hoe heb ik het nou !!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

hoe heb ik het nou !!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 20:49

hoi alle wedstrijdruiters...

ik was laatst een wedstrijd aan het rijden en toen het meissie voor mij de bak in moest , wenste ik haar succes. Toen keek ze me zo verbaast en arrogant aan ( echt van dat heb ik niet nodig waar ben je mee bezig, we zijn toch tegenstanders ? ) Verward

Dat vond ik dus echt zo dom. Boos! ! Ik denk ik ben sportief maar nee hoor... Verdrietig

en nu valt het me eigenlijk op dat iedereen onder het inrijden vet vuil naar elkaar kijkt enzo... en elkaar zowat asl vijanden ziet. maar je rijd toch voor je plezier en voor jezelf ? of ho eheb ik het nou ?

Nou goed het zal wel . Scheve mond

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:56

Ja, welkom in de dressuurwereld Haha! ga maar eens naar een springwedstrijd, daar zal het al veel minder zijn en op eventing-wedstrijden helpen de ruiters elkaar zelfs....
Vroeger bij de pony's deed ik er zelf stiekem ook wel aan mee hoor, vooral bezig zijn met anderen tijdens het losrijden en lekker patsen in uitgestrekte draf over het voorterrein (oke, ik was 14 he Bloos )

Nu concentreer ik me alleen op mijn eigen paard, probeer niemand in de weg te rijden en wens degene die na mij komt gewoon netjes succes....denk dat het vooral met leeftijd en jaloezie te maken heeft....ik doe er in ieder geval niet meer aan mee en ga vooral voor mijn lol op concours...

Zelfde verhaal een beetje met kinderen/ruiters die hun ouders/grooms lopen uit te schelden, je zou bijna denken dat ze het voor hun verdriet doen he...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:12

ja vreselik he! maar ik moet wel zeggen dat sommige dat ook wel van mij denken*denk ik dan) aangezien ik altijd serieus ben(niet altijd hoor maar ben vaak toch wel ff bezig met me pony) waardoor ik af en toe wat stom uit de hoek kan komen!
maar ik wens de meeste ook altijd ff sterkte die na mij moeten! standaard!
ja kom op zeg! een beetje lol kan er toch wel van af! bij de dressuur is dat echt heel erg! ze zijn alleen nog maar bezig met wedstrijden, alleen dat is belangrijk en alleen maar willen winnen! pfff en dan heb ik het al over koters van 12/13 jaar

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:41

Eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel last van.
Ik startte eerst in Schoorl en daar was iedereen heel aardig, ze vroegen hoe het ging, wenste me succes en toonde intresse in Odin enzo. Het was een hele leuke sfeer, ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen arrogant naar me keken ofzo.
En al zouden ze dat wel doen, dan boeide dat me niet. Ik rijd voor mezelf en niet voor andere

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:53

Ik ben ook niet anders gewend, dan degene die na je in de ring komt succes te wensen. Je bent dan wel concurrenten van elkaar, maar geen vijanden. Ik vind het wel zo sportief. Ik moet zeggen in de klasse en regio waar ik rijd is dit ook vrij normaal.

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:20

ik heb daar bij sommige mensen last van, maar kan met veel ruiters uit mijn kring wel goed opschieten. 1 van die meisjes vroeg mij zelfs een keer (terwijl ik haar maar 1x "gesproken" had), hoe me wedstrijd ging enzo, echt heel enthousiast..

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:13

ja vooral in de wat hogere dressuur(of ja hoog, M/Z) rijden er van die mensen die zo verwaand doen!belachelijk gewoon!

wat wel opvalt, als ik hier bij een wat grotere wedstrijd start, in een wat grotere plaats is het veel erger dan bij een klein wedstrijdje in een boerendorpje!

ik rij nu M2 dressuur en hier wenst bijna niemand elkaar succes, er werd tijdens het losrijden bij mn laatste wedstrijd niet 1 woord gezegd!door niemand!! ja mn clubgenootje&ik wenste elkaar succes, maar verder....nee saaie chagie mensen hoor!ook na hun proef als ze aan t uitstappen waren werd er nix gezegd! en veel hadden een instructeur ofzo bij die hun nog ff les gaf bij t losrijden

is me in de B en de L nooit zo opgevallen, maar nu zie ik het steeds meer dat mensen wat verwaand zijn of elkaars paarden afkraken!

maar op de kleinere wedstrijdejs is het juist gezellig en wenst iedereen elkaar succes!je gaat er toch gewoon voor je plezier heen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 19:03

Ik ben het allemaal met jullie hierboven eens....
Dat mensen(vooral kinders van een jaar of 14 ofzow(ben ik ook maja.)) altijd andermans paard af moeten kraken is gewoon zoooo triest!!Je komt daar toch voor je lol(ik temiste dan).

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:40

tja er zijn van die mensen die gewoon een beetje jaloers zijn hè????
zelf wens ik ook iedereen gewoon succes.
als iemand moet rijden dan stap ik gewoon naast haar en zeg ik :``succes!!!``.
bij somige mensen helpt het niet want dan kijken ze je gewoon aan van : wat moet je, laat me met rust.
maar bij andere kan je na de proef gewoon mee praten.
kijk van zulke sportieve ruitertjes hou ik !!!!!!!

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:23

Van die arrogante mensen heb ik nooit zo'n last. Trek me er niet zoveel van aan. En meestal als ik de ring verlaat en een ander komt de ring in wens ik hem/haar even succes. Meestal...
En soms ga ik ook even naast iemand stappen vragen hoe het gegaan is en als ik het een gaaf paard vind zeg ik dat ook.

En misschien lijk ik ook wel arrogant met inrijden, maar ik ben juist altijd erg geconcentreerd. Ik hoor altijd dat ik boos kijk. Ach wat maakt het mij ook uit wat mensen denken.

