wie vind jij de echtste horse-lover ooit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
biri
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: rotterdam

wie vind jij de echtste horse-lover ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 20:24

tja , dat je , je zelf fantasties vind is ook goed.
maar ben benieuwd wie jullie de beste trainer, verzorgster, instrecteur (m/v) en ect........ vinden. Clown

Monty Roberts , Tante Roos (was vroeger eigenaresse van de hilversumse pony-club) , ouder stelletje van mijn vorige stal die dag in dag uit gingen met twee bejaarden pony's gingen wandelen , Ria Keizer bij wie ik voor het eerst ging rijden op pony Tonka (veel van afgevallen).
dit zijn een aantal mensen die ik top vind.

er zijn vast meer mensen die ik goed vind maar deze hebben zich ten opzichte van mij al jaren bewezen als echte horse-lovers. Lovers

daarom vraag ik aan jullie wie er ook in aanmerking komen voor echtste horse-lover ooit.

I LOVE MY TENNESSE WALKING HORSE COLOR.


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:29

Monty Roberts Lovers


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:39

Zep,
die heeft zoveel met een vorig paard moeten meemaken...
Ik had het nog geen half jaar uitgehouden

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:44

Ik ben helemaal Pieter-Baalbergen-fan (NH).

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:10

Sjuim, je maakt me verlegen...

Ik heb eigenlijk bewondering voor iedereen die echt wat over heeft voor zijn of haar paard. Ik heb het eigenlijk heel makkelijk, want hoewel ik mijn paarden zelf moet aanschaffen, krijg ik toch heel veel ondersteuning van thuis en dat maakt heel veel dingen mogelijk. Als ik zie hoe sommige mensen moeten schrapen... of het geduld maar op moeten brengen om te wachten tot ze een goed betalende baan hebben (terwijl ik meestal denk dat als ik écht serieus ga werken ik stop met paardrijden...)

Dichter bij huis heb ik veel bewondering voor mijn oude instructrice Juulia Jyläs. Juulia kan een paard "managen", hem laten pieken op de momenten dat hij "er" moet zijn. Ook kan ze goed de training van jonge paarden opbouwen, echt vakmanschap!

Mijn trainer verbaast me ook nog regelmatig. Ik ken niemand die zijn paarden tot zulke supersterren weet te verheffen.

biri
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 11:36

leuk dat er steeds meer horselovers bij komen zo ziet de toekomst voor het paard er steeds beter uit.

I LOVE MY TENNESSE WALKING HORSE COLOR.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:23

ik vind mezelf een behoorlijke horselover... (vraag maar aan Marianne wat ik met Banjer heb meegemaakt en nog steeds meemaak....)

En verder... Linda Tellington Jones spreekt me heel erg aan... en Helen (Fries op Bokt)... die heeft het initiatief genomen een pensionfonds voor manegepaarden en -pony's op te zetten...Haha!

En Marianne Scherps... (Scherps op Bokt)... die krijgt elk paard weer blij, vrolijk en gelukkig....

Andre en Yvonne v/d Graaf, van manege De Prinsemolen (R'dam Alexander).... de paarden staan er daar prachtig bij, en zien er allemaal toppie uit... (alleen jammer dat er nog steeds stands zijn... maar dat geldt voor elke manege/stal..... stands horen niet.... maar das mijn persoonlijke mening.. wil geen discussie in dit topic veroorzaken)

Wies Garcia... een heel lief vrouwtje dat bij ons op stal staat... zij is een van de weinigen aan wie ik Banjer blindelings durf toe te vertrouwen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:33

Ik vind dat soort mensen helemaal geen horselovers.
Maar mensen die te commercieel bezig zijn. En op die manier helemaal niet meer aan paarden denken maar aan hun eigen knip.

Wie ik wel paarden vrienden vind zijn de gewone mensen om me heen.
Die door gewoon hard werken de centen bij elkaar sprokkelen en hun paarden het beste geven wat ze kunnen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:51

Inderdaad, mensen die echt heel veel moeten doen om hun paard te kunnen houden, en waarbij hun paard er top bij staat! Daar heb ik meer bewondering voor!

28-09-2007
Nothing compares too you...

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:16

haha ikke dus. Haha!

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:23

flair schreef:
Inderdaad, mensen die echt heel veel moeten doen om hun paard te kunnen houden, en waarbij hun paard er top bij staat! Daar heb ik meer bewondering voor!

ja ik ook!!

kijk ff in m'n profiel Haha! !!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:39

Ik vind Tamara er een. Haar paard die gek is op aandacht, hard werken en wedstrijden. En zij niet. Ze heeft haar paard zelf gefokt, heeft de moeder van haar paard in schotland achter gelaten omdat ze daar(ivm spat) lekker op het land kon staan. Maar nu rijd er een meisje van 13 op die wel hard met haar paard aan de slag is. Weg doen kan ze hem niet maar wel deze kans geven.
En dan alle 'kneusjes' die bij ons langs komen. Die mogen lekker een tijdje genieten bij ons, bij komen en krijgen daarna een geweldig huis. Helaas is het wel af en toe te veel werk en kunnen er te weinig van genieten dus moeten we helaas wat pony's weg doen. Maar als er een pony een keer hulp nodig heeft is zo'n pony altijd welkom.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:21

John Whitaker, (zijn broer ook wel een beetje hoor!) omdat hij een van de weinige springruiters is die eerlijk is tegenover zijn paarden. Ik ken iemand die in het wereldje meegereden heeft en die heeft over de leukste springruiters de ergste dingen verteld, van mensen waarvan ik het echt niet had verwacht.

En daar komt nog bij, dat zijn paarden lang meegaan in de sport, dat zegt toch wel wat vind ik.

Verder heb ik groot respect voor Dhr Klimke.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:38

Mijn instructrice
Haar vader en moeder en zij zelf werken er hard voor om hun paarden te onderhouden en te trainen
en altijd staan ze voor iedereen klaar

echt beste mensen!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

_mistique_

Berichten: 2968
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:09

uhhhm weet echt helemaal niemand Tong uitsteken maar als ik iemand moet zeggen kies ik mijn paardrijdlerares: **KIRSTY**
ze is echt de beste en leukste paardrijlerares ooit!
xxxxxies!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:37

Ik zoek het graag dicht bij huis.
Zo bv een vrouw waarvoor ik 5 jaar verschillende paarden voor heb gereden en nu ook weer pas begonnen ben met eentje.
Zij is de 60 al gepasseerd maar is nog dagelijks druk met haar paarden in de weer.Heeft elk jaar veulens(dadelijk ook weer twee) en is zo ontzettend zuinig op haar paarden.Ze heeft drie dochters waarvan een gehandicapt en daarnaast beschouwd ze haar paarden ook als haar kinderen waarvan 1 echt haar grote trots is.Ze heeft al zovaak geroepen ik ga er mee stoppen want ik kan het niet meer,maar ze stopt niet,want ze kan ze niet weg doen.Ze heeft altijd tijd voor mij(lust je thee,moet je een bodywarmer,als je moe bent hoeft het niet hoor,lukt het allemaal)
Ze is absoluut geen tutter met haar paarden maar wel erg lief.Alles is super goed afgericht en allen zijn geweldig van karakter.Super paarden en super mensen

Daarnaast mijn eigen mannetje.Hij heeft astma en kan de paarden dus niet poetsen,verder heeft hij niks met paarden,maar als ik er met eentje bezig ben zorgt hij er graag voor dat de andere niks te kort komen.Alles komt aan de beurt en er wordt er geen over geslagen.Elk paard krijgt zijn knuffelbeurt.Effe hooi brengen,eten maken,draad contoleren,bezig zijn zodat alles in goede staat blijft en dat alles vrijwillig want het is mijn hobby.Ik denk dat iedereen wel een vriendje wil die je van hier naar daar brengt zodat je zelf kunt rijden,die alles voor je wil doen en ook nog eens vriendjes maakt met alle paardjes en daar ook rustig de tijd voor neemt.Mijn paardjes zijn wel blij met hem en hij is dan ook de eerste die ze begroeten(arme ik Huilen )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:56

Ook al een oud topic Verward

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:17

Ik was in het begin wild van Monty Robert, tot ik hem zag op Equitana. Dat straalde geen liefde voor paarden uit, en hij is voor mij spontaan van zijn voetstuk gedondert. Ik vind mezelf wel een horselover. Mensen die geen "horselovers" zijn dienen geen paard te hebben.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:57

