Hoe vaak gaat je paard naar de hoefsmid?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Hoe vaak gaat je paard naar de hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 18:29

ik heb Passion nu ruim 9 maanden, maar hij is pas 1x naar de hoefsmid geweest.
dat komt omdat altijd als de hoefsmid me belt ik weg ben (dus niet kan komen) Frusty
en omdat ik eerst ook zo'n hoefsmid-probleem had dat de ene geen 'klanten' meer aannam, de ander steeds niet kwam terwijl hij wel zou komen enz enz.
maar ondertussen worden z'n hoeven steeds sterker en ze zijn nu in ongeveer goede lengte en stand terwijl hij nu al een half jaar niet is geweest!

hoevaak moeten jullie paarden?

ps. die van mij heeft dan natuurlijk geen hoefijzers Nerd


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:50

Duncan zou wel wat vaker naar de hoefsmid mogen, maar ik heb hetzelfde probleem als jij.

Ik had in november al een afspraak gemaakt met mijn smid, hij zou begin januari weer komen. Ik een halve dag vrij genomen en maar wachten. Na 2 uur wachten naar de smid gebeld, zat hij in Oostenrijk !!! Nieuwe afspraak gemaakt voor 3 dagen later, mijn man neemt vrij, komt hij weer niet opdagen ! Dit was de vierde keer dat hij zoiets flikte en nu heb ik eindelijk een nieuwe smid.

Helaas is het enorm moeilijk om een goede smid te vinden die die grote knollen wil doen, anders had ik een half jaar geleden al een andere smid genomen. Hopen dat deze smid z'n afspraken beter nakomt !

Het liefste heb ik dat Duncan om de 8 a 9 weken bij de smid staat. Hij staat nu alleen voor op ijzers, maar ik hoop dat hij vanaf zaterdag rondom op de ijzers staat.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:04

Jamey moet eigelijk nu ook, maar de smid heeft nooit tijd. En aangezien Jamey een ontzettend probleem-hoefsmid-paard is, moet ze wel bij hem. Het zou een drama worden als ze bij een andere moest. Ze begint nu eindelijk een beetje aan hem te wennen. Hij moet binnenkort komen, dan zijn er zo'n 16(!!!!!) weken voorbij. We hebben hem vier a zes weken terug gebelt, om te vragen of ie komt. Maar hij heeft nog niet teruggebelt. Toevallig van stalgenoten opgevangen dat ie 27 januari en 5 februari komt dus dan moet ik maar ook even komen...

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:08

Zo om de 12 weken, zijn hoeven groeien gelukkig niet zo heel snel!! Hij staat alleen voor op ijzers

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:09

Om de 4-5 weken, draverijzers zijn dun en slijten dus heel snel. Groot voordeel; mijn man beslaat zelf Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:14

Om de 8 a 9 weken.
Ze staat rondom op ijzers( die dan nog lang niet versleten zijn ) Frusty

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:16

om de 7-8 weken, haar hoeven groeien niet egt snel.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:17

Toen Yorghos op ijzers stond kwam de smid consequent om de 7 a 8 weken. Nu hij zonder staat kan hij wat langer toe. Het is verschillend hoelang precies, want dat ligt er ook aan hoeveel ik buiten heb gereden. Maar gemiddeld 10 weken denk ik.

* To Belg, or not to Belg *

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:18

Toen Pepsi nog op stal stond elke 8 weken (voor ijzers, achter alleen bekappen)...maar sinds hij elke dag op de wei staat en s'nachts op stal, groeien zijn hoeven minder hard, nu dus om de 10 a 11 weken.......Is blijkbaar ook goed voor de hoeven hele dagen buiten lopen!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 19:28

zo zien Passion's hoeven er trouwens uit, best netjes toch voor een half jaar niet naar de hoefsmid te zijn geweest?
Afbeelding


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 19:37

Ivanka moet om de 9 à 10 weken naar de smid. Heb wel geluk dat mijn oom altijd thuis is en ik er dus zelf niet persé bij hoef te zijn Knipoog Als ik mn smid bel, zegt hij altijd: 'dan rij ik er van de week nog wel langs'. En altijd na 2 dagen is hij geweest Lachen En hij doet Ivanka altijd heel netjes beslaan, dus mij hoor je niet klagen! Party!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:04

Tussen de 6 a 8 weken. Ze staat rondom op ijzers.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:53

Als mijn ambertje op ijzers staat dan rond de 6 weken en als zij zonder ijzers staat dan moet zijn om de 2/2,5 maand bekapt worden.Meestal 2,5 maand maar dat ligt er ook aan of ze op het land staat of op stal.

