dierenbeul???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

dierenbeul???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 22:44

naja zeg ik ben vandaag voor dierenbeul uitgemaakt. *LOL*
zomaar door een onbekende.
op de stal waar ik nu rijd ben ik een welsh a pony aan het inrijden.
we gaan dan soms nog een blokje om.
ik ben best groot maar die pony kan me best houden (huppelen van blijdschap oortjes naar voren, zegt genoeg).
klopt er een meisje op het raam.
ze wijst naar mij en dan naar haar hoofd(die beweging van jij bent gek).
dus ik even vriendelijk klopt ze in 1 keer keihard op het raam (rocky schrok zich dood) zegt ze ineens stomme dierenbeul ga van dat beest af.
nou ik werd me toch kwaad maar reed gewoon verder, als je erop ingaat vinden ze alleen maar leuk.
dat is toch niet normaal meer?
je bent tegenwoordig nu ook al een dierenbeul als je op een pony rijd die klein aan de maat is.
Afbeelding
dit ben ik op rocky het is dan wel van de voorkant maar zo heb je een idee.
af en toe komt er ook een meisje die hobbelt af en toe wat maar ik kan haar toch niet zomaar op die pony laten?
Scheve mond
nou om een heel verhaal kort te maken.
is dit normaal?
en heeft iemand zoiets dergelijks meegemaakt?

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:13

Ik reed vandaag op shadow de shetlander.
Goed beesie.
Ik weeg 48/50 kilo en die shet bokt me er nog wel is vanaf.
De meeste mensen zeggen van wat een lief beesie, maar sommige van dat is echt zielig.
Meestal zeg ik niets of ik zeg van als je er verstand van hebt praat ik wel weer met je.
Verder is zo te zien op de foto, valt het nog mee.
Maare je wordt kan er denk ik niet zo lang oprijden.
Doei,
[naam] Knipoog
Gewoon er niet aan denken en verzin altijd een weerwoord zodat jij het laatste woordt hebt en niet de ander.(dat heb je zo mooi tuk Knipoog)

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:19

Paarden zijn sterk, en je merkt het echt wel als je te ZWAAR bent. Daar gaat het om, te groot maakt niets uit, rijdt alleen neit makkelijk Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:30

Op bunny 1.20 heb ik non (bijna) nooit reactie's gehad dat het zielig was ofzo, ik ben ook niet zo groot Haha!
Maar op Elise (shetlanders) sjonge word er gek van Boos! Meesten zeggen van ach, wat zielig kijk maar uit dat hij niet door zijn rug zakt. Ben je er niet veel te zwaar voor Zier er best zielig uit natuurlijk maar toch bemoei je met je eigen zaken als je er niet vanaf weet.
Verder zijn moeder met kinder meestal niet vooroordelend die vragen het soms wel maar dat zeggen ze iets van: Ja die zijn sterk he? Lachen
Of nou ja ziet tot hoelang ze erop kunnen mischien wat voor de kinders *LOL*
Maar meestal staan ze er verteld van hoe keihard we gaan, dan zie ik ze eerst lachen en dan denk ik wacht maar, ff crossen }> nou dan zie je ze met open monden kijken *LOL* Ik heb echte scheurmonsters Lovers

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:43

Ik ben zelf 1.75 en ik rij ook nog wel eens op een pony van 1.16 ...tegen mij hebben nog nooit geklaagd..en als ze dat doen...dan zakken toch maar lekker door de pot...ik neem aan dat wij degene zijn die er verstandd en niet hun...
Gewoon niks van aantrekken pony's zijn sterker dan je denkt!!

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:52

Zielig of niet; ik vind het er niet uitzien...sorry
Kan je dat ponietje niet longeren en/of er naast wandelen?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:58

amanda2 schreef:
Zielig of niet; ik vind het er niet uitzien...sorry
Kan je dat ponietje niet longeren en/of er naast wandelen?

Omdat jij het er niet uit vind zien Verward

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:00

nee ik vind het er ook niet echt uitzien.....een shetlander is sterk maar een a-pony? alhoewel pony's best sterk zijn en het niet echt schaad, kan ik me die reactie voorstellen...... kun een niet wat kleiner meisje je niet helpen?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:03

Die pony kan haar zeker wel houden hoor! Alleen het inrijden zou beter door een heel licht meisje gedaan kunnen worden.
Bunny is een B-pony maar wel een A-welsh en kan mij makkelijk houden. Ik weeg 50 kilo, ze is de laatste tijd ook nog een giga flipsie en kan kei hard crossen dat zeg dan toch wel weer genoeg Lachen

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:20

Ik reed met mijn 1.83 op een IJslander van 1.35.. Mensen hebben geen idee wat zo'n beestje kan dragen..

Hij wilde er nog regelmatig met mij vandoor.. een kind zou hem niet kunnen houden..

Maar toch regelmatig roepen dat ik gemeen ben hoor.. Lekker laten kletsen..

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 04:28

Tja, als het alleen maar voor het inrijden is.
Er wordt wel gezegd, zet er een kleiner meisje op.
Die zijn meestal jonger en hebben dus nog niet zoveel paarden ervaring, en om dan maar meteen een pony te gaan inrijden Verward .

Dat is het probleem met kleine ponytjes, wie rijdt ze in?
Een klein meisje zonder ervaring of een die wel ervaring heeft, maar groter/zwaarder is?
Laatste lijkt me veiliger.

Ik zou zeggen, inrijden en daarna over laten aan iemand anders.

Ik vindt dat je te groot bent, maar niet zielig voor het ponytje als het maar voor een tijdje is.

