Zouden jullie dit veulen kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Zouden jullie dit veulen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 22:17

Afbeelding
Afbeelding

Lief koppie:
Afbeelding

Van voren:
Afbeelding

Van achteren:
Afbeelding

Beetje raar (hij wilde niet meer verder lopen dus wassie helemaal uitgerekt haha:
Afbeelding

Met een stalgenootje (let niet op dr blije hoofd LOL):
Afbeelding

Ik met Mistral:
Afbeelding
Afbeelding

En z'n lieve hoofdje nog een keer:
Afbeelding
Afbeelding

De vraagprijs is €3600, het is een andalusier grote maat met goede papieren en hij zal waarschijnlijk net als zijn moeder breed gebouwd worden. Ik heb iets met hem en ben helemaal verliefd maar vinden jullie het veel geld? Hij is nu bijna 6 maanden oud.

Zie ook dit topic: [VMR] Help,zou je dit veulen kopen? Raar verhaal...
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 24-01-03 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:21

Wel een droppie!!!!!!!!! Mooie kleur ook, maar hij wordt zeker wit???
Groetjes Ingrid

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 22:24

Waarschijnlijk blijft hij zo, daarom is hij ook zo duur Verdrietig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:26

Wat is er met de staart en de manen gebeurt? Waarom is de staart kaal?
Ik heb weinig verstand van Andalusiers (als dit er al een is) maar ik vind hem erg smal.

Je suis Charlie.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:26

Waarom die manen en staart geschoren!?!?
Echt zonde.. Toont zoon veulen meteen een stuk minder vind ik zelf..
Maar poepig beessie! Zelf zou ik niet zoveel geld uitgeven voor een velen...

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 22:28

Dat wordt hier altijd gedaan, dan komt er beter haar voor terug zeggen ze Boos! Ze doen het ook bij hun merries van alle leeftijden omdat die toch niet gereden worden en anders raakt het allemaal in de klit Verdrietig

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:41

jaaaaaaaaaaaaaaa ik vind het eensuper leuk veulen!!mooie bouw,lief koppie!waarom niet??Als ik nog geen paard zou hebben zou ik dat veulen wel willen hebben hoor!!!En die kleur is ook prachtig!!Ik zou het doen!!

http://www.csunallegra.come2me.nl

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:42

IHeb je geen foto's in beweging??


Ik vind het eerlijk gezegd wel veel geld. Je kunt een m/z beestje grote maat kopen zo rond de 8000

Dat is ongezeveer zelfde (minder) dan kwpn en als je dat dan vergelijkt met de veulenprijs is 2500 een mooie prijs voor een veulen


Advertenties:
Aangeboden: Andalusier Ruin (zp)
Prijs: 3800,=
Beschrijving: Te koop Andalusische ruin (zp)

Raquel is een 11 jarige Andalusische ruin. Hij heeft een mooi barok uiterlijk wat hem er stoer uit doet zien. Hij meet 1.53 m. Zijn manen zijn 1 meter lang (foto's volgen binnenkort). Naast het basis rijden kent Raquel ook verschillende zijgangen, keertwending, (spaanse) changegement, spaanse stap. Aan de hand kan hij knielen, liggen, etc..
Raquel is leuk paard waar je een echte band mee kunt opbouwen!
Meer info via mail of telefoon
svp: niet bieden via marktplaats.


Website: http://www.stal-baroque.nl

Lusitano hengst
Prijs: 3700 euro
Beschrijving: Te koop

Prachtige bruine Lusitano hengst met papieren word in april 2 jaar.
Het is een mooi groot Barok type en hij kan zeer goed bewegen. Verwachte stokmaat is 1.65 m. Hij heeft ook een zeer goed en vriendelijk karakter en hij is redelijk verkeersmak en goed trailermak. Hij staat in een opfokstal op Texel en groeit op in een groep hengsten. Hij wordt verkocht i.v.m. prive omstandigheden en een goede stal is vereist.

