prijzen bij wedstrijden, wat is jullie mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Winnetoe

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Puth

prijzen bij wedstrijden, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 16:11

wat hebben jullie liever als je bij een wedstrijd in de prijzen valt, een beker of iets anders?

[edit] titel [/edit]


Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:14

de eerst drie keer is een beker heel leuk, maar daarna hoeft dat niet meer zo nodig.
Een rozet en iets anders, maakt niet uit wat. Bijvoorbeeld, tegoedbonnen voor bij ruitersport zaken, of een zak muesli, of wortels of een stel stal bandages of extra longeerlijn...... enz.enz.enz.

Groetjes Bella

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:47

Ik moet eerlijk bekennen dat ik bekers nog steeds wel wat vind hebben. En heb er toch wel genoeg.
Maar geld is ook altijd welkom. Cadeautjes vind ik vaak minder, als ik het nodig zou hebben had ik het al lang gekocht.
Tuurlijk zijn bandages enz wel welkom, maar ook dat houd een keer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:55

Bij ons oud NKB-ers is het de gewoonte dat de prijswinaars prijzengeld winnen + een rozet.
De nr 1 krijgt er ook nog een beker bij.
En dat vind ik zelf ook het mooiste.
Aan die kadotjes heb je vaak niet zo veel, met geld kan jezelf kopen wat je wilt.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:04

eigenlijk vind ik dat een rozet wel genoeg is. je paard doet (bijna) al het werk en jij wordt beloont? nee geef er dan een beloninh voor het paardje bij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:13

Geld. De kosten moeten er ook weer een beetje uit en wat heb je nou aan al dat blik

Rozetten zijn alleen leuk voor het paard als er ook een prijsuitreiking te paard is zodat hij er stoer mee mag rondgalopperen. anders heeft ie liever een wortel denk ik...

Vroeger bij de pony's vond ik bekers wel heel leuk. (en ik heb ze dan ook allemaal bewaard Lachen ) Dat hoort er dan toch een beetje bij en bij kinderen moet je het nog niet te commercieel maken.

Ik wilde dus nooit NBVR starten omdat het inschrijfgeld meestal 17,50/20,- was ipv 12,50/15,- (B-L/M-Z) zoals bij de KNF en NKB verenigingen bij ons "thuis" in de regio, en dan kreeg je alleen zo'n suffe strik mee.
Ik heb ook wel eens op 2e paasdag gestart, en dan kreeg je een tray met 30 eieren. Ik had 2 proeven gewonnen dus kwam thuis met 60 eieren. Mijn moeder blééf bakken Haha! Vork

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:43

Bekers en rozetten zijn erg leuk voor de eerste keren, maar daarna heb je het ook wel gezien.
Prijzen in de vorm van voer ed. zijn leuk, maar het is vaak ook een kwestie van "smaak" of zo'n prijs gewaardeerd wordt.
Geld zal het vast bij iedereen goed doen, het is ook een leuke compensatie voor de kosten die je maakt.
Zelf vind ik een kadobon van de ruiterportzaak het leukst.
Contant geld verdwijnt toch vaak "in de grote hoop" en voor een kadobon kun je iets kopen dat je graag hebben wilt, en het geeft ook een blijvende herrinnering aan de wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:47

De bekers die je krijgt zijn leuk maar echt mooi vind ik ze niet. Ik heb liever iets praktisch zoals een lekkere shampoo, borstels of pek-touw.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:49

Bekers zijn idd leuk in het begin, maar waar moet je ze allemaal zetten als je er een hoop hebt? Rozetten vind ik wel altijd leuk en iets hebben. Cadeaubonnen zijn leuk als prijs, vind ik.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:54

Een vriendin van mij kreeg pas geld, 2x eerste plaatst bij elkaar 15 euro.. is wel leuk heb je je startgeld er tenminste weer uit!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:57

Ik rij zelf geen officiele wedstrijden ( ga mee als 'groom'), maar ik denk dat geld toch wel het fijnst is om te krijgen. Wedstrijden kosten echt veel geld, dus er mag best een beetje aan verdiend worden.

