draait alles dan om geld????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

draait alles dan om geld????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 10:23

Nou, soms wordt ik er een beetje treurig van hoor...iedereen probeert elkaar maar af te troeven met de duurste zadels, de duurste kleding, de duurste paarden, de duurste intructeurs.... ik vind dat eigenlijk maar triest, maar kom het nog veel te vaak tegen bij mij in de buurt. Wat vinden jullie daar nou van en komt het bij jullie in de buurt ook voor??? Zoniet, dan moet ik misschien maar eens verhuizen!


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 10:27

Dure dingen zijn compensatie voor een gebrek aan persoonlijkheid...
DAt gaat in ieder geval op voor diegenen die een ander proberen de ogen uit te steken met hun speeltjes.

Ik zou me er als ik jou was niet al te veel van aantrekken. Dat soort mensen is die aandacht in de regel niet waard...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 10:29

Komt hier ook wel voor hoor. Het ligt eraan of je er aan meedoet of niet. Degenen die de kudde volgen en hun paard zomaar inruilen voor een ander (en duurder ) paard zijn in mijn ogen geen echte paardenliefhebbers. Luister er niet naar, en doe er vooral niet aan mee. Maar helaas is het in Nederland zo: buurman een nieuwe auto? Wij ook! Buurman ver weg op vakantie? Wij ook!

Ik denk dat je een stuk gelukkiger bent als je tevreden bent met wat je hebt....en mensen die je be- en veroordelen op de prijs van je zadel, je paard en je uitrusting, hebben het nog niet begrepen.

Je suis Charlie.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 10:38

oh ik doe er zeker niet aan mee! Ten eerste heb ik het geld niet en ten tweede is het tamelijk triest om op die manier 'respect' proberen te verdienen. Maar het id verdorie toch net als op de middelbare school? Daar had je die merken, en als je het niet had dan hoorde je er niet bij, nu, dan krijg ik nu toch een beetje een dejavu gevoel hoor!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 10:48

Het komt in alle leeftijdsgroepen voor. En het ligt aan jezelf of je sterk genoeg bent om je ertegen te verzetten. Ze accepteren je, of ze accepteren je niet. En mensen die je gaan beoordelen of je meeloopt met de kudde, die zijn je vriendschap niet waard.

Meelopen met de stroom is zoveel makkelijker dan er tegenin gaan...

Je suis Charlie.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:32

Ik ben precies andersom. Ik vind het een sport om zo goedkoop mogelijk aan goede spullen te komen! Ik schaam me niet om te zeggen dat mijn dekens 2e hands zijn en mijn zadels en andere spullen vaak ook.
Niet omdat ik geen geld heb, maar omdat ik het onzin vind om enorme bedragen neer te tellen voor iets van een bepaald merk, ofzo.

* To Belg, or not to Belg *

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:27

Ik heb een tweehands zadel, en een 'stamboekloos' paard.
Daarnaast heb ik een heerlijk karretje waar ik mijn paard voor zet.
Op de menvereniging hebben ze allemaal dure wedstrijdkarren, maar als er eens een 'ruwe' bosrit met kar gereden gaat worden, haakt iedereen af, want daar is de kar te duur voor... geef mij maar goede tweedehandse spullen waar je tenminste mee kan 'paarden' dan dure nieuwe karren en zadels, waarvan er absoluut geen enkel krasje op mag komen!

Een paard heeft nergens om gevraagd.....

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:45

Ik vind niet dat je dat zo maar kunt stellen.
Als mensen bv. tot doel hebben om zo ver mogelijk in de sport te komen en hun paarden hebben daar niet de capaciteiten voor, zie ik er niets verkeerds in om je paard dat het lichamelijk allemaal niet aan kan te verkopen en op zoek te gaan naar een paard dat dat wel kan.
Meestal hangt daar dan ook wel een duurder prijskaartje aan.

En de een geeft zijn geld uit aan dure kleren voor zichzelf en de ander voor dure dekens voor zijn paard, dus wat is het probleem?

