Wat vinden jullie van Welcome?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-01 11:37

Die zag ik gisteren in Zwolle onder Coby van Baalen, en om me voorzichtig uit te drukken vond ik het niet zo'n geweldig paard. Heel zuur, oren in zijn nek, staart zwiepen, hele gewone om niet te zeggen bijzonder gewone gangen, geen uitstraling. Ik vond er echt helemaal niks aan, meestal kan ik nog wel iets leuks ontdekken aan een paard, maar dat lukte me echt niet bij deze!

Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen die hem hebben zien lopen en die er zo over denken of mij kunnen overtuigen van de kwaliteiten van Welcome?

Groet Mieke



LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 11:42

kan je een foto van hem plaatsen hier? ik heb namelijk geen flauw idee hoe hij eruit ziet (ken alleen de naam)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 11:43

Heeej!

Ik was daar gisteren ook!! En het viel mij ook op, ik zei het ook meteen! Hij was ontzettend zuur, oren plat in zijn nek, staart zwiepen, vooral bij de piaffe.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 11:58

ik heb echt een beetje te doen met Welcome. Hoeveel verschillenden ruiters heeft die al wel niet op zijn rug gehad. En iedere ruiter rijdt weer in een ander stramien dus moet Welcome iedere keer weer omscholen.
Welcome is gewoon een erg goed paard maar niet heel bijzonder anders had Isabel hem nooit aan Nederland verkocht.
Ik ben bang dat de huidige eigenaar iets van dit paard verwacht wat er niet in zit en daar zal niemand vrolijk van worden ook Welcome zelf dus niet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-03-08 11:59 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 12:03

Ja jippie ik denk dat je gelijk hebt. Er zit volgens mij heel erg veel in dit paard. Maar Coby heeft hem nog niet zo heel lang er moet nog een band groeien.
Volgens mij was dit ook een van de eerste keren dat hij voor eem groot publiek optrad (met Coby dan) dus dat is ook even wennen.

Volgens mij als ze een half/jaar verder zijn is het heel anders. We moeten hem wel de kans geven anders zou Coby hem echt niet gaan rijden.

gr Pris

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 12:15

Een band/combinatie moet ieder ruiter vormen dat heeft tijd nodig, bij het ene paard meer dan het andere.

Persoonlijk vind ik dat dus ook heel normaal, dit zijn ook maar mensen en paarden hoor.

Ik denk dat je pas een oordeel kunt vellen over 6 maanden a een jaar.

Dat ben ik maar...Tong uitsteken
Ik heb het overigens niet gezien, maarre ik denk dat zo'n paard als Welcome wat 'jullie' nu omschrijven als;

"hele gewone om niet te zeggen bijzonder gewone gangen, geen uitstraling. "

Waarschijnlijk meer in huis heeft dan menigeen paard bij ieder van ons op stal,
of misschien wel niet en kom je daar nooit achter *LOL*

Hij zal ieder geval wel meer gekost hebben *LOL*

Groetjes,
Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-01 12:28

Dat is misschien wel zo, maar ik had echt zoiet van hè? is dit nu DE WELCOME?

Juist omdat er altijd zo lovend over hem geschreven wordt had ik er meer van verwacht. Maar hij moet inderdaad nog een combinatie met Coby worden, dat snap ik ook wel, maar ik vond hem ook wat bewegingen betreft maar heel gewoon.

Het kan natuurlijk spanning zijn van zo'n dier dat hij wat kort loopt, ik weet het niet! Het ziet er in ieder geval allemaal niet zo fijn uit, maar dat moet waarschijnlijk nog groeien of zo. En dat hij allemaal verschillende ruiters heeft gehad is inderdaad niet leuk voor dat beest. Maar ik zou zo'n paard niet starten als het er zo uitziet. Daar wordt je toch als ruiter ook niet vrolijk van???

Groet Mieke

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 12:54

Tja ik weet verder haar beweegredenen niet maar ik las ook al dat het bij Anky ook al niet echt superging....

Groetjes,
Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 16:47

3 jaar terug ging ik VIP naar de zwolse paardendagen daar liep ie onder Leila Strijk.
Anky deed mee met Coctail.
En ik viel helemaal stil toen Welcome binnen kwam Wat een paard zo mooi en zo prachtig dansen in de Kur.. de eerste WPN-er die ik echt mooi vond.
Na Welcome kwam Coctail en helaas had die wat grove fouten in z'n proef (gaf een bok en viel in galop bij de uitgestrekte draf)
De verbasing was dus heeel erg groot onder alle VIP's toen Coctail won voor Welcome die in mijn ogen niet 1 fout maakte die ik kon zien.
van verschillende mensen hoorde ik : vanwege de naam...Ik zelf was het totaal niet met de uitslag eens maar moet eerlijk zeggen dat ik 'm nooit meer zo mooi heb zien lopen...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 18:48

Ik heb Welcome een aantal jaren geleden een Kur op muziek zien lopen met Isabell Werth. Toen vond ik hem heel imponerend. Hij kon super macheren en uitstrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 19:15

Coby rijdt Welcome toch al wel een tijdje hoor. In Amsterdam heeft ze hem voor het eerst voorgesteld bij het publiek.
Leida had Welcome echt goed aan het lopen maar Leida rijdt gewoon totaal anders dan Coby en die rijdt weer heel anders dan Ebba von Essen. Nadat Leida was gestopt bij de Havikerwaard is Welcome nl. nog een tijdje door Ebba gereden [weer een andere ruiter voor Welcome].
Afgezien van, dat ik denk dat Welcome geen absolute topper is, vraag ik me ook af of de manier van rijden van Coby wel past bij Welcome.
In de top zijn de combinaties heel belangrijk. Ik denk dat een Anky nooit zo ver was gekomen met een Ferro en Coby niet met een Bonfire.
Ik denk dat Coby-Welcome niet zo een gelukkige combi is, maar ja de tijd zal het leren, ik hoop voor Coby, Welcome en de Havikerwaard dat ik helemaal ongelijk heb.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 19:28

Ik heb hem nog nooit irl zien lopen maar wat ik gezein heb op foto's vond ik hem geweldig.
Maar wat de andere ook zeiden; hij heeft al zóveel ruiters gehad.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 19:43

ja, ik denk ook dat tpaard zeker kwaliteiten heeft ( anders steekt coby er haar tijd niet in denk ik?), maar
ik ken 'm ook alleen maar als erg sjago en nooit echt vrolijk. ( isabell en leida ) Hij lijkt totaal geen lol in de hele dressuur te hebben.
Vind t dan ook en beetje een zielig paard!
Heb toch al soms m'n twijfels bij de hele dress. sport ( vooral t leven als paard dan), maar als ik hem zie wordt ik alleen maar nog 'treuriger..'

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 19:52

Ehm.. iemand een plaatje van het beessie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 19:58

Afbeelding voila jantina

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pieterjan op 2001-03-08 19:59 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 20:06

Citaat:
Op 2001-03-08 19:43, schreef Madelein:
Heb toch al soms m'n twijfels bij de hele dress. sport ( vooral t leven als paard dan), maar als ik hem zie wordt ik alleen maar nog 'treuriger..'

dat kigt volgens mij toch echt per paard verschillend. Sommige paarden vinden springen leuker en sommigen buitenrijdden maar als ik naar Pablo kijk is dat gewoon een dressuurmiep, met buitenritten loopt hij wat sloom en hij vindt het wel grappig maar om nou te zeggen dat hij het echt geweldig vindt nou nee. Terwijl hij met dressuur lekker actief wordt en echt meewerkt, hij loopt met zijn oren naar voren en na afloop is hij lekker onspanne en vrolijk. Springen vind hij ook leuk maar over cavaletti gaat hij in uitgestrekte draf en verder denkt hij dat je vooral hard moet gaan en zodra het hoger wordt dan een meter vind hij het eng. Vroeger heb ik een tijd een pony gereden die sprong juist gewldig en deed dat echt goed maar die vond dressuur weer minder.
Maar natuurlij zijn er ook paarden die worden gewdwongen en dat is nooit goed. Welke tak je ook beoefent, het belangrijkste is dat je paard het leuk vindt, zonder zijn inzet kom je toxh nooit echt verder. Met dwang kan je niet bereiken dat het een Bonfire wordt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 20:17

