Pff ik word gek van die lenzen !!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Pff ik word gek van die lenzen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 15:11

Ik heb al een tijdje lenzen.
Die tijd had ik er nooit last van.
Sinds een paar weken heb ik er echt hele erge last van..
Maar iedere keer scheuren ze...en ik ben gewoon heel voorzichtig mee die dingen.
Als ik ze in heb en zit op school dan zit er altijd vuil op enzo...zwaar irritant dus Boos!
Ook lijkt het net alsof ze in mijn ogen omdraaien ofzo want mijn ogen jeuken ook.
Ik voel gewoon duidelijk dat er iets op mijn oog zit en dat hoor niet!!
Heeft iemand er hier ook last van?
Of weet misschien wat ik moet doen?
Ik wil iig geen bril.
Oja gisteravond is er al weer eentje een beetje gescheurd.

Kisss sun

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:15

Dat lijkt me idd zwaar irritant. Ik heb geen lenzen, ik heb dus een bril.
Ik heb er wel over gedacht om over te stappen op lenzen, maar het lijkt mij dus in sommige gevallen ook weer niet zo handig.
Hoelang heb jij al lenzen, Angie? Misschien dat je ogen er nog ff een beetje aan moeten wennen.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 15:20

2 maanden ofzo...misschien langer.
Ik heb er nooit last van gehad..ik was er heel tevreden over.
Soms moet ik hem er gewoon uithalen en opnieuw indoen. Heb er nu al een tijdje mee rond gelopen maar nu ben ik het echt zat. Dus ik dacht misschien weten ze op bokt wel wat het is..

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:31

Gelukkig heb ik geen lenzen of bril B) lijkt me eecht irritant Frusty

lippo

Berichten: 103
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:37

ik heb ook lenzen maar ik heb er bijna nooit last van. wel als er veel stof in de bak is enzo...
van de zomer zijn er bij mij ook twee gescheurd maar toen kwam ik er met mijn nagel in volgens mij... OOPS...
maar ik heb ze wel al 2 jaar misschien moet je er nog aan wennen

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:41

Ik heb al 10 jaar lenzen en er is een groot verschil in kwaliteit. Ik bestel ze altijd bij de opticien (wel duur) maar heb er nog nooit problemen mee gehad!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 16:54

Ja want dan zijn ze irritant aan het doen..en tsja dan ga je in je ogen vrijven.
Haal ik ze eruit...zit er een scheurtje in
Echt zo irritant he.
Maar aan wennen lijkt me niet hoor...ik heb ze al een langere tijd en nooit last van gehad..
Nu ineens zo

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 16:58

Bewaar je ze wel vochtig genoeg? Lijkt me niet goed voor je ogen als er scheurtjes in je lenzen zitten...
Misschien kan je overschakelen op harde lenzen?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 17:09

Die zijn schijnaar niet fijn zeggen ze en vallen gauw uit.
Bij mijn zus tenminste wel
Ik doe ze elke nacht in deh soort spul...zo'n vloeistof die je erbij krijgt.
En dan soms maak ik ze extra schoon.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:13

Ik heb ook harde lenzen maar mij bevallen ze eigenlijk prima.
Ik heb ze nu 13 jaar en de keren dat er eentje uit mijn oog viel zijn op 1 hand te tellen eigenlijk...
Je zou het kunnen overleggen met je opticien om ze een keer uit te proberen.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:32

Ik heb zachte maandlenzen en die heb ik nu ruim 4 maanden en dit bevalt me goed. Maar zijn maar 2 keer uitvallen en dat kwam doordat ik in mij oog wreef (niet erg slim, jaja) Maar als het niet kan zou ik toch in overleg met je opticien om harde lenzen te proberen en kijk ook eens naar de kwalitieit van je lenzen.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:01

Ik heb zelf ook lenzen, maar ik heb er nooit last van. Anders moet je er een keer mee naar de opticien gaan, die weet vast wel raad! Misschien zitten ze trouwens verkeerd om. Als je hem dubbel vouwt met je vingers moeten de uiteinden naar elkaar toe willen gaan en niet van elkaar af. dus zeg maar zo: () en niet zo )( maar dan met dubbel vouwen dus niet twee lenzen tegen elkaar aan ofzo. Anders moet je misschien andere lenzenvloeistof proberen....of andere lenzen....veel suc6 met het vinden van een goede oplossing!!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:14

Scheuren? Hoe doe je dat nou?
1 keer is mijn lens gescheurd, maar toen stond ik er ook op.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat mijn lenzen zomaar scheurden!