Laat iedereen toch eens lekker in zijn waarde, ik word altijd nogal moe van dit soort meningen Slapen

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:52

Fitzroy schreef:
Ik vind niet dat je dat zo maar kunt stellen.
Als mensen bv. tot doel hebben om zo ver mogelijk in de sport te komen en hun paarden hebben daar niet de capaciteiten voor, zie ik er niets verkeerds in om je paard dat het lichamelijk allemaal niet aan kan te verkopen en op zoek te gaan naar een paard dat dat wel kan.
Meestal hangt daar dan ook wel een duurder prijskaartje aan.

En de een geeft zijn geld uit aan dure kleren voor zichzelf en de ander voor dure dekens voor zijn paard, dus wat is het probleem?

Laat iedereen toch eens lekker in zijn waarde, ik word altijd nogal moe van dit soort meningen Slapen


Als iemand dure spullen koopt voor zijn paard en voor zichzelf, kan hij dat gewoon doen. Maar het is een verschil tussen het kopen en er in alle stilte blij mee te zijn, en er nog mee lopen te pronken en anderen de ogen uit te steken, en duizend keer op te noemen hoe duur dat paard niet was, en wat ze voor het zadel hebben uitgegeven.

Kwaliteit heeft zijn prijs. Geef ik helemaal toe. Je zult ook wel eens van paard moeten veranderen als je verder wilt in de sport, ook dat geef ik toe. Niet iedereen wil en kan zijn oude paard aanhouden, en zo maak je er ook nog iemand anders blij meer als je hem doorverkoopt. Maar ik ken mensen die gemiddeld eens in de twee jaar een ander paard hebben, en daar dan de benodigde outfit ook nog eens nieuw bij. Je kunt me niet vertellen dat je in twee jaar zo op een kwalitatief goed paard (meestal nog aan de prijs ook) bent uitgeleerd.

Je suis Charlie.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:02

't Is ook een deel van de lol he, ik ga liever naar Divoza dan naar een mensen-kledingwinkel. Ik vind het de leukste manier van shoppen die er is en moet me echt inhouden als ik daar rondloop (lekker nieuwe zweetdeken, mooi schabrakje, vooral dat soort dingen). Gelukkig heb ik geen gat in m'n hand en geef ik niet meer uit dan verantwoord is, maar als ik ooit last zou krijgen van koopziekte dan weet ik zeker dat het om paardenspullen zou gaan ............................


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:35

Ik denk dat half Bokt aan elkaar hangt van de dure spullen. Haha!
Wat ik in mijn budget kan betalen vind ik ook al duur maar het ís eigenlijk nog niet eens duur.
Maar elkaar de loef afsteken met dure spullen... nee, niet bij ons op stal.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 13:44

Duurdere spullen zijn vaak wel beter. Ik kocht eerder vaak het goedkope spul. Nou die hoofdstellen en zadels kon je blijven invetten. Net als met de dekens. Die goedkope, liggen zelden goed, schuren en de naden ging ook vrij snel los. Dus het verschil met een dure deken merk je ook echt wel. Vorig jaar te goedkope rij-schoenen gekocht. Maar wel met 4 maanden kapot. De nieuwe worden echt een stuk duurder, dat weet ik wel!

Je hoeft echt niet van alles het duurste te kopen (is nog niet te betalen ook niet). Maar als je voor kwaliteit gaat, betaal je er gewoon voor.
Ik probeer een beetje de middenweg te kiezen. Ik koop geen peesbeschermers v. € 20,00, maar ook niet voor € 70,00. Ik zit er dan tussen en ben ook al heel tevreden. En ja, natuurlijk heb je nog betere en nog mooiere.

