In zijn achteruit het strand af

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

In zijn achteruit het strand af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 11:36

Gisteren was het heerlijk weer dus hup, op naar de duinen en het strand.
Zalig gereden, voor het eerst sinds tijden en nadat hij uitgeraast was heb ik ook nog wat wissels om de 2 passen geoefend en wat zig-zag appuyementen op het harde strand.
Ik ging dus met een tevreden gevoel het strand af.

Op het parkeerterrein bij de golfbaan lagen grote rollen van hard plastic slang. Op de heenweg had Fitz dit waarschijnlijk niet gezien maar zodra ik de strandafgang afging kreeg hij die rollen in het vizier en prrrrrrttt.. voor ik het wist was ik weer op strand.
Oke, nog een keer: sporen erbij, zweep erbij, maar met prikkeldraad aan de ene kant en houten balken aan de andere kant kun je toch niet echt je paard aanpakken. Dus poging 2 mislukt, weer zat ik razendsnel op het strand Haha!
De derde keer besloot Fitz zo hoog te steigeren dat we bijna achterover klapten.
Maar ja, ik wilde hem toch niet zijn zin geven, buiten het feit dat de volgende strandafgang zeker een half uur omrijden is.

Dus opeens kreeg ik een lumineus idee: bovenop het duin aangekomen zette ik hem stil en vervolgens in zijn achteruit.
Langzaam gingen we achteruit het duin in. Ik werd wat meewarig aangekeken door voetgangers die naar boven kwamen en die natuurlijk Fitz als 'zielig' bestempelden.
Toedeledoki, Fitz was zich gewoon aan het aanstellen. Op ongeveer 3/4 van de afgang besloot ik hem om te draaien en niets aan de hand: meneer liep zo verder.

Achteraf is het wel een komisch verhaal en ik denk ook een grappig gezicht maar op het moment zelf met dat prikkeldraad naast het pad en een hoog steigerend paard kon ik er toch niet echt de lol van inzien.

Ik geloof toch niet dat Fitz zo geschikt is als endurance paard!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:51

*LOL* Ik wou al zeggen: aan het trainen voor endurance?
Karin is ook een keer achterstevoren bij de start gaan staan met Ameretto hoor Schijnheilig Alles kan dus. Ik heb gister ook ruim 10 minuten bij 2 van die bolle verkeersdrempels staan stuiteren omdat ze er niet tussendoor durfde.
Lijkt me heerlijk om zelf naar het strand te kunnen rijden trouwens.
Goed voor de bilspieren ook, achteruit het duin af. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:54

Hahaha ik zie het al helemaal voor me, wat zal Fitz gebaald hebben, dat je 'm doorhad en zo erin geluisd hebt! Arme Fitzie Haha!
Maar ik vind dat idd ook altijd een beetje griezelig daar, met dat prikdraad....

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 14:09

Jemig, het is ook zo'n lekker ding die Fitz!! Haha!

Ondanks z'n leeftijd en z'n intelligente kop moet 'ie toch nog heel wat leren...

Endurance met oogkleppen en oordoppen?? Haha! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 14:48

Hihi grappig hoor, soms moet je gewoon wat slimmer zijn dan je paard!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:33

hehe ik had het stiekem wel willen zien maare als je endurance start dan zet je 'm toch ook in de achteruit?gaat misschien iets langzamer maar wie weet kom je diezelfde dag nog binnen Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:38

Ehm, dan is mijn paard ook abso niet geschikt voor endurance (help! een picknickbank!)....je hebt het toch opgelost? Niks aan de hand dan!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:23

*grinnik*

Bij de rit in Wittelte kom je onderweg hunebedden tegen, hoe zouden jullie paarden daar op reageren? Haha!

Komt allemaal goed hoor, gewoon veel buitenrijden en flink veel enge dingen tegenkomen! Ret kijkt op zich nergens gek van op (ideaal met crossen dus) maar hij kan soms nog flink over de rooie raken van een kabouter of elfje langs het ruiterpad. En probeer je paard maar eens te vertellen dat daar ECHT niets te zien is... Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:25

Ach hij heeft Rom nu toch al wel een paar keer gezien? Tong uitsteken

Hunebedden, daar zeg je wat trouwens...
Tinka is echt panisch als het gaat om zwerfkeien.
Dus ben benieuwd hoe dat volgende week in Havelte gaat Haha!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:26

Hahaha, die Fitz. Nog niet helemaal bomproof dus Lachen

(ach gister lag ik er ook nog bijna naast.. Hele strandrit gehad en bij de Duinopgang kwamen we plots van de felle zon in de schaduw. Blijkbaar zat er in de schaduw een enge wolf oid..}>. Was wel erg lollig geweest om op 100 meter van huis eraf te vallen Haha!)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:26

