vervoer shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

vervoer shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 14:09

Hallo,

Ik heb even een vraagje... hoe vervoer je een shetlander? kan die gewoon in de veewegane of moeten er dan speicale extra lage schotten tussen?
want de stang waar een normaal paard natuurlijk met zijn borst en zijn billen tegenaan staat, komt bij een shet boven zijn hoofdje uit...

Weet iemand hier iets van? en anders iets van een tip hoe het beste vervoeren? het gaat wel om een behoorlijk stuk ik denk zo'n anderhalf uur.

groetjes Lindsay


Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 15:42

wij vervoeren ze altijd in de trailer en hebben geen problemen ermee. je moet er alleen voor zorgen dat ze een beetje stabiel kunnen blijven staan. wij hebben een keer twee vervoerd in een tweepaardtrailer en ze stonden er op een een af andere manier op het eind anders in???? In de breedte van de trailer dus. Het kan dacht ik dus geen kwaad om in de trailer te vervoeren.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:00

Wij hebben ook weleens de shet en de geit in een tweepaardstrailer vervoerd en dat ging gewoon goed.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:20

Gewoon in de trailer zetten. Doen wij ook altijd. Ze kunnen dan zelf wel hun balans vinden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:31

Toen wij Sharif haalde hebben we hem in onze shetland-trailer gezet (klein veewagentje).
Toen Polly naar de keuring ging hebben we haar los in een tweepaards zonder schot gezet.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:26

Wij hebben ze gewoon in een gewone ''normale'' trailer. Wij hebben dan ook wel erg grote Shetten.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 21:30

Altijd los. Tenzij Dennis met de merries mee gaat. Dan gaat Den meestal ff vast omdat we geen veulentjes willen. Maar voor de veiligheid meestal los. Ze kunnen bij ons onder de stangen door. Gaat altijd prima.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 22:43

Dus ze staan gewoon los? want er is daarvoor nog zo'n stukje waar je zelf kan lopen, dan kan die daar toch ook gewoon heen lopen? en draait die zich dan niet om?
ik ben bang dat er wat gebeurt en ik heb nooit een shet gehad, daarom hoop ik dat julie antwoord hebben!!
het is trouwens ook een grote shet, 1.15..

alvast bedankt!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:46

wij hebben Bonnie ook gewoon met een anderhalf paards trailer gehaald, ze stond wel los voor de zekerheid, ze is 87cm en ze heeft het helemaal heel overleefd! Geen probleem dus!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:35

Die van mij zet ik ook los in de trailer, hij kan onder de stang door en de bevestiging voor het touw zit te hoog. Stel dat hij onderuit gaat, dan kan hij zichzelf wurgen.
Hij kan wel meer heen en weer lopen maar door het lage gewicht van een Shet is dat niet echt storend.

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 08:29

De shet (94 cm) van mijn zusje wordt gewoon vervoerd in en trailer en staat gewoon los.


Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 08:57

Ik heb geen shet maar een vraagje! Als de pony los staat in de trailer zou hij dan niet door de voorkant van de trailer kunnen vliegen als je hard moet rijden. Ik heb het met honden nl. wel gezien, als die achter in de auto zitten en je moet remmen... tjoep. Hond door de vooruit! Dit lijkt me wel zielig als dit met zo'n pony gebeurt. Of kan dat niet?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:35

Ik heb mijn Shetje in de trailer wel vast maar aan een redelijk lange lijn. Wat ik wel altijd doe is een baal stro of houtmot in het voorstuk want anders gaat hij onder de stang door en loopt hij zich klem. Een baal hooi doet het ook altijd goed, heeft hij nog wat te eten onderweg.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:16

Gewoon los in de trailer of veewagen. Hij gaat zelf waarschijnlijk zijwaarts of achterwaarts staan. Remmen moet je zowiezo proberen niet hard te doen, datis logisch. In noodgeval heeft een Shet idd geen steun. Kun je afvangen door 'm in te bouwen met balen stro, maar gebeurt in de praktijk bijna nooit.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-03 22:19

Klinkt zo eng helemaal los!! ik ga even kijken voor een hooibaal... dat is ook fijne afleiding!!

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:45

Ik hoop dat het nooit gebeurt, maar bij een noodstop knallen ze idd door de trailer heen. Wij vervoeren de Weshcob veulens ook vaak los, met veel stro op de bodem en volle hooinetten voorin als afleiding en stootkussen, al moet ik er niet aan denken wat er mis kan gaan. Bah.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 22:59

Wij hebben een tussen schot in onze anderhalf paards trailer laten zetten, dat ze elkaar (haf en shet) niet kunnen afmaken, en dat Woody (shet) zich nit kan omdraaien. Wel zo veilig, ze staat gewoon vast met een hastertouw, maar heeft wel wat ruimte.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:14

Ik sla met mijn welsh-pony's alstijd wel het touw een slag om de voorstang heen zodat ze zowel niet onder als over de stang kunnen komen.
Heel voorzichtig rijden voorkomt ook al de meeste problemen natuurlijk.

Bertus.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:28

gewoon los laten staan maar wel ff de stang eruithalen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: posje, Trendiction en 130 bezoekers