waarop rij jij wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Waarop rijden jullie wedstrijden?

eigen paard/pony, officieel
57 (60%)
verzorgpaard/pony, officieel
11 (11%)
eigen paard/pony, onderling
9 (9%)
verzorgpaard/pony, onderling
5 (5%)
eigen paard/pony, geen wedstrijden
7 (7%)
manegepaard/pony onderling
3 (3%)
verzorgpaard/pony geen wedstrijden
2 (2%)
manegepaard/pony geen wedstrijden
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 94


germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

waarop rij jij wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 09:42

Rijden jullie wedstrijden op eigen paard, of op een verzorgpaard?
Officieel of onderling? Of rijden jullie geen wedstrijden?

Ik wil straks weer beginnen. Heb wel wedstrijden gereden. Helaas maar een half jaar. Ik heb verder helaas nooit de kans gehad, geen eigen paard, en verzorgpaarden waarvan de eigenaar het niet wil.
Ik merk dat mensen vaak vinden dat niet-wedtsrijdruiters de slechtere ruiters zijn. Zeker wedstrijdruiters kijken vaak op niet wedstrijdruiters neer. Terwijl er dus ook een reden kan zijn dat een niet wedstrijdruiter niet officieel start.
Ik heb het geld niet voor een eigen paard, misschien dat het ooit komt. Ik heb dus een nadeel dat ik weinig wedstrijdne geredne heb. Het voordeel is dus dat ik veel jonge paarden heb kunnen inrijden. Dat is ook een leuke ervaring.
Ik kan me ook voorstellen dat je wedstrijdrijden niet leuk vindt. Ik vind het wel leuk, maar als het nog duurder wordt, dan stop ik ook, dan is de lol er af. Ik wil mezelf graag bewijzen, maar het moet niet ten koste van m'n plezier gaan.
Hoe is het bij jullie?

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:06

Ik zou op mijn eigen paard starten nu blijkt dit niet te mogen zonder eerst een winstpunt in de L te halen op een ander paard. Dus voorlopig start ik helemaal geen wedstrijden.
Wedstrijden rij ik omdat ik ze leuk vind, om mezelf te polsen wat de status is vergeleken met anderen. Niet om iemand wat te bewijzen, het blijft tenslotte een jurysport en een moment opname.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:10

Mijn optie staat er niet bij. Tong uitsteken
Ik rijd met Camilla wedstrijden, dat is dan mijn eigen pony. En binnenkort ook met mijn bijrijdpony hopelijk.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 10:34

bijrijdpony is dan hetzelfde als verzorgpony Haha!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:18

Ik rijd sinds een week wedstrijden op mijn Haflinger (officieel)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:48

Ik rijd wedstrijden op mijn moeder's paarden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:54

Ik rijd wedstrijden op het paard van mijn vader,
hoewel hij op papier wel van mij is Tong uitsteken

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:04

Zolang ik zelf geen trailer heb, houd ik het bij onderlinge wedstrijden op mijn Haffie. Vind het vervelend om elke keer mijn instructrice te moeten vragen of ze mee wil...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:24

KingMarco schreef:
Ik zou op mijn eigen paard starten nu blijkt dit niet te mogen zonder eerst een winstpunt in de L te halen op een ander paard. Dus voorlopig start ik helemaal geen wedstrijden.
Wedstrijden rij ik omdat ik ze leuk vind, om mezelf te polsen wat de status is vergeleken met anderen. Niet om iemand wat te bewijzen, het blijft tenslotte een jurysport en een moment opname.


Volgens mij hebben wij hetzelfde probleem.... ik heb nu wel een paard waar ik op start voor die punten maar het ergste vind ik dat ik die punten al had en ze die "kwijt" Boos! zijn... erg fijn.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:37

Ik rij met mijn eigenpaard officiele wedstrijden en met een ander paard van stal onderlinge wedstrijden, en over een tijd ga ik misschien ook met hem officieel starten.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:42

Ik rijd op mijn eigen paard onderlinge wedstrijdjes. Ik wil (nog) niet officieel starten, aangezien ik eerst meer wil oefenen. En daarbij komt ook nog eens dat het hele officiele gedoe bij ons nogal op losse schroeven staat. (weinig deelname, hoge kosten ivm reiskosten jury etc)

Ik rijd wel voor een officiele jury, die is er dan toch. Dat is ideaal, ik krijg de punten/beoordeling die ik voor "het echt" ook zou krijgen, dus ik heb een redelijk goede indicatie hoe ik rijd!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:11

Ik rijd met mijn verzorgpony nu ongeveer 2 jaar wedstrijden. Dat bevalt prima zo. Ben best fanatiek...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 14:17

cloris"]
[quote="KingMarco schreef:
Ik zou op mijn eigen paard starten nu blijkt dit niet te mogen zonder eerst een winstpunt in de L te halen op een ander paard. Dus voorlopig start ik helemaal geen wedstrijden.
Wedstrijden rij ik omdat ik ze leuk vind, om mezelf te polsen wat de status is vergeleken met anderen. Niet om iemand wat te bewijzen, het blijft tenslotte een jurysport en een moment opname.