Ik ben ooit ook wel eens voor zoiets uitgemaakt.
Ik hielp een meisje met haar shetlander, ik was toen ook nog veel jonger (en lichter en kleiner dus).
Hij was vervelend, dus ik er even op.
En tja, ik houd niet van slaan, maar de pony had het nodig.
Dus een oma waarvan de tuin grenst aan het weiland waar we reden, had er commentaar op, van dat het zielig was enzo, dat ik hem sloeg.

Tja, ze had er geen verstand van.
Ik had ook echt zoiets, en dat zeg je tegen mij?
Je moest eens weten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 05:43

Tsja, het is wat de leek ziet en vanuit hun oogpunt moet je het kunnen bekijken. Zij die niet weten kunnen ook niet veroordeeld worden. Zo dat lijkt of het uit de bijbel komt maar nee.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:37

Ik ben op Händell (ruim 1.70 en zo´n 700 kg) wel eens uitgemaakt voor dierenbeul door een soort Volkert v/d G. type die vond dat alle dieren in vrijheid moesten kunnen leven Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:47

whahaha *LOL* LOL ik zal ff een foto opnieuw opladen van mij en Bunny dat ziet er ook niet uit Knipoog

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:55

heb ik ook 1 keer gehad.
Reed ik op men shet, meisje zij zo tegen men vriendin en ons.
Arme beesje.
Daarna vloog oscar zo ervan door ik kan hem soms niet meer houden.
En dan gaan ze mij zeker vertellen dat het beest het niet leuk vind of dat hij het moeilijk heeft Verward

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 11:10

De foto's in mijn profiel doen het weer Lachen Ik had nog een hele duidelijk vanaf de zijkant, kan ik hem niet meer vinden en ik kan ook niet pixfun op Boos! Maar goed je heb wel een beetje een beeld hoe het plaatje eruit ziet bij ons Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:01

De foto's doen het niet meer, dus daar kan ik weinig van zeggen.
Maar ik begrijp de reactie van mensen wel. Dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben, maar vanuit hun oogpunt zit er een "vreselijk" groot iemand op een "hele kleine" pony. Het ziet er niet mooi uit en is dus zielig...
Mijn ervaring is dat het niet helpt om met zulke mensen in discussie te gaan dus ik zou ze lekker laten kletsen.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:10

Ik weeg zelf 65 kilo en ik rijd af en toe ook nog op mijn shetten. Soms zijn ze zo vervelend dat ze kleine kinderen er af gooien. Dan moet ik er even op. Ik rijd er niet lang op, eventjes kan echt wel hoor.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:33

Nou dan moet die gene is op internet kijken naar de paarden in het buitenland.
Ja oke, het ziet dr niet echt mooi uit maar het kan toch nog best?
Mijn pony is ook bijna te klein voor me...

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:36

Ik zou zeggen wen eraan. Ik krijg heel vaak opmerkingen toen ik met shetjes reed, met welshes veel minder (niet eigenlijk). Maar als je er dan naast loopt zeggen ze dat je er op moet zitten. Maar lekker laten blaten.

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 13:17

heeeeyyyyy allemaal, ik vind het echt dus geen dierenmishandeling hoor!!
ik ben zel 1.68m en weeg +- 50 kg, en rij nog lekker op mn welsh b pony'tje van 1.30m. hij kan me er nog steeds wel eens af bokken, dus vind niet echt dat ik te zwaar ben!!

nou ja, mn benen komen er een stukje onderuit, BOEIEN!!!!!!
ik vind het leuk en sammy ook, dus wat wil een mens nog meer!!??
veel plezier, en blijf vooral allemaal lekker doorrijden!!

xxx maaike

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 13:34

amanda2 schreef:
Zielig of niet; ik vind het er niet uitzien...sorry
Kan je dat ponietje niet longeren en/of er naast wandelen?


even voor de duidelijkheid.
ik ben hem onder het zadel aan het beleren.
en het is geen verzorgpony ofzo van me maar ze worden allemaal weer verkocht.
het is dus niet zo dat ik er jaren op ga rijden ofzo.
hij staat dus gewoon te koop.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:02

Ik reed ook altijd op een welshpony'tje die eigelijk veels te klein was, maar aangezien hij er nog wel eens vandoor wilde en hij vrij sterk was, heb ik er gewoon zo lang mogelijk opgereden ( met beugels minstens 10 cm korter dan moet maar ja Haha! )
Opmerkingen van buitenstaanders, daar moet je je niet zoveel van aan trekken. Maar je moet ook niet je ogen gesloten houden, want als een pony je echt niet meer kan dragen, of je komt er 30 cm onder uit, dan zou ik toch maar eens gaan nadenken over andere oplossingen..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 19:01

Citaat:
uitgemaakt voor dierenbeul door een soort Volkert v/d G. type die vond dat alle dieren in vrijheid moesten kunnen leven


Dat had een stalgenoot van me afgelopen week.
Die heeft een ijsco en als ze gaat rijden neemt ze altijd de hond(border collie) mee.
Nu deed er ineens een automobilist het raampje open en schold haar uit voor dierenbeul omdat de hond zo mee moest rennen.

sommige mensen

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:00

als ik jou was zou ik er idd maar niets van aantrekken. dat meisje weet er gewoon niets van af. Ik heb zelf ook een shetjes bereden..en dat zag er eigenlijk ook niet uit...maar dat kon mij niet schelen...ik vond het alleen maar leuk! ik zou zeggen rijd maar lekker door hoor....je moet gewoon rekening houden met wat "dommere"mensen.
Enne zwaai ook maar lekker terug....haha dat is af en toe wel melig...dan worden emsnen nog bozer. Maar dan kun je toch maar niet te vaak doen. want ruzie is ook niets he:)