Maar ik zou zeggen rij gewoon je wedstrijden, heb het gezellig met de sportive mensen en de rest, laat die maar...

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:02

Citaat:
En misschien lijk ik ook wel arrogant met inrijden, maar ik ben juist altijd erg geconcentreerd. Ik hoor altijd dat ik boos kijk. Ach wat maakt het mij ook uit wat mensen denken.


ik denk dat ik hetzelfde heb hoor.
ik hoor van heel veel mensen dat ik snel arrogant kijk en dan denk ik zelf van heh ikkuh??!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:05

Als ik geconcentreerd aan het rijden ben hoor ik je ook niet als je me aanspreekt. Gecombineerd met het feit dat ik altijd mijn best doe om zowel mijn paard als mijzelf er tip-top uit te laten zien zijn er denk ik hópen mensen die mij een vreselijk arrogante trut vinden. Hopelijk veranderd dat als ze me een keertje in de koffietent aanspreken Haha!

Ik vind het wel meevallen hoor, met de arrogantie op concours. Het is ook maar net hoe erg je het jezelf aantrekt. En wees eens eerlijk, speelt er niet een heel klein beetje jalouzie mee?

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:11

Ojee, ik hou daar helemaal niet van! Maar ja je doet het eigenlijk ook voor jezelf!!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:25

ik let niet zo op andere mensen, let gewoon zelf op waar ik rijd, mar zorg dat ook dat ik zelf niet in constant in de weg word gereden.
zeg altijd netjes succes als iemand na mij de ring in gaat.
hier in limburg heb ik wel vaker op wedstrijden gehad dat als je dan prijs hebt, dat niemand dan proficiat zei of wat dan ook, keken dan zo van zij alweer! en kwam ik afegelopen weekend in tilburg, kende daar dus niemand, iedereen proficiat dit proficiat dat (was 2 x 1ste red.)
vond ik toch wel wat sportiever hoor! en zo hoort het ook naar mij mening

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:02

Bij mij op de manege is het heel vriendelijk allemaal, maar dit is wel op een manege he!

Het is zelfs zo dat ik de manen van een pony heb gevlochten en die mensen een 7 hebben gehad voor verzorging en ik er precies hetzelfde uitzag en hetzelfde gevlochten had, en ik had een 6 Tong uitsteken

Bij ons zegt iedereen 100keer succes tegen elkaar en wanneer iedereen geweest is dan gaat het echt van, nee ik word laatste, jij word vast eerste! Ook iritant hoor! (maar ik ben wel de ergst ongeveer Haha! )

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:53

He hallo
Ik wens ook weleens iemand succes hoor, ze zeggen het meestal ook terug.
Ik heb het 1x gehad dat was met een finale van iets dat ik telkens 'omver' werd gereden ! het was een arrogant mens die dacht dat ze heel wat was, ik heb er overigens niks van gezegd.
Ik heb alleen heel vriendelijk naar haar gelachen toen ik eerste werd Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 08:42

Hallo,
Met succes wensen gaat het hier nog wel. Ik rijd in de B en L, dus daar is het nog niet zo erg. Maar wat mij van de zomer op mijn laatste concours opviel was dat iedereen zo sjagerijnig is. Wij kwamen aan met de trailer. Netjes geparkeerd en toen naar het secretariaat en een beetje rondkijken. Meteen kwam er een losgebroken paard op mij af, ik paard vangen en terug brengen naar de eigenaar. Die rukte me het paard uit mijn handen, keek me niet eens aan, zei niks en begon meteen dat paard uit te schelden... Drie meter verderop stond een vrouw/meisje haar man of vriend uit te schelden omdat die blijkbaar iets verkeerd deed met haar paard. Weer iets verder kreeg een paard er met de zweep van langs omdat ie alleen maar een stapje opzij deed met opzadelen... En zo ging dat de hele tijd door. Ik vond dat echt belanchelijk. Je gaat toch voor je plezier op concours! Iedereen zag eruit alsof wedstrijden rijden het meest vreselijke is wat er bestaat! Als ik gereden heb beloon ik altijd mijn paard, ook als het niet zo goed ging (want over het algemeen is dat MIJN schuld, en niet de van Jumper!), maar dat schijnt echt niet normaal te zijn... En ik wens anderen succes en ben blij voor iemand anders als die een keer een prijs heeft of zo.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 08:56

tja er zijn van die mensen hè die niet sportoef zijn.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:44

Klinkt allemaal erg gezellig (maar niet heus). Jeetje. Ik wil zo graag, maar ik merk wel dat mijn roze wolkje steeds een sdtukje meer inkrimpt....

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:38

Ach, je moet maar zo denken dat wanneer er een heleboel mensen vuil naar je kijken, ze het er waarschijnlijk goed vinden uitzien.
Ze zijn vast bang dat ze er af worden gereden. En dat mag natuurlijk niet.
Als ze helemaal niet naar je kijken dan vinden ze zichzelf vast beter. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Dus gewoon goed rijden en achteraf lachen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:34

Hihi, hopen dat ik dan ook wat te lachen heb Tong uitsteken

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:43

ik had ook niet altijd te lachen, maar als je dan wel beter dan is het extra leuk. Vooral bij mensen die denken dat succes te koop is.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:58

Haha, helaas pindakaas succes is niet te koop Tong uitsteken

Hihi, maar ik zal idd wel tegen die omhoog getilde tantes aan zal lopen Boos!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:14

Nou, maar als ik zo je foto's bekijk zal het nog wel even duren, want ziet er behoorlijk goed uit.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:20

Valt wel mee hoor. Ionica heeft bij haar vorige eigenaar Z gelopen, dus ik stuur alleen maar Lachen

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Selina en 8 bezoekers