Misschien even naar de opticien gaan?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:28

he angie, ik ken het!
ik heb ook zachte lenzen, en dan zit je wat in je oog te wrijven omdat je oog jeukt, en soms voel je je lens keigoed zitten enzo en dan haal je hem eruit en dan zit er dus idd een scheurtje in!

als je het idee hebt dat hij fout zit, of je voelt hem heel duidelijk zitten, dan denk ik dat ie binnenste buiten zit!!

duurde bij mij ook ff voordat ik daarachter kwam, maar dat kan je zien als ie op je vingertop ligt, en de randjes naar buiten wijzen ipv naar binnen.

heb jij ook Holtman uit Bladel als opticien?ik wel, die hadden vorig jaar een ander merk lenzen, hardstikke fijn, toen kregen ze een ander merk en toen begon de ellende!

ik heb nu speciale vloeistof, zodat ze beter schoon blijven(niet de standaars vloeistof, maar eentje in een wite fles met groen etiket) en nu gaat het veel beter!

heb je halfjaar lenzen, of maandlenzen(dat je dus 1x per halfjaar naar de opticien gaat en dan 6 paar lenzen meekrijgt?) ik wel, en als die van mij scheurt ofzo mag ik gewoon gratis een nieuwe lens daar halen, dat is wel superfijn!

heb je lange nagels?als mn nagels wat lang zijn heb ik eerder scheuren in mn lenzen dan wanneer mn nagels heel kort zijn!

harde lenzen zijn niet zo fijn, als je dan in je oog wrijft vallen ze er sneller uit, en ze zijn veel duurder en ze irriteren sneller met stof enzo, vriendin van mij heeft altijd rode aogen als ze in een stoffige bak heeft gereden!
dus zachte lenzen zijn fijner!maar ga anders ff naar je opticien en vertel hem waar je last van hebt, die weten denk ik wel een oplossing!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 19:56

Ik kijk altijd eerst of ze niet verkeerd om zitten...maar meestal is dat niet zo.
Ik weet eigelijk niet wie ik heb Bloos *schaam schaam*
Volgens mij niet in Bladel hoor.

Renske
Citaat:
ik heb nu speciale vloeistof, zodat ze beter schoon blijven(niet de standaars vloeistof, maar eentje in een wite fles met groen etiket) en nu gaat het veel beter!


Weet je toevallig hoe dat heet?
Het lijkt steeds alsof er gewoon een witte waas op je ogen zit.
En dan beweeg ik ff mee die lenzen zo in mijn ogen...dan gaat het wel weer maar daarna begint het weer opnieuw.
Soms doet het gewoon pijn.
Oja gister haalde ik mijn lenzen uit en toen deden mijn ogen kei pijn.
Ze irriteerde de hele avond eigelijk al.
Ik doe die gescheurde vanavond niet (is logisch maarja Lachen )

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:11

ja dat wittige dat is soort eiwit aanslag, daar had ik ook last van, maar hoe lang doe jij met een paar lenzen?moet je eenhalfjaar met hetzelfde paar doen, of heb je net als ik maandlenzen(dat is fijner, dan heb je dus iedere maand een ander paar)

de vloeistof die ik heb heet:'Opti Free Express, een speciale 'no rub-formula'

dus de eiwitaanslag word zonder dat je ze extra schoon hoeft te maken verwijdert!

wat ik wel altijd doe is eerst mn handen goed wassen bv met unicura, en dan mn lens uit t doosje halen en ff met vloeistof afspoelen en dan pas in mn oog, dan is ie zeker helemaal schoon.

als je ogen 's avonds pijn doen dan kan je er wat lenzenvloeistof in druppelen, dat helpt heel goed als je ogen wat branderig zijn!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:34

Als ze gescheurd zijn kan je ze meteen weggooien iig.
Snap niet helemaal wat je er allemaal mee uitspookt hoor, bij mij scheuren ze nooit Verward

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:44

Scheuren ?!