Trouwens, het is mening i.p.v. meing Knipoog

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 01:22

Ik heb een paaswedstrijd gereden van 3 dagen geloof ik, ik heb toen de 1st en 2de prijs gewonnen en kreeg een grote chocolade ei met minieitjes erin en als 1ste prijs kreeg ik een chocoladepaashaas van 50 cm!!!!

Ik ben nogal een chocoladefreek en de ei ging ook zo op maar ik vond het zo zonde om die haas aan te breken....

na een tijdje kon ik het weggooien want het werd helemaal wit (had ik het toch beter kunnen eten he? (dommie)

Ja, kadootjes vind ik toch nog leuker dan die domme bekers, die belandden bij mij in een grote doos en deze ging op een gegeven moment ook met de vuilnis mee.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 08:31

Inderdaad geld om de kosten te drukken. Tong uitsteken

Maar wat ook wel leuk is, is bijv. een bon bij een grote ruitersportzaak of fouragebedrijf.
Een cadeau als een zak voer is ook wel leuk, maar dat moet je paard maar net lusten (of mogen eten!). Knipoog

Voor de 'grote' winnaars (nr.1) een klein bekertje o.i.d. is ook wel leuk maar hoeft niet.

En mijn allergrootste cadeau straks is alleen al mijn startkaart aanvragen.
Want dat betekent dat ik (al is het maar voor een deel) gezonder ben dan nu!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 08:40

Oh ja nog even een 'gek idee':
als prijs een pakketje 'ehbo voor paarden', zoals wondgel, wondspray, coole's linement, badedas classic, betadine shampoo of weet ik veel wat je er allemaal in wil stoppen.
Dingen die dus wel eens 'op raken' in je kastje en je moet aanvullen. Tong uitsteken
Reuze handig!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:14

Geld of bruikbare dingen. Ik heb al genoeg ijzerwerk staan. Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:45

liever alleen een rozet als de inschrijfkosten dan omlaag gaan. Anders inderdaad geld of iets nuttigs.
En ik wil altijd nog een keer een deken winnen. Bijna 1 gehad, die was voor de combinatie die die dag de meeste punten had. Ik stond heel de tijd bovenaan. Toen was er uiteindelijk iemand die net 1 puntje meer had in de B, andere ring, andere jury. Helaas.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:53

Een rozet hoort er gewoon bij, vind ik. Daaraan kun je zien op welke plaats je bent geëindigd en ik vind ze nog steeds leuk staan aan de muur. Bekers hoeven voor mij niet zo, alleen bij een kampioenschap of gewoon de eerste plaats is dat leuk.

Uit mijn ponytijd heb wel alle bekers bewaard als herinnering (het zijn er nog geen 20 dus dat scheelt Haha!). En uit de tijd daarna heb ik alleen een heel apart tinnen bord, dat overigens wel handig is om rozetten aan op te hangen.

Geld of een cadeaubon vind ik het meest praktisch, maar bij endurance doen ze dat niet, voor zover ik weet. Bij een enkele wedstrijd worden bekers uitgereikt, maar bij de meeste krijg je een zak voer of een gebruiksvoorwerp (glansspray, borstels, dat soort dingen).

Een zak brok vind ik overigens ook niet zo handig als je paard een ander merk gewend is. Een zak muesli o.i.d. is dan beter, dat kun je nog eens als tussendoortje geven.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:59

nou zo'n ijzerwerkje zou ik wel een keertje leuk vinden hoor, maar aangezien ik volgens mij een abonnement op de 2e plek heb (of lager Haha! ) kom ik nooit in aanmerking voor iets van ijzer/blik.

