony een blijven heupblesseure geslagen heeft.
Gelukkig komt het dan toch nog uit.

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:12

Klinkt niet lekker!
Als ik jullie was zou ik sowiso naar een andere stal gaan, als dat mogelijk is. Als dat niet kan, zou ik wel blijven zoeken, en dan maar liever wat langer reizen, want een bang paard is niks!
Succes.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:53

zo bizar hoor, gelukkig dat hij weg is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amandananana, aniek_joefy, Esther_r20, FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, Hanjan, mamabird, Padoertje, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers