DE tip voor coolpacks?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

DE tip voor coolpacks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 11:13

Wie heeft voor een hele goede tip voor een merk coolpacks of iets dergelijks???
IK heb nu die van Professionals choice, maar die begonnen na 1 week al te scheuren (en dat voor 26 euro...). Die gaan dus terug. Nu hebben ik tijdelijk ccolpacks van het Kruidvat (soort blauwe gel in packs, wel in vriezer maar bevriest niet), maar deze zijn eigenlijk niet niet breed genoeg om om heel de pees te kunnen, en lijken toch minder koud te blijven als de bevroren packs.
Ik ben me suf aan het zoeken naar betere, kan iemand mij ervaringen vertellen met andere merken?

Groetjes Dorine

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:51

Iemand bij mijn op stal heeft een soort beenbeschermer waar je de coolpack kan doen. Blijft de coolpack goed. Echt ideaal. Volgens mij kun je die kopen in de grotere ruitersportzaken. Succes

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:28

Je hebt ook van die coolpack's die je niet in de vriezer hoeft te doen.
Er zit een capsule in, als je die inknijpt gaat het spul een chemische reactie aan en wordt heel koud.

Ze zijn niet duur, maar je kunt ze ook maar 1x gebruiken.
Wel ideaal als je geen vriezer bij de hand hebt!

dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 17:49

Helaas moet het twee keer per dag, en in ieder geval tot en met april. Dan worden het wel erg veel pakjes! Maar dat zou wel handig zijn inderdaad.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:47

Ik gebruik zelf in dat soort gevallen een coolbandage, die maak je vochtig en de bandage doet de rest. wel doe ik er dan een gewone of zelf klevende bandage omheen om beschadiging van de coolbandage te voorkomen (zijn niet echt goedkoop namelijk)
Met bevroren packs moet je altijd oppassen dat het weesel niet onderkoelt of bevriezings verschijnselen geeft, breng je nog meer schade aan het been toe!!!
Een bevroren packs mag je meesta ook niet direkt op de huid leggen maar moet je een vochtige doek of zoiets onderdoen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:15

Ik heb ze van action en daar ben ik tevreden over,
mijnmoeder had pas 1 pakje uitgeleend aan een kennis en die had er met een broche ingeprikt Lips are sealed (die oude van dagen zijnnniet te vertrouwen Knipoog ) ik heb toen bij de ruitersportzaak een nieuwe gehaald en die kostte ruim een euro, geen geld dus!

Nicky74
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:43

Ik heb ook die van ACTION. geweldige dingen. je kan ze kopen per 2 stuks bij Divoza ( met 4 coolingspakje) voor een redelijke prijs.
de coolingpakjes kan je bijkopen in een drogist of ruitersportzaak.
ideaal om op vooraad te hebben in de vriezer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 10:34

Ok mijn (eigenlijk geheime) truc Haha!
Ga naarde supermarkt en koop een grote pot hele goedkope jam, doe deze in een dikke diepvrieszak (in de maat die je nodig hebt) doe deze dicht met bijv. Ducktape en gooi hem in de vriezer.
Je kan je cooler pries zo groot en dik maken als je hem hebben wilt.
Omdat de jam door het vele suiker niet keihard bevriest kun je het makkelijk om bijv. de benen heendoen.