Rollen hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 20:12

Wij hebben voor het eerst ons land gehooid en we hebben het in van die rollen laten rollen Dromen , omdat we dus geen opslag hebben voor zoveel balen Verdrietig .
Nu is mijn vraag dus wie ervaring heeft met deze rollen, en hoe jullie dat voeren?
Is het makkelijk eruit te halen of gooien jullie een rol in het land????
Tips advies Verward


gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:14

aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
das verschrikkelijk!!!!!!
helemaal niet fijn voeren Boos!
ik wens je veel succes Schijnheilig
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 20:19

Boos! Boos! was er al bang voor......snik snik, maar ja het is niet anders.....maar hoe deed jij het dan als ik vragen mag???

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:24

afrollen, klinkt stom maar ja...
heel de plaats ligt vol met die troep.
als je eenmaal een begin hebt is het wel makkelijker, maar das juist het probleem...een begin zoeken.
wij legden ze altijd dwars op de grond en rollen maar.
gelukkig hebben we nu gewone 4 kante pakken voordroog.
rollen stro raad ik btw ook af Schijnheilig errug kl*te stro geven is dat.

maar ff over die opslag, gewone 4kante pakken kun je volgens mij gemakkelijker kwijt hoor!
iig succes ermee Schijnheilig
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:41

Ik vind het helemaal niets. Ik kende wel iemand die het heel makkelijk vond maar die zette zo'n rol op het weiland en keek er niet naar om. Maar als je je paar op stal of eens een keer een plakje in de bak of wei wilt geven is een 4kante baal veel makkelijker.
Voor mij dus geen ronde balen(als het ff kan dan).
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:05

Wij hebben 1 keer zo'n ronde baal geprobeerd en dat nooit meer!
Het is ten eerste verschrikkelijk onhandig, zo'n groot gevaarte.
En daarenboven is het vaak zo dat wanneer het hooi te vroeg, dus nog niet droog genoeg verpakt wordt, dat het stikt en wat vochtig uitslaat.
Ik heb mij ook laten vertellen dat het gevaarlijk is om van gewoon hooi over te schakelen naar ronde balen hooi i.v.m. koliek!
Dus wij blijven bij de goeie ouderwetse pakken hooi!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:09

Wij hadden eerst ook van die ronde balen, maar ik vind ze niet echt praktisch. Als er een plakje vanaf wilt pakken, sta je je echt een ongeluk te trekken. Mijn vader sneed zo'n baal altijd met de kuilsnijder door de midden, maar ik neem aan dat jullie niet zo'n ding hebben. Als het doorgesneden is, werkt het nog niet veel beter, alleen je hoeft niet zo hard te trekken. Ik vind persoonlijk die vierkante balen toch handiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:12

Wij laten de ronde balen doormidden snijden/zagen. Dan "ploft 'ie open" en kun je vanuit het midden makkelijk pakken.

Hmmm, klinkt een beetje vaag, maar het werkt wel het beste. Zelf zou ik nooit aan ronde balen beginnen, want het geeft zo'n klerebende.... Liever vierkant, is ook makkelijker (netter) opslaan...

Dus ik zou als ik jou was eens kijken wat zo'n zaagding kost, er staan wel eens advertenties in (ik geloof) de Bit.

Succes,

Sonja


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:15

Voor zo'n kuilsnijder (daar snij je die balen prima mee door) moet je wel een tractor hebben. Voor een kuilsnijder kun je het best naar een loonwerkersbedrijf gaan, of naar een bedrijf waar ze die werktuigen verkopen. Daar hebben ze meestal ook 2e handse. Die zijn niet zo schreewend duur.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 07:19

Wij hebben er een jaar mee gewerkt en ik vond het niks, vierkante balen zijn veel makkelijker...

Je moet ze eigenlijk ook binnen twee weken opvoeren sanders gaat het schimmelen en broeien van binnen.
Bij ons waren ze vijfhonderd kilo dus ook niet te verplaatsen, wij hebben nl alleen een heel klein tractortje.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 17:48

Wij voeren daarin tegen alleen maar ronde balen. Als je af en toe een plakje hooi nodig hebt dan zijn de vierkante balen het makkelijkst natuurlijk. Wij rollen de balen uit in het land zodat alle koeien op een rijtje kunnen eten en iedereen z'n deel krijgt (de paarden staan daar dan ook tussen). Het is gewoon wat je zelf het makkelijkst vind.
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 20:03

*LOL*
Klopt het dat daar in Texas toch ietsiepietsie meer ruimte is dan in Nederland?
*LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers