Utrechts Nieuwsblad over Anky

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Utrechts Nieuwsblad over Anky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 14:21

Het Utrechts Nieuwsblad in een column over anky.

Anky

Anky van Grunsven heeft haar been gebroken. Anky is van haar paard gevallen. Ik las het bericht en kon een lichte glimlach niet onderdrukken. Anky van Grunsven doet aan dressuur. Ze laat haar paard kunstjes doen die juryleden doen watertanden, maar waar je als leek geen chocolade van kan maken, Je ziet een paard met het schuim op de mond parmantig door een zandbak stappen en je denkt: mens, laat dat dier toch los. Dat paard moet rennen, springen en vliegen, zoals in de boeken van Arendsoog. Al is de schurk nog zo snel Lightfeet (het paard van Arendsoog) achterhaalt hem wel. Het beste paard dat Anky ooit heeft bereden heet Bonfire. Anky en Bonfire wonnen Olympisch goud en weren bekende Nederlanders. Inmiddels is Bonfire met pensioen en vernemen we alleen nog wat van Anky in radiospotjes voor bungalowparken. "Anky, wat sta je nouy met je bek vol tanden?" word haar in de commercial gevraagd.
Dat zit zo Anky heeft nogal een fors gebit. Ze is op haar paarden gaan lijken. Voor mij is Anky altijd het ultieme paardenmeisje geweest. u kent ze wel, van die meisjes die op hun twintigste nog posters van Black Beauty boven hun bed hebben hangen en die hun paard belangrijker vinden dan de gebeugten des levens. Ik heb ooit verkering gehad met zo`n paardenmeisje. Ze had een springpaard, won vaak en moecht op een dag meedoen aan de Levade, het Nederlandse kampioenschap, dat toen in Apeldoorn word gehouden. Ik met de trein naar Apeldoorn om haar aan te moedigen. Zelden zo`n vernedering meegemaakt. Ik sjokte de hele dag achter haar aan, smachtend naar een zoen. Maar ze negeerde me, had alleen belangstelling voor haar paardenvriedinnertjes en hun paarden. Aan het eind van de dag maakt ze het uit. Vandaar wellicht die glimlach toen ik over Anky`s val las. Je bent Olympisch kampioen en dan breek je een been omdat je tijdens de trainign van je paard valt. Voor alle duidelijkheid: Anky doet aan dressuur. Maar ja, anky had beter moeten weten toen ze een opvolger voor Bonfire zocht. Haar nieuwe paard heet Gestion Joker. Anky, wat lig je daar nou te kermen?

Ronald van Dam

wat vinden jullie hiervan?? ik vind hewt een beetje respectloos Misselijk


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:26

sommige dingen hebben wel een kern van waarheid. En een column moet je wel met een korreltje (of veel korreltjes!) zout nemen natuurlijk. Alleen die laatste zin staat me een beetje tegen.

:evaw:

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:28

Mwoah, het nadeel van bekend zijn denk ik zo...
Vind het wel grappig geschreven en kan er wel om glimlachen... denk alleen dat Anky het minder leuk vindt Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:28

eigenlijk vind ik het wel geestig, geeft het beeld van een absolute leek op het gebied van paarden weer. En dit vind ik ook het voorrecht van een columnist. Youp op de achterkant van het NRC is heel wat botter!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:29

Mmm... Verward ik vind het stuk vooral erg slecht geschreven en daardoor komt waarschijnlijk het zogenaamd grappige wat erin moet zitten, oftewel de clou, er niet echt lekker uit. Laten we er maar vanuit gaan dat deze columnist pogingen doet om Remco Campert, Jan Mulder of Youp van 't Hek te benaderen maar daarbij de plank behoorlijk mis heeft geslagen waardoor het stukje nogal bot overkomt.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:36

Als columnisten met respect over alles en iedereen zouden moeten schrijven dan zou het geen column meer zijn. Het leuke van een column is nu juist dat je zaken kunt uitvergroten en een beetje belachelijk maken.

Deze columnist lijkt een hoop oud zeer in het verhaal te hebben zitten, ik denk dat hij werkelijk is afgewezen door een paardenmeisje en dat maakt de column er niet leuker op.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:38

Ach ja, zo kan je dus ook je brood verdienen..... Ben altijd wel in voor humor, zag het niet in dit stukje.... Maar misschien vinden de anti-paarden lezers dit juist wel leuk, dan hebben die er in iedergeval wel om kunnen lachen.
Maar, een beetje huiswerk voor zijn stukje had die niet gedaan, dan was die wel verder gekomen dan het radio spotje en dat Joker de 'opvolger' van Bonfire is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:40

Ach die columnist heeft gewoon een blauwtje gelopen en kan in zijn column zijn frustratie kwijt. *LOL*

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:26

Ik kan er de humor er niet van in zien...maar dat ben ik Lachen

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:29

tja das idd de andere kant van beroemd zijn, mar idd volges mij moest ie z'n frustratie kwijt!!!! hahaha maar ja er zit natuurlijk ook wel iets van waarheid in maar echt leuk vind ik het nou ook weer niet.....