Ik vind wel dat een rozet er in ieder geval bij hoort hoor ook al
hangt hij niet aan het paard

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:17

Bij ons mag je al blij zijn als je je startcoupon terug krijgt, hihii.
De 2e plek krijgt meestal een rozet en de eerste alleen een beker. Als er 3 starters zijn in een rubriek is het ook al teveel moeite om ook ff die 3e op te noemen, dan doen ze alleen de eerste 2, ook zo banketstaaf.
Naja je leert er mee leven zeg ik dan maar.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Nicky74
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:40

eerlijk gezegd is het wel erg handig om gewoon geld prijzen te winnen.
Ik heb 2 paarden en het is wel leuk als ze zelf een keertje de hoefsmid kunnen betalen. het is toch al een hele duur sport en het inschrijfgeld is met ingang van de € ook omhoog geschoten dus vind ik geldprijzen wel net zo goed. Bekers verzamelen alleen stof en de prijzen bij de ZZGP ( zilveren gebruiksvoorwerpen) mag je elke maand gaan poetsen die worden bruin.
Doe mij maar geldprijzen
Zoals afgelopen weekend kom je met € 160 thuis en dat is toch wel lekker.
weer 2x de hoefsmid!!!

Hoe behandel je het onderwerp tolerantie bij een inburgeringscursus.

loesje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:44

Nicky74 schreef:
...en het is wel leuk als ze zelf een keertje de hoefsmid kunnen betalen...


*ligt hier nu in een scheur onder het bureau*

Leuk bedacht! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:09

Bij ons op de manege doen ze altijd wat verschillend maar wel altijd rozetten van plaats 1-6 in kleur en 7 en lager de roze!

Wat is nou een wedstrijd zonder rozetten? Ik zou die niet zo graag willen rijden hoor! Een roze rozet is ook een leuke herinnering aan bijvoorbeeld een bokt proef (zoals ik eerst had gehad, ik was niet eens laatste!!!)

Bij ons hebben ze 2 keer met bekers gedaan maar dan tot en met de 6e plaats. Die heb ik 2 keer gewonnen, eerst een 1e plek (maar toen kregen we geen rozet) en 1 keer een 4e plaats (toen kregen we er zelfs een roet bij!)

geld is wel heel handig maar het is voor erbij vind ik dan.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:43

Bekers zijn een paar keer leuk, en bij echt speciale wedstrijden.
Ik heb liever iets nuttigs. Geld, een tegoedbon, een zak biks, een halster touw, maakt eigenlijk niet uit wat.
Op de hengstenkeuring had Den een beker, 2 rozetten en een halster gewonnen. Dat halster was ik nog het blijst mee ook al paste Dennis hem niet(met z'n grote hoofd). Tammy gebruikt dat halster nu al bijna een jaar.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:15

Een rozet en een geldprijs, voor dat geld kun je nieuwe bruikbare spullen kopen (naar eigen smaak) Ook is een prijs zoals een deken of een zak voer ook heel leuk om te krijgen natuurlijk, evenals een beker. Zoals het nu gaat met de prijzen vind ik het wel leuk en afwisselend, bij de ene wedstrijd een rozet en prijzengeld bij de andere een rozet en een denken bv.etc...

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:53

Ohh wat werd ik altijd moe van die roze rozetten in het begin Knipoog Maar eerlijk is eerlijk, als je op een manege mee doet aan die wedstrijdjes, is het altijd leuk wat je krijgt. Met de springwedstrijden waren er zelfs dikke cadeaus's bij .. dan ging je helemaal uit je dak Knipoog
1 Keer heb ik met springen een stijlprijs gewonnen: een doos ingevroren kip van 5 kg en een waardebon van 250 gld voor een beautysalon. Wow wat was ik trots Haha!
Maarre.. die bon werd dus ingepikt door m'n moeder.. ik was 13 ofzo Knipoog

Vandaag even geen achterhaalde quotes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123 en 35 bezoekers