Hoe krijg je dat nu voor elkaar Verward

Ik heb nu een jaar of 5/6 lenzen , eerst had ik die goedkope van Hans Anders , waren prima dingen , voor een half jaar waren die.
Alleen heb ik een dubbele cilinder nodig , en daarom ben ik nu met mijn tweede paar jar-lenzen van de opticien (veel duurder !) bezig.
Ook deze zijn prima , en ik gebruik gewoon de contactlens-vloeistof van de Kruitvat.
Ik maak ze eigenlijk nooit echt schoon , doe ze 's avonds in mijn houdertje , met vloeistof (elke avond verversen) , en dan flink schudden , alsof je een blikje frisdrank leeg wilt laten spuiten zeg maar Haha!

Ik heb nergens last van , zijn hartstikke schoon.
Soms natuurlijk wel eens een wimperhaartje eronder ofzo , maar dan even afspoelen en opnieuw inzetten.

Bij jou klinkt het echt HEEL erg fout , zo hoort het absoluut niet te zijn !
Je moet eigenlijk het beste zo snel mogelijk naar de winkel toe waar je ze vandan hebt , of naar een goede opticien.
Dit hoort echt niet en lijkt me heel erg vervelend voor je .

Ik heb ook eens harde lenzen geprobeerd maar dat was een drama , wat een rotdingen zeg ! Boos!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:12

Toen ik nog half-jaar lenzen had (dus 6 mnd doen met 1 paar) had ik ook wel eens het probleem dat ze scheurden en ook dat ik ze op een gegeven moment niet echt schoon meer kreeg. Dat schijnt te liggen aan de hoeveelheid eiwit in je traanvocht. Ik ben toen overgestapt op maandlenzen (en een andere opticien) en na die tijd vrijwel geen last van gescheurde lenzen. Ja 1x, na 1 dag al. Daar heb ik een nieuwe voor gekregen trouwens.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:42

Ik heb DE oplossing voor je...........de Nachtlens!!! Vraag er eens naar bij je opticien. Het zijn harde lenzen die je 'snachts draagt en die de bolling van je oog aanpassen waardoor je overdag GEEN lens hoeft te dragen. Ik heb ze nu een 3 weken en werkelijk.........TOP!!! Ook ik scheurde mijn daglensjes wel eens, verloor ze, 'savonds uitgedroogd en geirriteerde ogen en ga zo maar door. De Nachtlens is echt een oplossing. www.nachtlens.nl

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:17

Tsja ik heb 6 jaar harde lenzen en heb er geen last van. Alleen als je in de ogen gaat wrijven, je in een rokerige ruimte bent of als je inderdaad in een stoffige omgeving rijdt dan is het een probleem. Maar dan zet ik gewoon mijn brilletje op, no problem Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 08:16

harde lenzen Lachen
Ik heb nu 2 maanden harde lenzen, en gaat hartstikke goed
In het begin echt wennen en ik kreeg na anderhalve maand nieuwe lenzen, omdat ze fout waren aangemeten, maar deze voel ik totaal niet zitten...
En harde scheuren niet zomaar Knipoog

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:30

Harde lenzen. Echt heb er geen enkel probleem mee. Nou ja, de eerste 2-3 weken natuurlijk wel maar nu? Echt niet Weet nog niet hoe het me gaat bevallen tijdens het rijden in een stoffige bak maar ik neem altijd wel mijn lenzenbuisje mee (heb een buisje ipv bakje) zodat ik ze uit kan doen als ik er last van krijg. Gelukkig kan ik nog best wel goed zien zonder lenzen of bril Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:53

Ik heb zachte lenzen, maar de problemen die jij beschrijft ken ik helemaal niet. Ik heb weleens een lens gescheurd, maar dat was dan als ie eigenlijk al aan vervanging toe was. Of ik zo dom was om te weinig vloeistof in het potje te doen...
Als ik jou was zou ik snel terug gaan naar de opticiën, want dit hoort niet zo. Straks beschadig je je ogen nog!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:56

Ik kan je vertellen dat een bril ook geen sucses is Haha!
ik hoef hem nu nog niet de hele tijd te dragen maar het riteert NU al Boos!