Rosner Amerika op een haflinger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Rosner Amerika op een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 13:04

Ik ben dus maandag bij de divoza geweest, en heb daar een paar zadels bekeken.
Met name de pagony haflinger en rosner amerika. Nou ga ik waarschijnlijk voor de rosner, heb namelijk niet zulke goede verhalen over de andere gehoord.
Maar weet iemand of deze goed ligtr op eeb hafje. Hij zei dat hij het wel op maat kon krijgen, maar ben wel benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft.


Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:11

Ik geloof dat Ireentjuh van Evita zo'n zadel heeft! Je kan het even aan haar vragen

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:56

Ik heb er zelf een gekocht een tijdje geleden voor mijn haffi en had daarvoor ook al een Rossner Amerika vzh maar dan het wat oudere model.
Ik heb hem bij divoza gekocht en hem laten opvullen zodat hij mooi op de wat bredere rug van mijn haflinger paste. Ik ben dus ook met Siësti naar divoza gegaan zodat ze precies konden zien hoe die opgevult moest worden.

Ik ben heel erg blij met dit zadel en vind het ook zeer goede kwaliteit hebben. En het past heel goed op de rug van een haflinger hoor!

Dus als ik jou was zou ik de Rossner nemen want die is toch wel wat beter dan de Pagony Halfinger, qua kwaliteit ook. En ze kunnen hem dus gewoon goed opvullen voor de rug.
Gr. Emma Lachen

Siësti van de Rythpluim

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:10

ik heb een springzadel van rossner amerika, ik vind het zelf een heel fijn zadel, deze zadels hebben een verstelbare boom, dus...ik denk dat ie wel past!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:06

Ik ken 2 mensen met een Rossner America: iemand met een Tinker en iemand met een hele barokke Andalusiër, dus zeker wat bredere paardjes. Kan me dus voorstellen dat het op een Haf ook goed kan liggen.

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:05

Ik ken het zadel niet, maar als een zadelmaker komt passen, heeft hij verschillende zadels bij zich in de prijsklasse die je hebt opgegeven. Hij kijkt dat wat het beste ligt op je paard, en het beste bij jou past.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:57

ik heb ook al van een paar fjorden eigenaars gehoord dat het zadel goed past op hun fjord , en dat zijn ook de wat bredere types
moet vaak wel lukken denk ik

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 05:54

Ik heb de Rossner Amerika ook, ik heb hem op mijn Tinker liggen (volgens mij ben ik degene die Cody bedoelt of niet? Haha!).
Hij is niet op maat gemaakt of speciaal opgevuld ofzo, maar hij ligt toch prima.
(Vind 'm zelf ook lekker zitten, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk)


pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 07:05

ik heb een Rossner Amerika op mijn fjord liggen, hij ligt perfect en ik vind hem heerlijk zitten.

Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:29

Ik heb ook een rossner op mn fjord liggen. Ben alleen wel van mening dat een zadel meteen goed moet liggen en niet meteen al verbouwd moet worden.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 12:40

ben wel blij om dit te horen want ik vond dit zadel er super uitzien voor de prijs. Dus als hij ook op mijn hafje goed past, en ik hem ook fijn vind rijden ga ik denk ik toch maar voor deze.

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:57

Ik heb een rossner amerka dressuur op mn haffie liggen en die past echt goed, heb em nu sinds juli 2002 en hij hoeft nog steeds niet opgevuld te worden, is toch wel een goed punt vind ik, dat zo'n zadel na 1,5 jaar nog steeds het zelfde ligt als toen ik em kocht! ik hoorde laatst alleen wel dat de bomen maar een bepaald gewicht van de ruiter kunnen hebben, niet dat ik daar last van heb hoor. ben het met vippie eens dat je zadel gelijk goed moet passen en dat het niet eerst verbouwd moet worden, en het is ook veel makkelijker om gelijk een goed zadel te kopen toch?

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 19:04

ja, dat ben ik mety je eens dat een zadel gelijk goed moet liggen.Maar als de boom te smal was, kon hij er wel een andere boom inzetten, dat bedoelde ik eigenlijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, DieL_Zor, GoogleAdsense, SentiBot en 29 bezoekers