De prijs is 3700 euro.
Voor meer info telefonisch. 06-12131511

Aangeboden: Andalusische paard
Prijs: 8ooo
Beschrijving: Te koop andalusische paard klun en rung gekeurd schimmel hengst stm 165 kent zygangen piaffe beginnede passage heel braaf paard ook door beginnende ruiter te ryden mooie rechte gangen graag alleen telefonies reageren 0346214557

Aangeboden: Andalusier ruin
Prijs: 6000,-
Beschrijving: Te koop aangeboden Andalusier ruin, bruin, met lange zwarte manen en staart.Zes jaar oud, erg braaf kan het ver schoppen met de juiste ruiter. Opleidingsniveau aangereden, B klaar. Tevens verkeersmak, hoogte 1.60m echt een plaatje, moet je gezien hebben.
Moet weg wegens tijdgebrek

Aangeboden: Grote LUSITANO merrie- M dressuur.
Prijs: € 8000,-
Beschrijving: Wegens prive-omstandigheden, in opdracht te koop.
(bijna) 5 jarige zeer lieve Lusitano merrie.
Stokmaat 1.65m. Kan super goed bewegen, zeer goede afstamming.
Kan eventueel gedekt worden door: Ordeiro.
Zie website.
Voor meer informatie en foto's kijk op:
www.StalQuoVadis.com
Afbeelding

Aangeboden: Zeer mooie bruine ANDALUSIER
Prijs: 7950 euro
Beschrijving: Te Koop: 8 jarige bruine andalusier ruin met veel uitstraling.
Zeer braaf in omgang, verkeersmak , voor zowel aangespannen als onder het zadel.
Goede gangen, voor ervaren ruiter.

Afbeelding

Aangeboden: Andalusier hengst
Prijs: 5000 euro
Beschrijving: Een prachtige spaanse andalusier hengst. het paard is in spanje goedgekeurd als dekhengst.schimmel, 13jaar
zeer braaf in omgang met mens en paard.
Is zeer goed bereden (dressuur)en verkeersmak.
Alle papieren aanwezig.
Paard is goedgekeurd met foto,s van alle vier de benen.
Wegens tijdgebrek wordt hij nu tekoop aangeboden.

Afbeelding


Aangeboden: 7 jarige donkerbruine andalusier
Prijs: N.o.t.k
Beschrijving: Wegens aankoop van Z paard:
Te koop 7 jarige donkerbruine ruin.
Paard is netjes gereden en braaf,erg ruim in beweging en weinig knieactie.
stokm: 1.62.

Paardenpaspoort aanwezig, gechipt en geent.
Afbeelding

Zeer aparte ANDALUSIER + lange dikke manen van ca.100cm.
Prijs: euro 4.750,-- gekeurd +verzekerd en 3.500 Valkhengst
Beschrijving: TE koop . aparte 7 jr. schimmel hengst, Andalusier met lange dikke manen van ca. 90/ 100cm en dikke volle staart. Stokmaat 1.62 m. Mooi hoofd en veel front, goed bewegen Paard is met spaanse papieren, Braaf onder zadel maar nog niet zover doorgereden. Lief rustig paard in de omgang, niet nerveus. Is recent klinisch gekeurd en uitgebreid verzekerd. Verzekering kan over genomen worden. Wegens klein stalgebrek zeer redelijk geprijsd. Prijs euro 4.750,--

Tevens te koop opvallende valk hengst, 5 jaar, stokmaat 1.56m, goed gereden, kent begin spaanse pas Verkeersmak. Ook alleen mee buiten te rijden. Zeer rustig op stal, braaf in trailer/veewagen. Makkelijk te rijden op gewoon trensje. Niet bang in de mond, geen angst voor benen of zweep. Geen hengstenmanieren. Aparte verschijning. Geen papieren wel spaans brandmerk. Is recent klinisch gekeurd en uitgebreid verzekerd. Verzekering kan over genomen worden Prijs euro 3.500,-- met zadel, hoofdstel en staldeken.

