nav virusscanner: virus en e-mail

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 14:25

Ik krijg de laatste tijd regelmatig "lege" berichten, zonder afzender, zonder bericht, niet te replyen want geen afzender, wel een vaag attach dat ik nooit open. Ik pleur die dus meteen maar weg. Iemand een idee waar dat vandaan kan komen? Helpt een virusscanner tegen het binnenkomen van dat soort berichten? Volgens mij hebben wij een McAfee scanner erop zitten, maar ik merk er weinig van. krijg je dan al problemen bij het openen van het bericht, of pas bij het openen vd attach??


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:36

Mijn vriend krijgt op het werk ook wel eens lege berichten. Volgens de helpdesk zijn dat dan berichten die geinfecteerd waren, zijn opgespoord door de virusscanner en vervolgens ontdaan van het virus.
Dus als ik het goed begrepen heb werkt je virusscanner goed. Alleen jammer dat je nu niet weet van wie je dat virus hebt gekregen.... vindt mijn vriend ook lastig.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:38

Volgens mij als je de attach niet opent krijg je ook geen problemen...

I love to love!

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:42

ik heb ut ook
nou ik heb er 2 gehad nix geopend
ik heb hotmail


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 17:43

Dat mailtje waar jij het over hebt krijg ik de laatste 4 maanden gemiddeld eens per dag (of vaker) toegezonden. Ik heb geen virusscanner, maar heb dit ook nooit vertrouwd. Ik gooi zulke dingen dus ook altijd weg. Ook gaan er momenteel emails te ronde die je krijgt van iemand die jouw adres in zijn/haar adresboek heeft. Deze heeft ook een bijlage met allerlei vreemde letters en tekens, welke zeker weten een virus bevatten. Waarschuw diegene wel van wie je het krijgt, want zodra je deze opent wordt het mailtje doorgestuurd naar iedereen in je adresboek. Ook worden beetje bij beetje al je bestanden geinfecteerd en doet je computer uiteindelijk niets meer. Wees dus voorzichtig.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:28

Citaat:
Op 2001-07-08 17:42, schreef Viera:
ik heb ut ook
nou ik heb er 2 gehad nix geopend
ik heb hotmail


Hotmail heeft van zichzelf een virusscanner die iig altijd als je een bestand gestuurd krijgt het scant.
Ik heb ook Hotmail.

Maar ik heb gelukkig nog nooit een virus gehad! Ook geen lege berichtjes? Naja alleen maar beter lijkt me..

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 21:51

Die mail krijg ik ook regelmatig, door scanner gehaald en blijkt dus een virus te zijn. Meteen verwijderen!!!!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 21:55

ook niets in de roots te vinden? daar moet je een beetje handig voor zijn, maar dan kan je via source/bron wel iets terug vinden. Niet openen idd, en in Outlook je onderwaterscherm uitzetten,s hceelt een hoop!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:03

BTW Zep, dat MCAfee heb ik dus ook, nouja Hotmail dan.
Maar ZoneAlarm zit ook op mijn computer, dat is toch ook zoiets? Verward

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, _Lois_, Amazonbot, Earth, Fayyah19, Galeo, gonniee, Josien_, judithM, leonie1988, Lisanne_S, Pieke_Gwen, rien10, Selina en 156 bezoekers