3 gangen en 3 verschillende lengtes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

3 gangen en 3 verschillende lengtes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 10:17

hoe hebben jullie dat. dat ik mijn pony kreeg had ik een grote lange hals! liep vreselijk diep, maar wel rond! kwam erg op de voorhand!
intussen rijd ik net M1, maar in draf heeft ie meer lengte nodig dan in de galop en de stap! ik moet dan steeds die teugels bijpakken!
dat is zo vreselijk irritant want als ik dat doe, dan merkt ie dat en probeert ie zo snel mogelijk weer omhoog te komen! en dan heb ik echt wel me been erbij!
maar hij is ook erg bewegelijk met zijn hoofd, aan het begin was het een ramp! je kon haast geen aanleuning hebben! de draf gaat perfect,maar de stap en galop is er bewegelijk. hoe hebben jullie dat met die lengtes in de 3 verschillende gangen!?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:12

Eigenlijk allemaal hetzelfde, maar je kunt pas lengte in de hals krijgen als je de teugels vóór kunt geven. Dat kan pas als je pony onder je blijft. Ik denk toch dat je hem eerst diep moet rijden (maar dan hoeft hij nog niet uit mekaar te vallen en lang worden), voor hij opgericht kan worden. Voor dat omhoog komen met het hoofd, moet je gewoon zorgen dat je hem heeeeeeel goed tussen je zit en hand hebt. (Ik heb het zelf ook net heel erg gehad met mijn pony) En met je instruct(rice/eur) bekijken wat de beste oplossing is voor jou. Mijn pony moest bijvoorbeeld gewoon doorgedrukt worden, en moest je af en toe best grof tegen zijn. Maarja, dan gaat het tenminste over. Trouwens, die van mij deed het ook wel HEEL extreem hoor. Hij deed echt zijn hoofd zo ver als hij kon omhoog. En dan lekker die strot ertegenaan duwen.....heb je dus HELEMAAL nix meer te vertellen!!!
Maarja, VEEL SUCCES Party!! Party!! Party!!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:10

Tabitha, ik begin steeds meer en meer echt te geloven dat Tobias en Gigi een tweeling is!! Bloos
Gigi slaat ook geregeld met zijn hoofd, een aanleuning is ver te zoeken. Op sommige momenten als ik er genoeg mijn been aan hou en niet toegeef met mijn hand totdat hij zelf nageeft, dan gaat het met stukjes wel goed. maar das echt moeilijk om zo te houden.
Daarom dat ik op wedstrijden dus steeds zo weinig behaal, omdat hij dus slaat met zijn hoofd Verdrietig
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die weten wat je eraan kunt doen, want ik heb het ook erg nodig!
xxx

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 21:25

sjaantje schreef:
Eigenlijk allemaal hetzelfde, maar je kunt pas lengte in de hals krijgen als je de teugels vóór kunt geven. Dat kan pas als je pony onder je blijft. Ik denk toch dat je hem eerst diep moet rijden (maar dan hoeft hij nog niet uit mekaar te vallen en lang worden), voor hij opgericht kan worden. Voor dat omhoog komen met het hoofd, moet je gewoon zorgen dat je hem heeeeeeel goed tussen je zit en hand hebt. (Ik heb het zelf ook net heel erg gehad met mijn pony) En met je instruct(rice/eur) bekijken wat de beste oplossing is voor jou. Mijn pony moest bijvoorbeeld gewoon doorgedrukt worden, en moest je af en toe best grof tegen zijn. Maarja, dan gaat het tenminste over. Trouwens, die van mij deed het ook wel HEEL extreem hoor. Hij deed echt zijn hoofd zo ver als hij kon omhoog. En dan lekker die strot ertegenaan duwen.....heb je dus HELEMAAL nix meer te vertellen!!!
Maarja, VEEL SUCCES Party!! Party!! Party!!


ja ik ben af ent oe wel eens hard met me been! maar ik kan geen 1 seconde sonder druk rijden of hij vliegt al omhoog! maar ik kan niet te veel doen, want hij is mishandeld en super gevoelig, als ik te veel druk geef en ook een wat op mijn handen, accepteert ie het niet meer en gaat ie in verzet! ja raar beest! maar aan het begin liep ie vreselijk diep en nu is ie veel meer opgericht! misschien moet het wel nog meer!
naja bedankt!
xxx

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:55

KimS schreef:
Tabitha, ik begin steeds meer en meer echt te geloven dat Tobias en Gigi een tweeling is!! Bloos
Gigi slaat ook geregeld met zijn hoofd, een aanleuning is ver te zoeken. Op sommige momenten als ik er genoeg mijn been aan hou en niet toegeef met mijn hand totdat hij zelf nageeft, dan gaat het met stukjes wel goed. maar das echt moeilijk om zo te houden.
Daarom dat ik op wedstrijden dus steeds zo weinig behaal, omdat hij dus slaat met zijn hoofd Verdrietig
Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die weten wat je eraan kunt doen, want ik heb het ook erg nodig!
xxx


Slaan met het hoofd is een vorm van verzet heb ik ergens gelezen, een elastiek van zn bit naar de singel schijnt te helpen. Zal even de site opzoeken waar ik heb vandaan heb.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:57

www.paardenidee.tmfweb.nl

Hij geeft niet echt een oplossing, maar dr staat wel wat over waar het aan kan liggen.
Ik ken ee meisje met een pony die eerst ook altijd met haar hoofd sloeg. Zij heeft op aanraden van onze instructrice toen een elastiek aangehangen, en nu is ze er vanaf.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:03

oke thanks alvast, ik ga zo meteen de site even bekijken. Ik heb ook enkele keren met zo'n elastiek gereden, maar daarna begon hij er weer mee... Misschien gewoon zo enkele keren gebruiken, en daarna 1 keer per week ofzo? Verward
xxx

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:04

Dat meisje wat ik noemde heeft maanden aan een stuk met een elastiek gereden. Gewoon elke keer als ze erop zat. Ik denk dat r pony is vergeten dat ie met zn hoofd KAN gooien Haha!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:10

haha dat zou dan ook wel kunnen Knipoog
ik ga het even aan mijn instructrice vragen wat zij dervan vindt. Omdat mijn paard het dus niet zo makkelijk vindt om in die houding (aan de teugel) te blijven lopen.
xxx

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:13

dat hoeft ook niet he. Je kunt die elastiek zo lang maken als je wil..
Het gaat erom dat het zwaarder wordt om zn hoofd omhoog te gooien, en dat ie dr dus moe van word..
Ik vraag me alleen nog steeds af of ze dan niet erg sterk in zn nek worden..

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:36

goeie vraag... Ze kunnen dan idd wel sterker worden in die onderhalsspier Scheve mond
Ik zal het deze week wel een keer vragen aan mijn instructrice...
xxx

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:37

Succes, en laat ff weten wat ze heeft gezegd, ik ben benieuwd Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 11:19

Weet je wat ook altijd een idee is: Je kunt hem af en toe met een slof rijden, want dan doe je die gewoon niet zo strak en als het paard dan naar beneden loopt heeft hij er geen last van (dan hangt ie los) en als hij zijn hoofd omhoog wil doen wordt hij daardoor tegengehouden!! Maar ik weet niet wat voor paard jij hebt, en het zou kunnen dat hij daar zo van schrikt (dat hij niet verder kan) dat hij omhoog gaat!!! Dat weet ik dus niet. Dat moet je zelf aanvoelen...... SUCCES Party!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 18:30

he kim ik zou als ik jou was geen touwjtes ofzo gebruiken! rijd dan eens met slof, want met die touwtjes zijn ze zo vaak zo slecht voorwaarts te houden, het belangrijkste blijft natuurlijk het voorwaarts rijden en op je been rijden. proberen niet te veel druk te uiten op de teugels!
had vandaag trouwens wedstrijd! 1e proef 147, was het wel waard hoor, 2e proef ging iets beter, toen ha dik 132......???????zo raar, iedereen had in de 130! wat een vreselijke jury! dat was het echt niet waard!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 20:13

ok dan, dan toch maar weer even de slof gebruiken (is al zeker 2 jaar geleden) ik zal het dan doen zoals sjaantje zegt, redelijk los laten hangen, maar als hij omhoog gaat met zijn hoofd, houdt het wel tegen Lachen
thanks voor de tip! Heb jij dat al geprobeerd, Tabitha?

Wel raar dat iedereen zo'n lage punten kreeg zeg! Dat komt zelfs ongeveer overeen met de punten die ik haal Verward Bloos (ik haal omgerekend in punten 124 punten ofzo, hehe. Het hoogste dat ik gehaald heb is 149,5 Scheve mond kan je al denken hoe fantastisch we rijden... Zonder het hoofdschudden hadden we rond de 153 kunnen halen Huilen
Hopelijk heb je de volgende keer een betere jury! die je de punten geeft die je verdient
xxx

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 21:37

nou de 149,5 heb ik nog niet gehaald in de M hoor! mijn hoogste in de M is nu 149 haha, mijn hoogste over die andere klasse is iets van 175 ofzo

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:14

reddytobias schreef:
nou de 149,5 heb ik nog niet gehaald in de M hoor! mijn hoogste in de M is nu 149 haha, mijn hoogste over die andere klasse is iets van 175 ofzo


haha dat komt op hetzelfde neer he Haha!
Trouwens die hoogste punten heb ik gehaald in een L2 proef Verward terwijl ik in de B proeven zo maar rond de 130 (maximum) haal Scheve mond heel raar, maar hoe moeilijk het wordt, hoe beter hij zijn best doet. Hij heeft waarschijnlijk niet door dat hij niet meteen in de L2 kan starten Haha!
xxx

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:36

hey
Gisteren heb ik gereden, ik had een slof eraan gehangen, maar ervoor gezorgd dat hij telkens nog een stukje langer was dan mijn teugels, dus ik heb geen enkele keer druk uitgeoefend met de slof, en hij heeft geen enkele keer zijn hoofd omhoog gegooid Verward Net alsof hij denkt als dat eraan hangt dat het werk dan wel serieus is en anders niet... heel raar!
Naja, vandaag rij ik zonder, ik zie wel hoe het is.
Gisteren kwam hij in galop ook aan de teugel, terwijl hij dat anders niet doet, maar hij ging dan wel heel vlak galopperen, terwijl hij anders toch iets meer sprong heeft, daarom wil ik ook vandaag zonder slof rijden.
xxx

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:26

super joh, fijn dat het beter gaat...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miereneter en 12 bezoekers