Bel voor meer info 0528 - 34 42 06 Evaline

Afbeelding

Aangeboden: Andalusier Ruin (zp)
Prijs: 3800,=
Beschrijving: Te koop Andalusische ruin (zp)

Raquel is een 11 jarige Andalusische ruin. Hij heeft een mooi barok uiterlijk wat hem er stoer uit doet zien. Hij meet 1.53 m. Zijn manen zijn 1 meter lang (foto's volgen binnenkort). Naast het basis rijden kent Raquel ook verschillende zijgangen, keertwending, (spaanse) changegement, spaanse stap. Aan de hand kan hij knielen, liggen, etc..
Raquel is leuk paard waar je een echte band mee kunt opbouwen!
Meer info via mail of telefoon
svp: niet bieden via marktplaats.


Aangeboden: Andalusier ruin
Prijs: 6000,-
Beschrijving: Te koop aangeboden Andalusier ruin, bruin, met lange zwarte manen en staart.Zes jaar oud, erg braaf kan het ver schoppen met de juiste ruiter. Opleidingsniveau aangereden, B klaar. Tevens verkeersmak, hoogte 1.60m echt een plaatje, moet je gezien hebben.
Moet weg wegens tijdgebrek.
Foto: Geen foto beschikbaar


Aangeboden: Andalusier
Prijs: 8000
Beschrijving: Te koop andalusier hengst met papieren gereden en braaf in de omgang geen stal gebreken stok maat 163 goede gangen ook voor dressuur voor verdere info graag even bellen
Afbeelding



DIT ALLES TER VERGELIJK!!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 24-01-03 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:42

Hmmm is ook wat voor te zeggen...en de meeste Andalusiers hebben inderdaad een bos haar waar menigeen jaloers op zou worden...

Je suis Charlie.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:47

Als ik die andere paarden zie, vooral die laatste paar! Dan wist ik het wel. Maar het gaat erom wat jij wil...

Offtopic: Zijn die Andalusiërs en Lusitano's nou zo erg in waarde gedaald?

Galactica Wadim X Gemini

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:48

als je echt iets met hem hebt, en je hebt het geld ervoor (= ook heel handig), dan zou ik eerst proberen om iets aan de prijs te doen... en doet de verkoper het niet, dan zou ik het denk ik ook doen... (ik weet het... ik ben wat zwak.....)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:49

nou is dat echt normaal dat ze die manen zo doen?!
ik ben zelf een springer, maar zou super graag nog ene keer een andu willen hebbe! het liefst een bruine!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:51

Het is wel een heel lief veulentje om te zien!
En als er echt van die goede papieren bij zitten dan vind ik de prijs ook niet echt heel erg duur.
Ik heb zelf een andalusier veulen gekocht van 9 maanden met goede papieren en die koste 4800 euro.
Nu lijkt het veulentje nog een beetje slungelig,maar dat hebben veulens altijd,volgens mij worden andalusiers pas echt mooi na hun derde.
Maar ik vind het wel een apart kleurtje als hij zo blijft.
Als je het geld hebt zou ik hem zeker kopen!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:51

Je zou toch denken dat ze in spanje goedkoper zijn dan hier!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:52

Ik denk toch wel dat ze je een beetje tegenmoet kunnen komen wat het knuffelen en de behandeling betreft. Dat je er nu ineens niet mee bijmag vermoed ik dat de eigenaar denkt dat je hem toch niet koopt. Want al zou je in hun ogen het paard "verknallen": als het jouw paard is is dat toch verder niet erg?

Maar je hebt nu een hengst. Zou je dan niet liever een merrie erbij nemen? Zit je met twee hengsten straks....

Je suis Charlie.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 22:52

Samsam bedankt voor de info maar ik ben niet op zoek naar een volwassen andalusier, ik heb er namelijk al een, met papieren! Een 5 jarige bruine hengst met een druipkol en een sneb van 1.65. Je ziet hier in Spanje dat de leeftijd een grote rol speelt net als de kleur. Veel paarden die goedkoop worden aangeboden hebben geen papieren of zijn schimmel en de paarden met papieren zijn rond de 8000. Voor een goede, jonge hengst met aanleg voor dressuur betaal je hier idd ook 8000 als hij schimmel is en 10.000 als hij bruin is, beide zijn dan met papieren. Als je weet dat dit paard laten tussen de 8000 en de 10.000 waard gaat zijn, is dat dan nog veel geld, dat is eigenlijk mijn vraag. Ik vind zelf van wel dus denk niet dat ik mezelf nu zit te verdedigen hehe maar ik ben gewoon benieuwd. Ik bedoel, in een ander topic over hoeveel een veulen kostte, zie ik ook dat er voor een goed veulen (KWPN, arabiertjes) met papieren en toekomst in de sport ook al snel 3000 of meer gevraagd wordt. Nou geef ik nix om die papieren maar ik heb steeds de pech op paarden te vallen die ze nou net wel hebben Haha!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:58

Het was ook meer bedoeld om prijzen te vergelijken hoor. Maar weet je wel zeker dat hij bruin blijft?

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 22:59

Cassidy: hahaha jij schrijft precies wat ik zei toen de eigenaar voorstelde dat ik eens naar dit veulen zou kijken Haha! Het plan was dus eerst een merrieveulen te kopen van 14 maanden (hebben ook foto's van op ITP gestaan en in mijn profiel) en dan als ze groot was door Suev te laten dekken. Dit veulen is haar halfbroertje. Maar toen zag ik hem en was ik verkocht.

Over het knuffelen ed: vandaag deden ze in eens weer heel aardig en zei diezelfde vrouw die mij eerst uit de stal duwde en me uitschold: "Hoe gaat het met die kleine van je?" Dus ik zei dat ik dat niet wist omdat de deur weer op slot zat. Toen legde ze uit dat er steeds vreemden op stal komen bij ons om naar de paarden te komen kijken, en die waren zomaar z'n box binnengegaan. En ze zei dat ik even naar de stalknecht moest gaan om de sleutel te vragen en dat ik er gerust bijmocht, ook poetsen, voeren enz. Maar hij mag er nog steeds niet uit en alleen ik en verder niemand mag erbij, want anders was het slecht voor hem.

Ben ik nou zo raar als ik het niet meer volg Verward

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 23:02

Samsam schreef:
Het was ook meer bedoeld om prijzen te vergelijken hoor. Maar weet je wel zeker dat hij bruin blijft?


Zij verzekeren mij van wel en zij fokken al jaren deze paarden. Maar aan de andere kant zeggen en doen ze wel meer dingen die niet kloppen of raar zijn. Maar hoe kom ik daar achter? Want ik dacht dat veulens die schimmel werden donkerbruin waren of zwart en dan de staart, manen en benen dezelfde kleur als de haren. Dus hoe weet ik dat zeker?

Wij hadden hier een zwartbonte op stal, die is inmiddels blauwschimmelbont geworden... Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:07

Er zijn zoveel paarden waar ik verliefd op ben geworden....en ik heb de keus gemaakt (en ik had gelukkig een eigen merrie) om er toch eentje zelf te fokken. Jij zegt dat je er zo vroeg mogelijk bij wilt zijn. Wat is er leuker dan een veulen van je eigen hengst, uit je eigen merrie?

Ik zou door blijven zoeken naar de geschikte merrie. En misschien blijft deze nog wel even een tijdje op stal staan, en kun je hem een beetje in de gaten houden.

Je suis Charlie.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 23:25

SmithsGirl schreef:
als je echt iets met hem hebt, en je hebt het geld ervoor (= ook heel handig), dan zou ik eerst proberen om iets aan de prijs te doen... en doet de verkoper het niet, dan zou ik het denk ik ook doen... (ik weet het... ik ben wat zwak.....)


Ja zo zit ik dus ook in elkaar... *zucht* Schijnheilig

Cassidy: Je hebt wel gelijk maar ik ken mezelf en dan wil ik dat veulen ook weer houden... En ik weet niet wat ik heb met hengsten maar ik val er altijd weer op. Zelfs mijn shetlander is een hengst dus dan zou ik met 3 hengsten zitten, geen 2 Haha!
Ik had, voordat ik Mistral zag, de bedoeling GEEN hengsten meer te kopen, gewoon omdat ik altijd (meestal jonge) hengsten rijd en dat is toch anders dan ruinen of merries, ze zijn meestal veeeel drukker en sommigen voelen zich heel wat. Ik weet dat een merrie geen garantie is voor een rustig paard maar je begrijpt wel waar ik heen wilde toen ik voor een merrie wilde gaan met ook het idee in mijn achterhoofd van "Kan ik misschien ook eens een keertje een rustig buitenritje maken." Gelukkig kan mijn anda hengst ook heel rustig zijn, maar dat hangt net van zijn bui af, en met een merrie is dat toch net iets anders.