Als ik het zo allemaal lees dan mag ik echtw el blij zijn met mijn smidje.Hij komt altijd op tijd en op de dag dat we afgesproken hebben.Is meestal binnen een week.Bel maandag komt vrijdag omdat ik dan altijd vrij ben en ik wil er graag bij zijn.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:02

Om de zes à acht weken komt de hoefsmid bij ons op stal.
En Laiser wordt alleen bekapt. Wanneer wij zorgen dat de eigenaresse van de stal het geld heeft voor de hoefsmid hoeven we er zelf niet bij te zijn, mits we de smid nemen die standaard bij ons op stal komt. En dat is een hele goede, dus die mag Laiser bekappen van mij (en hoef ik er niet altijd vrij voor te zijn Knipoog )

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:40

Eke 8 weken komt de smid, er kan wel eens een weekje tussen zitten dus 7 of 9 weken maar meer ook echt niet.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 21:43

Om de 10 weken ongeveer, die van Jaike en Blossem groeien niet
zo heel erg snel gelukkig. Ik ben bang dat die van Joey wel
wat sneller groeien.

Maar morgen komt de smid hopelijk dus dan kunnen ze er weer
even tegen aan.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:07

Als ze weer lang zijn Haha! de hoefsmid is in september voor t laatst geweest en t is nu wel weer hardnodig. maar gelukkig groeien de hoeven niet zo heel hard. Zomers komt hij vaker omdat we dan meer buiten rijden en de vorm dan wel erg veranderd en ze scheuren krijgt. (misschien dit jaar toch op ijzers?)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

MissHobje

Berichten: 21
Geregistreerd: 02-06-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:32

Hmm gemiddeld zo elke 10 weken wel Knipoog ... alleen bekappen (geen ijzers) in de zomer dan duurt het wat langer dat ie gaat door weide gang Lachen

*Tijd voor iets nieuws *

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:45

Mijn smid zet Jurga altijd elke acht weken in zijn agenda en tot nu toe werkt dat redelijk. Al was 'ie in het begin serieuzer, hoop niet dat ik een andere smid moet gaan zoeken.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:04

Die van ons gaan meestal om de 6 weken naar de hoefsmid (beter gezegd, de hoefsmid kwam naar ons) Nu hebben we al heel lang niks meer van hem gehoord dus zijn we van plan een andere hoefsmid te nemen.

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:26

Elke 8 weken. Ik maak altijd meteen een afspraak voor de volgende keer, en hij komt altijd netjes zijn afspraken na.
Boogiegirl, als de lengte van de hoef goed is, kan de stand nog wel niet helemaal goed zijn. Ik vind 1 keer in de 9 maanden echt veel te weinig, zeker voor een paard dat nog in de groei is.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 10:44

Miran schreef:
Elke 8 weken. Ik maak altijd meteen een afspraak voor de volgende keer, en hij komt altijd netjes zijn afspraken na.
Boogiegirl, als de lengte van de hoef goed is, kan de stand nog wel niet helemaal goed zijn. Ik vind 1 keer in de 9 maanden echt veel te weinig, zeker voor een paard dat nog in de groei is.


dat klopt, maar ik probeer al maanden een smid te regelen.
ook omdat het van de onderkant nodig is.
de lengte is geen probleem, we lopen veel over de weg.
hier zijn van wat ik weet 4 hoefsmeden in de omgeving maar geen 1 die z'n afspraken nakomt

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:01

Als ik al die verhalen hier hoor/lees op Bokt heb ik behoorlijk mazzel met de mijne.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:05

Ik ga op het oog af, m'n merrie'tje groei't sneller dan m'n hengst. Zij moest de eerste keer al bekapt worden als ze pas 11 dagen oud was!!! Hij de eerste keer op z'n 7 maand ... behoorlijk verschil hé! Zij staat nu behoorlijk hoog, maar ik weet als ik bel dat ie binnen de week komt (tenzij met waregem koerse, dan beslaat ie de renpaarden). Het "jammere" vind ik aan mijn smid dat ie telkens alletwee de paardjes wil bekappen, ook al is het van de ene maar om de twee beurten nodig ... ik zal 'm daar toch 's moeten over aanspreken. Deze keer laat ik het nog omdat m'n hengst het nog moet leren, hij is pas één keer geweest, maar daarna wil ik het echt alleen als het nodig is, het is een verspilling van het geld anders! De laatste keer was in november ...... en vanavond bel ik 'm voor de volgende beurt (komende week normaal).

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:27

om de 3 maanden ( 12 weken ofsow?) mijn pony staat ook rondom op ijzers maar die hoeven groeien echt niet snel! mijn hoefsmid heeft trouwens wel altijd tijd = goedkoop en levert echt uitstekend werk !

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, AmenteC, Eve_Nie, gillian, Grainey, Kalea, lanouska, moeshie, SusanH en 19 bezoekers