Idd een oud topic, maar goed...
Er is een meisje bij ons op stal dat echt voor deze titel in aanmerking komt.
Meisje van en jaar of 12, ze heeft een tijd een oude pony gehuurd. Beestje is een keer door zijn been gezakt en heeft sindsdien kreupel gelopen als ze iets meer deed dan met haar stappen. Toch bleef ze elke dag komen, heeft dagen (nadat ie door z'n knie gezakt was) huilend bij het beestje in de stal gelegen. Kwma elke dag (weer of geen weer) bij haar om te poetsen, knuffelen en wandelen. Het beestje was ook echt gek op haar. Ze durfde eerst niet eens tegen haar moeder te zeggen dat Donja (zo heette de pony) kreupel was, omdat ze bang was dat ze haar kwijt zou raken. Terwijl alle andere kinderen met de ponies aan het crossen en gek doen waren bleef zij met Donja stappen. Tot op de laatste dag is ze haar trouw gebleven, toen Donja niet meer op kon staan heeft ze ook constant bij haar in de stal gelegen (het was dus niet haar eigen paard!). Ze gaven echt om elkaar....
Gelukkig waarderen meer mensen op stal dat en geven genoeg mensen haar de mogelijkheid om te blijven rijden en met paarden om te gaan. Geweldig kind met echt een hart voor paarden.
Loopt trouwens nog een meisje daar rond dat tussen al die kinderen die voornamelijk lol willen hebben met paarden echt aan het lot van de paarden blijft denken en er echt haar best voor doet.
Deze kinderen hebben weinig ervaring, maar zou ik veel liever mijn paard aan toe vertrouwen, dan één van die kinderen die wat meer ervaren zijn maar vooral aan hun eigen plezier denken.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:16

bubbels schreef:
Ik was in het begin wild van Monty Robert, tot ik hem zag op Equitana. Dat straalde geen liefde voor paarden uit, en hij is voor mij spontaan van zijn voetstuk gedondert. Ik vind mezelf wel een horselover. Mensen die geen "horselovers" zijn dienen geen paard te hebben.


Hè,hè, eindelijk iemand die Monty Roberts (ook) wil doorzien!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:26

Bij dit topic vind ik dat ook zeker de mensen van het Olde Manegepeerd een plekje Lovers verdienen.

& voor zover ik hem meegekregen heb: Piet Bakker uit Deurze.

+ al die naamlozen die hun best doen om paarden
- voor zover mogelijk -
als gedomesticeerd dier een paardenhemel op aarde te bezorgen!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:34

[quote="SmithsGirl"]En verder... Linda Tellington Jones spreekt me heel erg aan... en Helen (Fries op Bokt)... die heeft het initiatief genomen een pensionfonds voor manegepaarden en -pony's op te zetten...Haha!

quote]

En ik help haar Haha! !

Verder vind ik de eigenaresse van Vaandrig een echte horselover. Ze heeft altijd het beste met de paardjes voor Lovers

En dan nog perlee, hier van bokt. Zij heeft mij mijn eerste echte verzorgpaardje gegeven Ik vind haar heel leuk met de paardjes omgaan!

Dat zijn de mensen in het bijzonder! Verder zijn er natuurlijk een heleboel die ik niet ken, maar die alles voor paarden over hebben!

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:44

Ik een vrouw die bij ons op de manege altijd voor fleury en mij klaarstaat en zo. Desiree heet ze. Ontzettend aardig, heeft een eigen paard, die Magic heet, en rijd het paard van de eigenarese van de manege. Ze zorgt er super goed voor en blijft heel eerlijk tegenover het paard.

Verder is ze altijd super vriendelijk en heel erg geintresseerd in andere. Soms staat ze gewoon 10 minuten met haar zadel in haar handen voor mijn stal om te vragen hoe het gaat met mij en dundee en zo. en na de les vraagt ze ook altijd hoe het ging....

Ook Antoinette hier op bokt, maar ook haar zus en haar ouders, maar antoinette iets meer omdat ik die beter ken... Hoelang hun al wel niet met Magic bezig zijn om haar goed aan het lopen te krijgen. Wat ze nu precies had weet ik niet, maar Magic heeft dus een tijdje terug een aantal maanden stil gestaan. en een paar jaar geleden ook al. Maar hoe die het elke keer weer opnieuw volhouden om Magic te proberen beter te maken.... Echt toppie gewoon!

Trouwens, zou het misschien aan de naam van het paard liggen Knipoog

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 103 bezoekers