Discussie... Beatrix vraagt AOW aan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Discussie... Beatrix vraagt AOW aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 13:09

De Rijksvoorlichtingsdienst, de RVD, liet gisteren weten dat Koningin Beatrix van plan is om haar toekomstige AOW aan goede doelen te geven. De vorstin heeft haar AOW aangevraagd, omdat ze over ruim een week 65 jaar oud wordt. Het gaat hier om doelen die zowel in het binnenland als in het buitenland actief zijn.

Overigens is Koningin Beatrix niet van plan om haar verjaardag te vieren. Volgens de RVD vindt Beatrix het niets speciaals. Ook is ze niet van plan om te stoppen

------------
Wat vinden wij hiervan??
Dit gebeurde al jaren met het geld van Claus.
Nu gaat het met haar geld gebeuren.

Op de een of andere manier zeg ik: ja, ieder mens heeft recht op AOW als je 65 wordt. Ze moet zelf weten wat ze ermee doet.

Maar... aan de andere kant denk ik "blijf met je poten van dat geld af".
AOW wordt allemaal bekostigd door de werkende Nederlanders. Bea heeft al zoveel geld tot haar beschikking. Waarom moet ze dan van onze belastingcenten nog AOW krijgen en dat uitgeven aan een goed doel!
Als ze zo vrijgevig is, laat haar dit dan lekker ZELF bekostigen en niet van het geld van het volk.

Ze zeggen zelf dat het merendeel straks bejaard is, dat er problemen komen met de AOW. Laat dat geld dan lekker in dat potje zitten voor iemand die het harder nodig heeft!

Ben dus zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:33

Iedereen heeft recht op AOW, als je het voor haar verbiedt moet je het voor alle rijke vrouwen boven een bepaalde grens verbieden en zo werkt het nu eenmaal niet. Het is niet altijd even rechtvaardig.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 13:37

Kayla schreef:
Iedereen heeft recht op AOW, als je het voor haar verbiedt moet je het voor alle rijke vrouwen boven een bepaalde grens verbieden en zo werkt het nu eenmaal niet. Het is niet altijd even rechtvaardig.

Maar... iemand die nog werkt op zijn 65ste???
Krijgt die ook AOW?
Nee toch, die heeft toch nog een inkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:41

Misschien dat Beatrix al heel veel doet met het geld dat ze heeft, maar dat ze alleen het toewijzen van de Aow in de publiciteit brengt, omdat het nu eenmaal 'ons' geld is.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:41

Je krijgt altijd AOW als je 65 bent, of je nu werkt of niet

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 13:43

Kayla schreef:
Je krijgt altijd AOW als je 65 bent, of je nu werkt of niet

Dan vind ik dat gewoon ook niet kloppen!
Maar ja... Harry Potter zal dat vast niet veranderen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:45

Het mag van mij ook wel wat beter verdeeld.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 13:47

Lovely schreef:
Misschien dat Beatrix al heel veel doet met het geld dat ze heeft, maar dat ze alleen het toewijzen van de Aow in de publiciteit brengt, omdat het nu eenmaal 'ons' geld is.

Daar zit wat in!
Maar het feit dat het "persoonlijk is" aan welk goed doel ze het schenkt, dat maakt het allemaal niet geloofwaardiger en beter... vind ik!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:53

Lovely schreef:
omdat het nu eenmaal 'ons' geld is.


Al het geld wat jaarlijks naar het koninklijk huis gaat is "ONS" geld.....
ik vind het pure onzin, de positie van het koningshuis.......blegh Misselijk . Niemand weet precies hoeveel geld ze hebben, maar dat het veel is staat als een paal boven water! Waarom dan AOW aanvragen, bekostig het lekker van je eigen centen!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:04

waarom zou ze geen AOW aanvragen?
er zijn ook mensen die van hun AOW postzegels gaan sparen,toch haar eigen keuze.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:06

Ik vind dat je het in haar positie niet doet!!! Ze parasiteert al volledig op de inkomsten van de werkende Nederlanders, is het dan zon ramp dit schijntje te laten lopen voor haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:22

Parasiteren? Uitkeringstrekkers en zwartwerkers, die parasiteren. Maar de koninging? Tja, je kunt zeggen dat ze wat overbetaald wordt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:25

Nogal zacht uitgedrukt. En je kan alle mensen met een uitkering niet zo over een kam scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:30

Er staat "uitkeringstrekkers" en niet "uitkeringsgerechtigden", met die woordkeuze probeer ik aan te geven een groep mensen te bedoelen die zich wentelen in de voordelen van onze samenleving zonder daarvoor iets te doen.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:46

Lovely schreef:
Tja, je kunt zeggen dat ze wat overbetaald wordt.

Dat is wel een eufemisme, hoeveel geld heeft iemand nodig met een vrijwel geheel ceremoniele functie?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 14:52

ruiterinrust"]
[quote="Lovely schreef:
Tja, je kunt zeggen dat ze wat overbetaald wordt.