Ik ben erg tevreden met mijn paard en heb er ook al aardig wat meer geld voor geboden gekregen als wat ik er voor betaald had, maar als ik toen meer geld op de bank gehad had, dan was ik toen wel in een andere prijsklasse rond gaan kijken. Zo gaat dat nu eenmaal.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 14:44

Cassidy schreef:
Als iemand dure spullen koopt voor zijn paard en voor zichzelf, kan hij dat gewoon doen. Maar het is een verschil tussen het kopen en er in alle stilte blij mee te zijn, en er nog mee lopen te pronken en anderen de ogen uit te steken, en duizend keer op te noemen hoe duur dat paard niet was, en wat ze voor het zadel hebben uitgegeven.



Waarom alleen in alle stilte blij zijn met dure spullen Verward Verward Je kunt er toch openlijk blij mee zijn zonder verder een prijs te noemen??

Ik word eerlijk gezegd van beide kanten moe. Mensen die dure spullen kopen en rondbazuinen hoe duur en fantastisch het allemaal wel niet is maar dus net zo goed van mensen die alles tweedehands kopen en dan gaan roepen hoe goedkoop het allemaal wel niet was.

Koop wat jij vindt wat nodig is en wees er blij mee of het nu het goedkoopste of het duurste was, is toch helemaal niet belangrijk

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:12

Ik hou ook van kwaliteit.
Eerst kocht ik ook hoofdstelletjes van 45 gulden.
Na een jaar weet je niet meer wat je ziet.
Dus dan vind ik goedkoop, duurkoop

Dus voortaan spaar ik wat langer door en koop dan een beter merk, wat helaas ook altijd duurder is.

En ik geef toe dat ik dan graag een foto maak van b.v. mijn nieuwe hoofdstel.
Ik ben er trots op, niet om de prijs, maar omdat ik het mooi vind.
Als toevallig dan iemand weet dat het een duur hoofdstel is, neemt die dan aan dat ik het daarvoor doe?

Iedereen moet voor zijn spulen werken.
De 1 geeft het hier aan uit, de ander daar aan.
Mij maak je ook blijer met nieuwe paarden spullen dat met nieuwe kleding voor mezelf.

En vergeet niet naar leeftijd te kijken.
Iemand van 30 kan eerder wat kopen met zijn baan dan iemand van 14 met een krantenwijk.
Heel logisch, die van 30 is vroeger ook zo begonnen.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:30

Ik heb dure paarden, dure spullen. Alles netjes voor elkaar.
Dit is chter niet om anderen jaloers mee te maken, maar is puur omdat ik me best doe topsport te bedrijven. Dan durf ik het niet aan om met een oud hoofdstelletje en zadeltje de cross in te gaan. Vaak zijn goede paarden duur, en daardoor heb ik ook dure paarden. Niemand hoeft me na te doen, ik doe wat ik zelf wil, ben er gelukkig mee en hoop dat iedereen op zijn eigen manier plezier heeft in de sport.

Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:39

Ach, ik vind dat wanneer iemand iets heeft waar hij trots op is dat ook moet kunnen vertellen en laten zien.
Maar er zijn ook mensen, waarbij het niet duur genoeg kan zijn en dat ook nog eens luidkeels moet vertellen.
En daarnaast schamteloss zeggen dat iemand een maar een goedkoop paard heeft, of goedkope spullen.

Daar kan ik niet tegen.
Ik vind het leuk voor iemand als ie mooie en fijne spullen kan kopen, fijne paarden heeft.

Maar iemand die het met minder moet stellen of wil stellen, hoef je niet minder te vinden.

Ik krijg ook weleens steken onder water, dat ik geen eigen paard heb. Tja, ik kan het niet betalen, maar dat maakt me niet minder dan ieder ander....

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:06

Ben het helemaal met Runningkawa eens - dure spullen zijn vaak ook beter. Maar dat heeft weinig met luxe te maken maar meer met duurzaamheid en kwaliteit. Ik heb Rambo dekens, ja de duurste die er zijn, maar ik kan in ieder geval zonder zorgen m'n pzarden in de wei gooien met dek op. Bovendien zie je het er echt niet aan af hoor, ze worden nl. net zo snel vies als een goedkoper dek. En ik heb m'n zadels aan laten meten door Daaleman - luxe? Tja, het voorkomt rugproblemen, heb ik door schade en schande ondervonden. Het dunne velletje van mijn oudste merrie is alleen heel te houden met een hoofdstel/neusriem van zacht leer - als je dan wat kwaliteit wilt hebben ben je 150 euro kwijt. Maar ik doe er wel al 7 jaar mee, dus.............