Aha thank PJ!!
Ja het paardje kijkt wel een beetje bozig.
Maar verder ziet ie er wel tof uit!! Maar goed, het is maar een plaatje.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-01 09:50

Op deze foto vind ik hem wel mooi, vrolijk kijkt hij hier ook niet, maar niet zo zuur als woensdag in Zwolle. Hij had echt driekwart van de tijd zijn oren platter dan plat in zijn nek en de rest van de tijd lagen ze bijna in zijn nek.

Op zich vind ik het type paard wel mooi, ik hou wel van dat massale (heb zelf ook zo'n tank), maar hij liep zo kort! En dan dat chagrijnige hoofd erop, ik had dat echt niet verwacht. (Zeker niet als je bedenkt wat voor bedragen er voor deze paarden gegeven worden....Slik!)

Het is niet mijn bedoeling om dat paard af te kraken hoor, zo zit ik helemaal niet in elkaar, ik vroeg me alleen af of iemand hem al eens eerder had zien lopen, bijv. onder Leida of Isabel, en of hij toen ook al zo was.

Ik zag hem nu voor het eerst, onder Coby dus, en vond het helemaal niks. Iedereen die bij mij op de tribune zat hoorde ik hetzelfde zeggen (zuur, loopt slecht, spanning?).

Ik heb woensdag wel meer paarden gezien die wat mindere bewegingen hadden, maar die waren dan of heel enthousiast voor hun ruiter bezig, of hadden gewoon heel veel uitstraling waardoor ik me voor kan stellen dat je zo'n paard zou willen hebben.
Er was o.a. een Frans gefokt vosje, niet zo groot (dacht eerst dat er een pony binnenkwam), flink overbouwd, korte hals, vrij gewone bewegingen, maar met een leuk hoofd!! Ze hadden zijn kuif niet ingevlochten en die was dik en vrij lang en dat dan op zo'n beetje pony-achtig hoofd: geweldig! En dat beestje liep toch fijn zijn proef! Hij werd dan ook tweede geloof ik.

Er was nog een paard (in de categorie zesjarigen) wat mij helemaal niet aansprak qua type en beweging, een hoog, donkerbruin bloedpaard met een ruiter erop die stiekem door het publiek uitgelachen werd (banketstaaf hoor, maar het zag er ook echt niet uit, maar ik heb zelf niet gelachen hoor, kun je niet maken en zelf kan ik er ook niks van dus...), maar goed, dat paard liep als een computer (automatische piloot of zo) zijn proef, heel braaf, maar straalde ook niets uit. Maar dat zie ik dan liever dan zo'n paard als Welcome die zo duidelijk verzet pleegt.

Maar misschien had het arme dier wel helemaal zijn dag niet of was hij niet helemaal tof en heeft Coby er maar het beste van gemaakt? zou ook nog kunnen natuurlijk.

Ik hoop maar dat ze het samen wat beter gaan doen, dit is ook voor het publiek namelijk niet zo'n leuke vertoning.

Groetjes Mieke

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 16:18

Paard een beetje zielig? Dat denk ik wel. Als een paard zo loopt is er toch iets mis lijkt mij. Een combinatie vormen duurt lang maar moet het paard daarvoor eerst zo zuur en boos lopen. Lijkt mij niet. Zelf denk ik dat dit paard er geen lol in heeft(te veel dwang misschien?). Wel jammer want het is best een mooi dier.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 17:46

Afbeelding

Even kijken of ik hem zo wel kan zien, bij pj doet ie het voor mij niet...groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 10:39

hihi, ik was ook in Zwolle! Ik vond het ook niet zo'n geweldig paard. Maar goed, mijn mening.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 11:24

De site van Arnd Bronkhorst is eruit en daarom doen de afbeeldingen het niet. kan er helaas niets aan doen. Misschien binnenkort weer....

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jildou1979, Mark0919 en 45 bezoekers