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:24

Idd Cody, volgens mij is dat de enige reden waarom hij zo op Anky af zit te geven.
Het feit dat hij nu nog weet dat de kampioenschappen Levade heetten en dat ze in Apeldoorn gehouden werden doet mij wel vermoeden dat hij nogal wat liefdesverdriet heeft gehad om zijn 'paardenmeisje' Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:48

Fitzroy schreef:
Idd Cody, volgens mij is dat de enige reden waarom hij zo op Anky af zit te geven.
Het feit dat hij nu nog weet dat de kampioenschappen Levade heetten en dat ze in Apeldoorn gehouden werden doet mij wel vermoeden dat hij nogal wat liefdesverdriet heeft gehad om zijn 'paardenmeisje' Knipoog


niets meer aan toe te voegen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:52

Ik ben dol op colums, kan mij vaak niet bot genoeg zijn.
Maar dit is wel een enorm belabberd geschreven stuk hoor! Ik zat me dood te ergeren aan de schrijfstijl en er kon bij mij nog geen glimlachje af.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:53

Achja wat moet je ervan zeggen... Wel duidelijk dat Apeldoorn rulet *LOL* *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:55

Ach...lachen wij ons ook niet slap om een column waarin het gaat over 20 mannetjes die allemaal achter de bal aan rennen? Om te proberen dat ding in het doel te trappen? En that's it? *LOL*
Het is maar net hoeveel affiniteit je ergens mee hebt, zo moet je het ook lezen denk ik. Hij weet er gewoon niks van af. Net zoals ik bijna niks van voetbal weet.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:26

Idd die schrijfstijl..... Vreselijk gewoon!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:35

sorry maar dat vind ik heel smakeloos... Anky kan wel rijden, ik zou graag die schrijver eens op een manegepony zien zitten, daar zal hij wellicht al afvallen zonder dat het beest iets misdoet. Dat Anky gevallen is na zo'n serie bokken, vind ik niet raar. Soms val je gewoon, dat heeft iedereen. Zij heeft nu net het ongeluk gehad dat ze slecht is gevallen en daarbij haar been heeft gebroken.
Die schrijver zou beter eens wat respect hebben. Zoals hier eerder werd gezegd is hij waarschijnlijk nog steeds niet over zijn blauwtje en wil hierdoor zijn frustratie kwijt. En dan nog vind ik het belachelijk en zielig van hem! Boos!
xxx
[edit] typefoutje verbeterd [edit]

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:17

Zep schreef:
[niets meer aan toe te voegen Haha!
[/quote]


Goh het lijkt of jij iets met dat liefdesverdriet te maken had Lot??? Haha!

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:17

Ik zie er eerlijk gezegt ook niet de humor van in, wat kan Anky aan die val doen. Ze kan ontzettend goed rijden, iets wat die waardeloze schrijven haar (waarschijnlijk) niet na doet, ik vind het nogal een zielig stuk.

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:38

Ik moet nu ook niet echt zeggen, dat ik het geweldig grappig vindt. Maar dat zal mijn gebrek aan humor wel zijn Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:39

Ik vind de inhoud wel geinig, denk dat wanneer Anky het zelf zou lezen dat ze er misschien ook wel om zou kunnen lachen.

Maar het stuk is wel afschuwelijk geschreven. Ik denk dat zijn deadline te snel kwam en dat hij niet wist waarover hij moest schrijven en maar even onderweg in de auto een paar zinnetjes op papier heeft gezet o.i.d. Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 00:03

ik vind het wel humor,
als we overal altijd serieus en meelevend over moeten blijven , dan is er ook al snel geen bal meer aan

als ik van een paard afketste en dan bij de dokter belandde , lachte hij me altijd hartelijk toe(tuurlijk)
maar ja ik lachtte gewoon lekker mee

ik hoop dat anky er zelf ook de humor er van inziet , ik wel in ieder geval(je moet jezelf niet te serieus nemen hoor, veel te vermoeiend)

we maken over zoveel dingen geintjes , moet kunnen)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:07

Jee, waar kan een mens zich al niet druk om maken??? Anky zoekt toch ook zelf de publiciteit en als ze zelf meewerkt (en verdiend) aan een spotje waarin je gebit op de hak genomen wordt, waarom zou een columnist dan niet zo'n stukje mogen schrijven. Dat is nu eenmaal de kern van een column, er wordt bijna altijd iemand of een groep mensen op de hak genomen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:20

Ach, op zich kan ik er de humor wel van in zien. Maar ik vind dit stukje niet lekker lezen.
Over alles en iedereen worden collums geschreven, dus waarom niet over Anky? Ik denk dat dat de prijs is die een bekende Nederlander betaald.

* To Belg, or not to Belg *

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:33

Ach je moet maar zo zien: het sarcasme wat hij toont is een gevolg van zijn blauwtje. Leuk voor hem toch, nu hij dat op Anky heeft gebotviert. Misschien is hij nu over zijn trauma heen. Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl83, Crista, Frieke84, marinst, pillow, vilo en 119 bezoekers