Afgezien daarvan: bij merries heb ik nooit zoiets gehad van WHOAH en dat gevoel van: die zou ik nou echt graag willen hebben. Het merrieveulen in mijn profiel kwam nog het dichtst bij dit WHOAH gevoel in de buurt en heeft ook super bewegingen en een giganek Kwijl
Maar toen ik Mistral zag was dat WHOAH gevoel dus 1000x sterker.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:30

Hengsten hebben iets, dat kan niemand ontkennen. Kun je het merrieveulen in je profiel niet kopen?

En als Mistral echt voor jouw bedoeld is, dan hoop ik voor je dat er nog wat van de prijs afgaat.
En geloof me, als je een veulen fokt voor de verkoop (en je je instelt dat het veulen voor de verkoop is) dan is het makkelijker (denk ik zomaar...nog niet meegemaakt) Haha!

Je suis Charlie.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 02:05

Dinkeygirl, ik weet wat je bedoelt, ik heb het ook nog nooit voor merries gehad... En als je eens een rustige buitenrit wil maken, kan je ook een ruin kopen hoor (of een hengstje castreren dat niet goedgekeurd wordt?)!

Ik heb ook ergens gehoord dat goeie Spaanse merries heel moeilijk te kopen zijn.. nu ja, jij zal van daar wel een beter zicht hebben hierop, maar iemand zei me een keer dat Andamerries vaak een beetje gek in hun hoofd zijn... Weet natuurlijk niet of het waar is. Het is een schat van een hengstenveulen, maar misschien moet er idd wat van de prijs af. En heb je in Nederland (want je komt toch weer terug?) wel plaats om twee hengsten te zetten? Ook wel een heel moeilijke situatie op je stal natuurlijk... Wie kan daar nou nog aan uit?

Nou, hou me op de hoogte van je keuze! Staat er een tijdslimiet op?

Effe off-topic: de helft van de hierboven vermelde andalusiërs ben ik gaan bekijken, en de helft waren echt rotbeesten (die bruine sloeg met zijn achterbenen als je hem daar ergens aanraakte), dus waarschijnlijk daarom dat de prijzen zo laag lagen.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 10:16

net iets onder de manen... wat heeft ze daar Verward

it must be love

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:35

Dinkygirl, klopt het dat het hengstveulentje straks in de kudde wordt geplaatst? Ik dacht dat alles bijelkaar liep gedurende de eerste jaren, hengsten, veulens met hun moeders.

Als dat nu niet blijkt te zijn is het wel belangrijk om te weten hoe ze met de paarden omgaan.

Ik vind het een mooi beestje, als je inzicht hebt in de bloedlijnen, dus je weet ongeveer wat je gaat kopen, weet je ook of de prijs reeeel is. Dat is iets wat je zelf kunt beoordelen. Goeie Anda's zijn gewoon ontzettend duur. Hoe de jeugd van zo'n veulentje eruit gaat zien, vind ik ook ontzettend belangrijk.

Als je het geld hebt en je bent er helemaal weg van, kopen. Soms betalen we wel eens iets te veel voor onze verliefdheid op een paard. Je kunt ook spijt gaan krijgen als je niets van de prijs af krijgt en hij gaat je neus voorbij. Als je hem hebt gekocht en je hebt er heel veel plezier van, dan zal die (bv) E1000,00 die je meer hebt betaald dan je bedoeling was, ook niets meer uitmaken. Op zo'n moment denk ik dan, ach het is maar geld en ik ben er niet ernstig financieel door in de put gekomen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 84 bezoekers