clinic lammert haanstra

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

clinic lammert haanstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 08:57

Vanavond ga ik met 2 stalgenootjes naar Wanrooij naar een clinic van lammert haanstra. Ik heb al veel over die man gehoord en heb er erg veel zin in.
Heeft iemand van jullie wel eens wat gezien van hem, en gaan er nog meer bokkers vanavond?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:20

Ja, ik ga ook met mijn zus. 't is wel haasten maar het lijkt me heel interessant!
volgens mij heb ik hier ooit een topic over hem gezien... ergens
bij longeren ofzo.
je moet wel een eind reizen zeg!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:41

Ik wil hem ook graag een keer in actie zien. Vind het heel interessant. ben benieuwd wat je ervan vond.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 10:46

Het is wel even stressen ik heb Mabel haar stal aan gedaan vanmorgen en haar voer dus dat is zo gepiept en dan scheuren naar wanrooij. Hopelijk komen we op tijd Lachen en natuurlijk een verslag op bokt!morgen.
We gaan het ook filmen!!!!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:52

Vorige week woensdag was hij in Limburg en ben ik naar de clinic geweest. erg interresant! Ik snap nu goed hoe ik met touwtjes moet longeren en hoe ik Pablo het beste kan longeren.
Als je met specifieke vragen zit kan je het gewoon aan hem vragen in de pauze ofzo, dat vind hij niet erg.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 10:55

Ik ga heeeel goed opletten en dan heb ik misschien geen vragen meer maar goed om te weten dat ik zo op hem af kan stappen als ik vragen heb.
Ik heb echt heel veel zin vanavond!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:56

Ik heb meegedaan met Pablo tijdens de clinic in Ermelo. We hebben er zelfs Paard en Sport mee gehaald (foto van longeerlijn door bitring was van Pablo).
Heel interessant, zeker voor beginnende longeerders. Voor mij viel het wat tegen omdat ik een specifieke vraag had en die is niet beantwoord. Pablo liep netjes in zijn zelfhouding en Lammert vond dat best. Verder weer de basis principes van longeren bijgespijkert.

Hij brengt het erg leuk met humor. Dan blijft de hele avond dus boeiend ondanks er soms slechte paarden in de bak komen.

Veel plezier vanavond, Eleonoor

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:07

Ik ga zaterdagin Margraten naar die Clinic.
Heb er heel veel zin in. Hoe lang duurt dat eigenlijk?????? De hele avond, of maar een paar uurtjes?

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:14

volgens het programma in Wanroij duurt het daar vanaf ongeveer half acht tot een uur of half elf (vast inclusief pauze).
Neemt er ook nog iemand zijn paard mee dat jullie weten??

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 12:05

Ik neem mijn paard niet mee maar ik ben wel benieuwd naar mensen die het wel doen misschien zie ik dan een bokt paard Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:12

Vrijdag 14 februari ishij ook in de oranjehal in Apeldoorn gratis entree.

Ik heb hem twee maanden geleden gezien in een clinic bij mijn vereniging in Epe en vond hem ook errug interessant. Heb singel en boek aangeschaft en werk nu dus ook met touwjes en hij loopt super, veel beter dan met bijzet, wat ik eerst deed!! Een echte aanrader dus!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 15:12

Het viel mij een beetje tegen gisteren. De verschillende soorten paarden die hij liet voorkomen waren wel erg leuk er was ook een hele aparte kruising arabierxwelshxshetland Lachen dat was een gaaf beestje en een balzflug van 1.77!!zwart echt heeeel mooi. En een wellingtonxpurioso *kwijl* die kon lopen!!!! Aan de dubbele longe waag ik me niet dat is echt een vak apart maar als je het kan kun je volgens mij echt lekkerwerken met je paard. Bijzetten met touwtjes deed ik al maar ik liet ze altijd veel te lang heb ik wel geleerd. Lammert maakte ze steeds een beetje korter.
Hij heeft ook een zweep met een langer touwtje eraan zodat je altij bij het paard kunt komen met longeren ook op een grote volte. Die gingen echt als warme broodjes over de toonbank in zijn shopje iedereen wilde hem hebben Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:50

ik ken Lammert Haanstra, hij neemt tijdens een clinic de tijd om naar een echt resultaat te werken, dit in tegenstelling tot diverse andere "goeroes" waarbij ik naderhand het gevoel heb dat ik wel een konijn uit de hoge hoed heb zien komen, maar vervolgens snap ik niet hoe die daar gekomen is.
Dit paardvriendelijke optreden houdt wel in dat het showelement wat minder is, longeren is nu eenmaal niet iets wat na twee minuten spectaculair resultaat oplevert. Je moet goed opletten om de, vaak kleine, verbeteringen te zien.
Dhr. Haanstra is een keer bij ons geweest om tandem te rijden, hoewel hij nog nooit tandem gereden had, heeft hij maar een half uurtje nodig gehad om zich de techniek eigen te maken èn de pony's dressuurmatig aan het werk te krijgen in stelling en buiging, de man heeft fluwele handen en werkt op een transparante manier naar het gewenste resultaat toe. Ik heb grote bewondering voor hem.
We hebben hem nooit meer uitgenodigd; geef zo'n man een week en hij rijdt rondjes om je heen! (geintje)

Bij een andere goeroe, dhr Velstra, waar ik een paar keer les van heb gehad, heb ik naderhand altijd het gevoel van "Hoe doet 'ie het nou?"
Een fantastische menner en paardenman, maar brengt zijn kennis niet over. De hoge hoed en het konijn gevoel.
Ik ben een beetje bevooroordeeld, ik hou niet zo van Hackney-trucjes, die vooral op korte termijn succes hebben.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:55

Ben ik met je eens, en als je al goed bezig bent hoef je ook niet te verwachten dat het INEENS veeel beter gaat. Het blijven levende wezens en je moet toch naar dingen toewerken en je paard de tijd geven sterker en soepeler te worden. Ik ben ook GEEN truckenfan, daar geloof ik niet in. In elk geval geen ingrijpende dingen, kleine handigheidjes daargelaten

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:05

Ik ben ook naar de clinic geweest. Het paard van mijn vriendin was een voorbeeld met longeren. Erg leuk!

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:27

heeft haanstra ook een site toevallig...? Ben niet zo'n boekenmens, en in de bieb hadden ze het boekje niet..

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 12:29

Imposante, welk paar was dat?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 00:09

Dit was Jelena. Een vos, en ze had scheve bekken. Was geloof ik laatste op die avond.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 07:04

Ik zou ook wel een keertje hem in actie willen zien, ik heb een boek van `m en hij legt het zo duidelijk uit!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 16:17

Ik heb hem ook gezien.
Hij gaf een clinic bij ons op school.
Erg intressant om te horen en te zien.
Hij gebruikte 3 verschillende paarden en dan kon je heel goed zien hoe groot het verschil tussen sommige paarden is.
Echt een aanrader!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Astrid_Brann, fleurtjeuh en 40 bezoekers