Ik voel me trouwens nooit schuldig hoor, ik ga vrijwel niet op vakantie, koop geen dure kleren......je moet je geld toch ergens aan uitgeven?
Wat ik wel dom vind is dat sommige mensen alleen iets kopen voor de mooiigheid terwijl het niet echt past en ook niet functioneel is - dan doe je 't inderdaad voor de show en niet omdat je het beste met je paarden voorhebt.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:36

Citaat:
Wat ik wel dom vind is dat sommige mensen alleen iets kopen voor de mooiigheid terwijl het niet echt past en ook niet functioneel is - dan doe je 't inderdaad voor de show en niet omdat je het beste met je paarden voorhebt.


En dat is denk ik wat de meeste bedoelen.
Ik heb onlangs een zweetdeken van een bokker overgenomen, nieuw een hele dure maar nu voor ongeveer de helft van de prijs.
Ik heb hem aan iedereen laten zien Haha! was net een klein kind Bloos
Maar hij past zo mooi.

Ik probeer nu ook veel 2e hands te pakken te krijgen, zo heb ik 2 jaar geleden een heel mooi westernhoofdstelletje gekocht en ik ben er nog steeds super blij mee omdat hij gewoon lekker soepel is en mooi past.
Ik weet zeker dat het een dsure is als je hem nieuw in de winkel koopt(hij is bewerkt met wat zilver en er hangt echt paardenhaar kwastjes aan).

Westernspullen zijn gewoon erg duur en ik probeer ze daarom 2e hands te krijgen, nu heb ik weer een bod gedaan op E-bay(duitse) op een fraai degelijk borsttuig.
E-bay is een hele goede gelegenheid om 2e hands en vaak ook nieuw goede goedkope dingen te kopen.

Maar verder denk ik ook dat mensen graag nieuwe dingen kopen ip 2e hands want ja dat is toch gebruikt.
En vooral de mode speelt heel erg mee. Dit jaar moest iedereen alles in babyblauw hebben en volgende jaar is alles weer geel en willen ze dat weer hebben.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:01

als ik iets koop bijv. een nieuw hoofdstel dan doe ik het ook gelijk goed en daar spaar ik dan ook voor maar dat komt omdat ik dat dan gewoon mooi vind en graag wil hebben, maar ik doe dat totaal niet om iemands ogen uit te steken!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:14

Pellie schreef:
Ik denk dat half Bokt aan elkaar hangt van de dure spullen. Haha!


Neuh, ik denk dat dat wel mee valt.
Een enkeling misschien.
Ik heb zelf geen bijzonder spul. Heb geen bijzondere paarden (qua afstamming of prestatie).
Ik loop niet in cavallo of pikeur broeken, mijn paard heeft geen anky equipad (of zoiets toch?)
Ik koop niet elke nieuwe rage qua dekjes en bandages kleurtje.
Ze hebben elk 2 hoofdstellen, 1 voor gebruik, en 1 voor reserve, maar een merk? Nop.
Het duurste dekje dat ik heb is een lamicell, was 80 gulden geloof ik. Maar daar had ik dan ook voor gespaard. Over het algemeen geef ik niks om merken.

Ik vind wel dat iemand die er hard voor werk, ook best blij met zijn/haar dure spullen mag zijn, maar dat is wat anders dan er iemand de ogen mee uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 18:23

Linda250 schreef:
Ik ben precies andersom. Ik vind het een sport om zo goedkoop mogelijk aan goede spullen te komen!


