Wat schort er allemaal aan jou houding?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Wat schort er allemaal aan jou houding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 18:21

Bij mij echt zoveel Scheve mond Ze benen moet ik meer naar achteren liggen, rug zit iets teveel maar achter. Ik heb de neiging tot piano handje's en ik kijk vaak naar beneden om te zien hoe ze loopt terwijl je dat net zo goed kan voelen Frusty
Volgens mij ben ik een hopeloos geval Knipoog Hoe zit het bij jullie?


N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:23

Benen stil, handen rechtop, rechtop zitten, niet scheef 'naast' je paard, niet naar beneden kijken, Haha! nog hopelooserder dan dat jij bent Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:25

Alles wat hierboven staat ! Haha!

Sinds ik mezelf opneem met m'n digi-videocam gaat het heel langzaam aan beter !

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 18:28

Oja en op een volte heb ik zelf ook stelling naar binnen Clown ik ga dus ook naar binnen zitten.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:29

Vooral mijn hakken! Die moet ik eigenlijk echt iets verder naar beneden drukken! En ik heb ook gauw de neiging om mijn teugels losser te laten zodat ik te dicht met mijn handen bij mijn lijf zit en mn pony gaat hangen in mijn hand.. Er zijn nog meer dingen die kunnen verbeteren aan mijn houding, maar dit zijn echt mijn zwakke punten:D

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:35

Pianohandjes en soms iets te ver naar voren, maar voor de rest is het (zover ik weet Haha!) wel goed Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:35

Ik moet m'n hak laag houden, m'n bovenbeen ontspannen, m'n ellebogen aan m'n lichaam houden en m'n schouders naar achter.......

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:36

Mijn houding is momenteel echt prut, ben blij als ik over een paar maandjes weer les kan nemen.

M'n benen houd ik niet stil (zitten ook bijna geen wrongen op het zadel), ik trek mijn hakken op, zit tever naar voren en heb pianohandjes.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:38

Zelf in stelling gaan zitten in de voltes heb ik ook, soms teveel met m'n handen willen doen (niet echt met m'n houding, maar mijn handen gaan soms naar buiten op de volte, allebei Verward)
En ik moet mijn hakken uit blijven drukken, die trek ik op op de volte.
Ik houd tegenwoordig mijn handen (uiteindelijk!) rechtop en boven de schoft, dat is ook wel heel anders geweest Lachen
Verder zal er wel heeeel veel mis zijn met m'n houding wat mij zelf niet opvalt, maar vandaar dat ik binnenkort toch maar weereens ga lessen, wat mijn ouders eigenlijk onnodig vinden


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:39

mijn handen niet recht op. moeite met rechts om recht te rijden,want ik laat mijn linker teugel te veel los. tenen niet voldoende naar binnen/recht naar voren, en ja mijn zit is ook niet wat het moet zijn.

Wodan en ik onderweg in de M2

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:53

Dat word een hele lijst:
Recht zitten, niet naast het paard kijken, handen stil, handen niet vastplakken, benen stil, armen niet naar voren maar langs je lichaam en echt op je kont zitten. Erg he Gelukkig niet alles tegelijk en word het steeds minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:02

Houding is iets, daar blijf je altijd mee bezig. Voor het plaatje ziet mijn houding er prima uit, niets op aan te merken. Maar houding is meer dan het plaatje.
Zo vind ik het vreselijk moeilijk om echt ontspannen op mijn paard te blijven zitten zonder dat ik hem ergens kan hinderen of stoor. Ik heb vaak de opmerking te horen gekregen: "Als je zelf niet kunt ontspannen hoe moet je paard dan ooit ontspannen."
En ik moet ook eerlijk bekennen dat het best een voordeel is wanneer je een Anky-planky figuurtje hebt [en dat heb ik dus niet].

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:05

recht zitten *LOL* maar het word gelukkig beter!! tnx to my instructrice Party!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:41

Alles wat hierboven staat Haha!

Ik kijk naar zn oren (dus zit automatisch te ver naar voren), mn tenen steken naar buiten, zit scheef bij wijken oid etc. etc. etc..
Het lost al een heleboel op als ik meer mn schouders naar achter hou, dan zit ik vanzelf meer op mn kont en meer achterover en kijk ik ook minder naar zn oren.
Alleen die tenen nog... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:05

Ik kijk vaak naar beneden.
Zit met een kromme rug.
Mijn ellebogen steek ik teveel af.
mijn bovenbenen met doorzitten meer ontspannen.

Maar langzaam aan gaat het ietsje pietje beter.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:05

handen stiller houden en op de linkerhand niet aan de buitenkant eraf vallen. Niet rukken met mijn handen maard at gaat de laatste tijd al beter.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:36

Niet naar beneden kijken, rug rechter, handen rechtop, en soms leun ik weleens naar een bepaalde kant (bijv. bij volte).

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:38

Wat niet, kun je beter vragen Haha! Schijnheilig

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:41

Heel veel! Ik kijk bijv. altijd of mijn pony nog oren heeft Knipoog

Romeo Lovers

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:46

Volgens veel mensen heb ik een erg goede houding, maar toch zijn er vaak dingetjes dat m'n benen wat teveel bewegen of m'n ellebogen afsteek met springen.
Maar dat ligt ook heel erg aan de pony en aan het zadel Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:54

Hakken uitdrukken, vind ik vet moeilijk. Terwijl ik het met andere zadels wel gewoon kan. Scheve mond
Euhm ik zit eigenlijk verkeerd, ik zit niet echt op mn zitbeenknobbels zeg maar. En heb mn rug daardoor vaak hol.
Handen moet ik ook vaak hoger houden. Maar dat verschilt ook weer per paard.. Scheve mond
Nogal vreemd maarja haha.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:55

oh ja nog iets: ik moet mijn knieen aangesloten houden Frusty

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:59

Handen hoger, hakken uitdrukken, tenen naar binnen, en naar boven kijken en waar je heen gaat, meer meedraaien met m'n onderlichaam, recht boven m'n paard blijven zitten !!

Wat niet?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:10

Toen ik dit onderwerp aanklikte dacht ik even o oh daar ga ik. Maar zo te zien ben ik niet de enige die nog hard aan mijn houding mag werken.

Sinds 2 weken rijd ik elke keer 15 minuten zonder beugels. En dan zit ik ook super op mijn paard (al zeg ik het zelf). Zelfs uitgestrekte draf is dan super uit te zitten.

Hier komen mijn zwakke punten:
-kijk naar de grond (heb wel vaak geld gevonden Haha! )
-meer rechtop, schouders naar achteren
-en als ik aandrijf moet ik niet altijd mijn benen naar achter doen, toch doe ik dat, heel irri

Maar er zijn dingen die in de loop van de jaren goed zijn of zeker sterk verbeterd:
-heb geen pianohandjes meer
-mijn rechterhand klapperde, is ook weg
- mijn benen zijn veel vooruit gegaan, ze bewogen zeer veel. is al 10x beter, maar mag nog iets stiller.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:19

Mmm zoveel. Haha!
Pianohanden, voorover zitten/naar beneden kijken, onderbenen te ver naar voren, te snel in het zadel komen tijdens een sprong, enz enz enz.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antgillya, Janyne, Pellelilly, Pommier, Ruai, Unicorn79, VosjeN, xTammyy en 123 bezoekers