Hahaha, ja ik herken het! Van de zomer was ik met mn zus en vriendin met de paarden op stap in de Campina (Tilburg) en op een gegeven moment durfde de Haflinger van mn zus ook niet meer door een droge greppel, waar we toch echt doorheen moesten!! Na ellenlang proberen werd het steeds erger, en toen kwam ik ook op het idee om dr in dr achteruit te zetten! Dus mn zus Donna achteruit die greppel door, en niks aan de hand! Ze gebruikt t trucje nu nog wel eens bij andere momenten, en die domme Donna heeft nog steeds niets in de gaten, hahahaha!! Toch wel handig dat paarden niet al te slim zijn he! Schijnheilig

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:49

Hihi, echt een geval van 'als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zo als het gaat'. Kom deze dingen met Den niet zo heel vaak tegen, daar is hij veel te nuchter voor.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:12

Hmmm lekker rijden op het strand...lijkt me heerlijk.
Dat van hem in zijn achteruit zetten, heb ik ook wel eens gehoord. Goeie vondst!!!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:25

Ha, zoiets klinkt me bekend in de oren. Omdat we ver van het strand afwonen, ben ik er tot nu toe nog maar 1x met een eigen paard geweest. Met Indi welteverstaan. Dat is de koelbloedigste. Dacht ik. In de duinen ging alles prima, totdat we boven op de laatste duin kwamen en onder ons de zee zagen liggen. Niet meer vooruit te krijgen. Dus inderdaad achterwaarts naar beneden. Eenmaal op het strand ging het wel weer, maar ook niet het water in te krijgen. Je raadt het al. Achterwaarts het water in. Maar goed dat een paard niet alleen vooruit kan, maar ook achteruit. Is soms heel erg handig.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:33

Hihi Die Fitz zal wel gedacht hebben.
"Wat maakt ze me nu weer?"

Bij Laiser werkt zo'n trukje ook maar eventjes, zodra hij door heeft dat ik hem te grazen neem op die manier draai hij om en verzet geen voet meer. Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:10

Fitzroy schreef:
Gisteren was het heerlijk weer dus hup, op naar de duinen en het strand.
Zalig gereden, voor het eerst sinds tijden en nadat hij uitgeraast was heb ik ook nog wat wissels om de 2 passen geoefend en wat zig-zag appuyementen op het harde strand.
Ik ging dus met een tevreden gevoel het strand af.

Op het parkeerterrein bij de golfbaan lagen grote rollen van hard plastic slang. Op de heenweg had Fitz dit waarschijnlijk niet gezien maar zodra ik de strandafgang afging kreeg hij die rollen in het vizier en prrrrrrttt.. voor ik het wist was ik weer op strand.
Oke, nog een keer: sporen erbij, zweep erbij, maar met prikkeldraad aan de ene kant en houten balken aan de andere kant kun je toch niet echt je paard aanpakken. Dus poging 2 mislukt, weer zat ik razendsnel op het strand Haha!
De derde keer besloot Fitz zo hoog te steigeren dat we bijna achterover klapten.
Maar ja, ik wilde hem toch niet zijn zin geven, buiten het feit dat de volgende strandafgang zeker een half uur omrijden is.

Dus opeens kreeg ik een lumineus idee: bovenop het duin aangekomen zette ik hem stil en vervolgens in zijn achteruit.
Langzaam gingen we achteruit het duin in. Ik werd wat meewarig aangekeken door voetgangers die naar boven kwamen en die natuurlijk Fitz als 'zielig' bestempelden.
Toedeledoki, Fitz was zich gewoon aan het aanstellen. Op ongeveer 3/4 van de afgang besloot ik hem om te draaien en niets aan de hand: meneer liep zo verder.

Achteraf is het wel een komisch verhaal en ik denk ook een grappig gezicht maar op het moment zelf met dat prikkeldraad naast het pad en een hoog steigerend paard kon ik er toch niet echt de lol van inzien.

Ik geloof toch niet dat Fitz zo geschikt is als endurance paard!

Hahahahaha!!! Haha!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:36

Misschien kunnen we een keer een achterwaartse boktrit organiseren op het strand. Rij jij dan mee Fitzroy dan kan jij voorop, want jij heb de meeste ervaring! Haha!

Ehmja??

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 22:34

Misschien een idee voor de Bokt veiling? Een ritje achterwaarts op Fitz Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, karin30, Maanon_, MairiMacBran en 51 bezoekers