Dat had ik kunnen schrijven! Ik let altijd erg goed op aanbiedingen en kijk altijd nog eventjes naar een B-merk. Ik koop niet veel spullen maar ik let altijd erg goed op de kwaliteit. Zo wil ik graag een Dobert hoofdstel omdat die net zo mooi zijn als de Passier hoofdstellen maar slechts de helft kosten Tong uitsteken
Het grappige is dat mensen van mij wel denken dat ik allemaal vreselijk duur spul heb. Dat is dus echt niet waar, maar ik zorg wel altijd dat alles er perfect verzorgd uit ziet, het leer is altijd schoon en gepoetst en zo kloppen de kleuren van de bandages bij het dekje en mijn rijbroek, shirt of jas.
Maar de Marktplaats staat onder mijn Favorieten hoor en ik surf daar heel wat af op zoek naar koopjes Knipoog

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:21

Ik ben ook dol op koopjes, is toch ook extra leuk als je iets heel moois hebt gekocht waar je maar relatief weinig voor hebt betaald Lachen !
Ik heb voor niet één rijbroek die ik heb de volle pond betaald, ik wacht gewoon tot ze in de aanbieding zijn!

Over het algemeen heb ik niet echt dure spullen maar wel goed spul.
Ik heb bijvoorbeeld een hoofdstel dat ik nu al 8 jaar gebruik, merkloos, ooit eens gekregen, maar het ziet er nog goed uit.
Voor m'n eigen beest heb ik een JC-zadel, en dat bevalt me minstens net zo goed als de Ainsley waar ik het andere paard op rijd. Toch scheelt dat nogal in prijs...
ook netjes onderhouden doet veel voor je spullen!

Ik vind het trouwens wel leuk om er netjes uit te zien te paard, maar ik overdrijf het niet (reed laatst nog in de les met m'n terracotta-kleurige broek en bordeauxrood dekje...als er iets is dat vloekt...haha)

Toch heb ik hier op Bokt ook weleens het idee dat men weer eens tegen elkaar aan het opbieden is hoor.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:02

Ik ben 16 en werk voor mij pony. Kan alles makkelijk betalen, onderhoud, hoefsmid, Da (die al tig keer langs is gekomen), maar daar houd het wel mee op, ik koop spullen vaak tweedehands of goedkoop of simpel gewoon néit.
Ik wil natuurlijk wel graag kwaliteit spullen, maar dat zit er nou eenmaal niet in, ik heb ook niet tig kieffer hoofdstellen, kieffer dressuurzadel ofzo. Een "simpel" wintec VZH zadeltje, toevallig wel een kieffer hoofdstel, maar daar houd het ook zo'n beetje op. Ik koop wat ik mooi vind als ik er geld voor heb...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:21

Money makes the world go round... wen daar maar vast aan.

Ik geef ook graag geld uit voor goede en mooie spullen voor mijn paarden, maar ga dus bijvoorbeeld echt nooit op vakantie. Daar gaan veel mensen dan even aan voorbij.

Over het algemeen vind ik dat als je je er aan stoort dat meer over jou zegt dan over de ander.

(Zegt Zep die gisteren haar 2e Passier zadel kocht binnen 1 week... Knipoog )

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:08

Tja, ik denk dat het hier niet zo zeer ging om mensen die dure spullen hebben, maar om mensen die er heel erg mee te koop lopen.

Ik heb ook dure spullen; een duur paard, een duur zadel en een duur hoofdstel. (nou ja, het hoofdstel eigenlijk alleen omdat ze alleen een duur hoofdstel in de kleur van mijn zadel hadden Tong uitsteken )
Dat kreeg ik van mijn ouders, omdat ze vonden dat dat gewoon goed moest zijn. De rest moet ik zelf betalen, en omdat ik niet zoveel geld heb is dat ook van mindere kwaliteit.

Maar ik kan er niet tegen als mensen echt alleen maar dingen kopen omdat ze duur zijn, of op je neerkijken omdat je geen dure spullen hebt. Gelukkig ken ik niet van dat soort mensen, of iig zijn ze me nog nooit opgevallen Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Jannie79 en 121 bezoekers