Veearts op visite bij mijn veulenmannetje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Veearts op visite bij mijn veulenmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 16:27

Potverdorie!!! Vorige week heeft de boerderij VA nog naar mijn mannetje gekeken...diagnose: veulenverkoudheidje, niets om je zorgen over te maken...gaat vanzelf over... Maar toen ik afgelopen woensdag op stal was hoorde ik Clippie vreselijk hoesten Scheve mond Je zou denken dat er een boom van een vent die zijn leven lang al aan de zware shag en de whiskey is stond te rochelen, maar nee... dat diepe geblaf kwam echt uit mijn eigen pukkie... Huilen Dus toch maar gauw mijn eigen vertrouwde (en zeer goede! Haha! ) VA gebeld en die is net geweest... nu moet Eclipse 3 weken aan de ventipulmin en cubamix... Huilen Arm ventje... duimen jullie allemaal even heel hard mee dat de medicijnen goed aan slaan bij Clippie! Ik vind hem zo zielig, hij voelt zich zo duidelijk niet lekker. Huilen Ik hoop maar dat hij heel gauw opknapt, ik zit spontaan in een dipje Huilen


Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:31

Naar he, om dat gebalf uit zo'n klein lijfje te horen komen.
Maar met Ventipulmin zal het al heel snel minder zijn hoor. Het veulen bij ons op stal heeft ook even op de ventipulmin gestaan. Je moet het ze zoveel mogelijk zelf uit laten zoeken zodat ze weerstand op kunnen bouwen, maar soms moet je ze gewoon een handje helpen.
Veel succes met de kleine, en hou ons op de hoogte. Ik verwacht binnen een paar dagen dat je met een opgelucht bericht kunt komen. Lachen

Navragen is beter dan afvragen.

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:53

Hé Jasja. Balen hè? Die van mij en die van Conny staan ook al op de poeders (Cubamix en Sputolysin). En ook mijn appie merrie krijgt Sputolysin. Wordt wel een beetje extra werk met al die medicijnen. Maar ja, als ze maar beter worden.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:04

Ow ik weet precies hoe je jevoelt. Mijn pukkie staat ook op de ventipulmin, ook een verkoudheid, sterkte met je kleintje!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


nicky88
Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Deventer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:27

allebei sterkte hoor polly envikkie!!!
hopelijk zijn ze snel weer beter

-xxx-

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:54

Das schrikken idd. Zal duimen dat Eclipse er snel overheen id.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:10

Jullie kennen die geneesmiddelen natuurlijk allemaal van buiten.
Maar ik niet, dus heb ik eens gezocht in de geneesmiddelen registratiedatabase.
ventipulmin : middel tegen bronchitis
Sputolysin : bronchitis en catarre (wat is dat nou weer ?)
Cubamix : niet gevonden (niet geregistreerd ???)
Wel gevonden : CUBARMIX - Toepassing : kalveren salmonellose (antimicrobieel middel)

Toch wel interessant wat je zoal vindt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 05:17

cubamix is de antibiotica... en ja, jouw kleine mannetje is ook al zo zielig Melanie...en hij wordt trouwens echt een droppie, *zucht* Lovers Wat een lekker ventje is dat aan het worden zeg, heb je goed aan gedaan om te kopen, hij is echt verschrikkelijk leuk. Lachen en Pegasus...misschien is het wel cubarmix...ik heb niet zo goed op de spelling gelet... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:34

He jakkie, arme Clippie.... Naar is dat altijd he, als zo'n jonkie zo staat te rochelen. Voor een groot paard is het altijd al vervelend, maar voor zo'n klein ding is het extra zielig....
Ik hoop dat 'ie de Ventipulmin goed blijft innemen, 't is echt smerig spul...
Beterschap voor je ventje!

Miss_Reining
Berichten: 14
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:50

Ja zoals Melanie al zei ; mijn Texas heeft er ook last van maar,met die medicijnen zijn ze snel weer beter !

Groetjes Miss Reining

IF YOU LOVE QUARTERHORSES,YOU ARE ON MY SITE !

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 11:00

Het is alleen wel een hoop werk om al die veulies hun poeders te geven. Maar goed, ze hebben het echt nodig, dus we helpen ze er wel doorheen. Onze lieve hengstjes.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 11:24

Texas heeft volgens mij wel de beste weerstand van het hele stel, hij is een groot, sterk veulen...en een lieve knuffel Lachen Maar goed je kan helaas niet voorkomen dat ze het allemaal krijgen... *zucht* Maar Texas is vast redelijk makkelijk met zijn medicijnen of niet? Het zijn 3 lekkere kereltjes bij elkaar, en ze krijgen goed medicijnen dus over een paar weekjes merken we er vast niks meer van. Party!!

Miss_Reining
Berichten: 14
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 13:36

Texas is wel groot en sterk maar dat weerhoudt niets van verkoudheden !!
En ja het is wel een hoop werk maar we doen het met liefde toch ??

Groetjes Miss Reining

IF YOU LOVE QUARTERHORSES,YOU ARE ON MY SITE !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Bielsje, ikkedus, knockout1, Mark0919 en 32 bezoekers