Dat is wel een eufemisme, hoeveel geld heeft iemand nodig met een vrijwel geheel ceremoniele functie?
[/quote]
Ik kan me zo goed in jouw standpunt vinden!
Eigenlijk vind ik het hele koningshuis belachelijk!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:58

Tsssk,
Ik denk dat jullie niet eens weten hoeveel werk Beatrix verzet.
Het koningshuis is denk ik een van de beste reclame's voor Nederland. De Koningin onderhoudt contacten over de hele wereld, legt staatsbezoeken af ed. Dat gaat heus niet alleen over koffiedrinken met een bonbonnetje erbij Frusty
ik ben dus wel fan van het Koningshuis. Dat ze de AOW aanneemt is mi normaal, dat doen alle bobo's. Freddy Heineken etc zullen het ook allemaal braaf aangepakt hebben.
Ik vind het nog wel een mooi gebaar om het aan een goed doel te geven.
En ik denk niet dat dat het enige is wat ze aan liefdadigheid doet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 15:01

Billy schreef:
Dat ze de AOW aanneemt is mi normaal, dat doen alle bobo's. Freddy Heineken etc zullen het ook allemaal braaf aangepakt hebben.
Ik vind het nog wel een mooi gebaar om het aan een goed doel te geven.
En ik denk niet dat dat het enige is wat ze aan liefdadigheid doet.

Ik vind het een kromme vergelijking.
Freddy Heineken heeft zelf zijn bedrijf opgezet, zelf keihard ervoor geknokt, zelf geld verdient! Volgens mij heeft hij geen geld van de staat gekregen om dat bier te maken!

Ik wil niet zeggen dat Bea niets doet, en dat ze geen geld verdient, maar ik vind dat ze wel erg veel geld krijgt van de staat. Dus waarom dit geld ook nog? Laat haar dit geld lekker laten voor wat het is!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:03

Ik ben opzich wel voor het koningshuis, maar vind het belachelijk dat zij zoveel verdienen, of krijgen, hoe je het maar noemen wilt Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:08

De AOW is er voor iedereen en dus mag iedereen die 65 wordt deze ook aanvragen. Je kunt dat niet verbieden omdat zij de koningin is. Dan zou je het iedereen boven een bepaald inkomen/ vermogen moeten verbieden.
Ik vind het wel een mooi gebaar dat dit geld naar goede doelen gaat.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:09

Wat denk je dat Bea allemaal heeft moeten inleveren. Frusty
Van jongs af aan de druk van later koningin te moeten worden. Leven in een glazen huis. Toestemming moeten vragen om te trouwen met je grote liefde, die nog uitgekotst werd door het volk ook, alleen omdat hij toevallig in Duitsland geboren was.
Dan nauwelijks tijd voor een gezinsleven door allerlei verplichtingen.
Terwijl je kinderen nog klein zijn al koningin worden, en helemaal een zware verantwoordelijkheid krijgen daarmee.
Dan wordt je man ziek, en jij moet maar steeds lachend je verplichtingen nakomen, terwijl je liever bij hem had willen zijn.
En uiteindelijk als je man overleden is, staan er allemaal van die lijkepikkers van fotografen om maar de mooiste verdrietige foto van je te maken, die je de volgende dag op de voorpagina van de krant mag zien.
Je kunt geen rustig rouwperiode hebben, omdat het volk ook afscheid wil nemen van je man, en daardoor kun je zelf alleen nog op rare tijdstippen zelf uithuilen. En als klap op de vuurpijl, kijkt ook nog eens de halve wereld mee naar de begrafenis van je man.
Met andere woorden: Geen vrijheid, geen privacy en een megazware baan.
Wat mij betreft heeft ze haar geld dik verdiend en verdient ze nog veel meer.
Ik zou niet met haar willen ruilen, ook al kreeg ik een miljoen per maand.
Maak je toch niet zo druk om die paar rotcenten, wees eerder dankbaar voor wat de koningin allemaal doet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 15:13

Juist Billy, helemaal juist!
Daarom ook afschaffen dat Koningshuis.
Kies maar een president. Die kiest er zelf voor om in de schijnwerpers te staan. Laat hem maar sponsors zoeken voor zijn campagne en daarna geld krijgen van de staat.

Nu wordt niet alleen de koningin onderhouden, maar ook Juliana, Bernhard, Wim Lex, Maxima.

Die Maxima heeft altijd gewerkt, waarom nu dan niet meer? Laat haar lekker gaan werken, ze is gezond en nog jong genoeg.
Waarom moeten wij daarvoor betalen???

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:15

Een troonopvolger/ster hoeft toch niet op de troon te gaan zitten? Billy heeft gelijk dat Beatrix het niet makkelijk heeft, maar die lonen slaan werkelijk nergens op. Zij verdienen in een jaar wat de gemiddelde arbeider niet kan verdienen in zijn hele leven.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:20

lis schreef:
Een troonopvolger/ster hoeft toch niet op de troon te gaan zitten? Billy heeft gelijk dat Beatrix het niet makkelijk heeft, maar die lonen slaan werkelijk nergens op. Zij verdienen in een jaar wat de gemiddelde arbeider niet kan verdienen in zijn hele leven.


duidelijk een van GK

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:21

dankbaar? Ik vind ook dat het nederlandse volk als ze echt zoveel van Beatrix houden moeten zeggen. Lieve Beatrix, we hebben het lang genoeg aangezien hoe we iets onmenselijks van je gevraagd hebben......ga lekker geraniums kweken.......laat je zoon zijn eigen leven leiden........we stoppen ermee