Veulendekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Veulendekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 17:28

Ik zat zonet even in de Divoza catalogus te neuzen en toen viel het me op dat ze ook veulendekens te koop hebben Verward. Ik wist niet eens dat die dingen bestonden Lips are sealed , maar goed. Ik vindt dit eigenlijk best wel vreemd om een veulen een dek op te doen en zou hetzelf dan ook niet zo snel doen . Maar wat is jullie mening hierover? Hebben jullie ook dekens voor de veulens en zo jah wanneer gaat die op?

Party!! Party!! Party!! Party!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:04

Veulen dekens zijn uitermate geschikt voor "foutjes" die bijv hartje winter geboren worden, veulens die in de sloot zijn gevallen, veulens die ziek zijn of moeten herstellen van een operatie, en veulens die voor bijv de keuring geschoren zijn.
Zie er het probleem dus niet van in

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:15

Naar wat ik begrepen heb zijn die dekens alleen voor de wat zwakkere/zieke veulens die zich niet goed warm kunnen houden.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:25

ik heb ook wel eens gehoord dat sommigen deze dekens omdoen bij shetlanders, vanwege de maat.
Maar idd, een kennnis van mij had ook voor haar veulen zo'n deken gehaald. Dat beestje was ook midden in de winter geboren. Toen het echt heel hard vroor, een eental jaar geleden.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:40

Ik ben eens in Weert naar de IJzeren Man geweest naar een veulenveiling, en daar liepen idd veulens met dikkere vacht, en anderen met een mooi glad huidje. Je zag meteen dat degenen met mooie gladde huidjes meer geld opleverden. Het is dus kennelijk gebruikelijk om veulens ook dekjes op te leggen, met name degenen die voor de verkoop e.d. zijn.
Persoonlijk vind ik het belachelijk, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:33

bij ons (NMPRS) worden veel veulens geschoren op de keuring voorgebracht. Dit omdat het type dan beter te beoordelen is, en het veulen gewoon mooier toont dan in een lange veulenvacht