Volgens mij hebben wij hetzelfde probleem.... ik heb nu wel een paard waar ik op start voor die punten maar het ergste vind ik dat ik die punten al had en ze die "kwijt" Boos! zijn... erg fijn.
[/quote]

Rijden jullie hengsten?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:20

Overigens vind ik niet dat wedstrijdruiters neerkijken op alle niet-wedstrijdruiters maar ik heb wel moeite met mensen die zeggen thuis op M niveau te rijden terwijl ze idd hun paard wat schuin kunnen laten lopen en dat dan schouderbinnenwaarts noemen. Op een wedstrijd presteren vraagt bovendien om meer kwaliteiten dan alleen je paard thuis voor elkaar hebben en daarom hecht ik niet zoveel waarde aan dat verhaal "ja, thuis zitten we op Z niveau".

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:22

Yep, inderdaad. Ik heb nog geen ander paard waar ik die punten mee kan halen. En daarna mag je dus weer geheel opnieuw beginnen met je eigen paard.GGGGGRRRRRRRRRRR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:26

Helemaal met Lielle eens.
Je hoort zo vaak loopt op M nivo.
Dan ben ik een eigenwijze nuchtere hollander, eerst zien dan geloven Lachen
De meeste zijn dan echt geen M

Voor de rest kijk ik ook niet op die mensen neer, iedereen waar ze plezier in hebben, als ze maar eerlijk met hun paard omgaan, vind ik alles best.

Dan ff over de hengsten, persoonlijk vind ik het erg jammer dat het van M naar L verlaagd is.
Want wat stelt een l punt halen nu voor.
En ik ben blij dat niet iedereen zomaar met een hengst in de drukte kan rondsjesen.

En dan ontopic
Ik rij met mijn eigen paard wedstrijden.
Maar ben met hem gaan starten toen hij nog mijn verzorgpaard was.

Ook vorige paarden waren van andere mensen.

Maar veel officiele concours ervaring heb ik niet.
Heb wel verschillende paarden kennis laten maken met een oefen parcours, maar dan waren ze weer verkocht.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:27

ik heb wel een eigen pony, maar ik rijd geen wedstrijden. Lijkt me best leuk om zo af en toe een wedstrijdje te rijden, maar over het algemeen ben ik meer een recreatie-ruiter.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:33

ja ik rijd offcieel met eigen pony!
in het M1 dressuur(haha en train niet op Z niveua hoor, dat M komt er nog nauwelijks uit)
en M springen(mag al Z)
en L SGW(mag M)

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:35

Ach ik vind dat er vaak te veel poeh ha over hengsten word gemaakt. Mijn hengst is braver dan menig ander paard. Ik heb er genoeg zien rond vliegen op merries en ruinen. En zo heb ik er nog vele gereden. Maar ieder zijn mening en regels zijn regels, maar daarom baal ik er wel van. Moet ik straks mijn paard gaan casteren omdat ik wedstrijd wil rijden? Echt niet, dan maar geen wedstrijden. Rijd er toch tussen met losrijden.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:50

Ik rijd sinds kort officeel wedstrijden op mijn pony tussen de paarden!

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:08

eerst startte ik op een manege pony onderling, toen ook officieel. toen op een eigen pony onderling en officieel. toen ook nog met een paard onderling en officieel. en nu alleen met een paard onderling en officieel.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:48

germie"]
[quote="cloris"][quote="KingMarco schreef:
Ik zou op mijn eigen paard starten nu blijkt dit niet te mogen zonder eerst een winstpunt in de L te halen op een ander paard. Dus voorlopig start ik helemaal geen wedstrijden.
Wedstrijden rij ik omdat ik ze leuk vind, om mezelf te polsen wat de status is vergeleken met anderen. Niet om iemand wat te bewijzen, het blijft tenslotte een jurysport en een moment opname.


Volgens mij hebben wij hetzelfde probleem.... ik heb nu wel een paard waar ik op start voor die punten maar het ergste vind ik dat ik die punten al had en ze die "kwijt" Boos! zijn... erg fijn.
[/quote]

Rijden jullie hengsten?
[/quote]

Ja Piropo is een hengst en aangezien ze dus mijn punten van vroeger kwijt zijn? er was nix meer bekend van mij moet ik nu weer overnieuw beginnen, en gebruik ik nu een pony/paard van een kennis om dat puntje in de L weer te krijgen zodat ik eindelijk weer met mijn eigen paard mag en kan gaan starten..

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:49

Peer en Ginger kunnen helaas geen wedstrijdjes rijden... misschien wel crossen Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:57

Ik heb manege wedstrijden gestart met een manegepony, zou vanaf jauari ook officieel met haar gaan starten, maar dat is niet doorgegaan...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 18:21

Enkele opties zijn nog niet genoemd.. *LOL*

1.Ik WIL dolgraag starten, en zodra ze er klaar voor is en we een winstpuntje hebben, ook springwedstrijden.
Maar...
Mijn gezondheid laat het nog niet toe! Ik ben een half jaar verder voor ik klaar ben met de chemokuren en hopelijk is de kanker dan weg.
Voor hoelang interesseert me niet, vlak van tevoren vraag ik al een startkaart aan.
Voor we beiden weer conditie hebben daarna dat duurt ook nog een maand of twee dus reken maar uit...
Duurt nog ff.

Nog een mogelijkheid die er niet bij stond:
2.Er zijn mensen die een pony/paard huren, bij een manege meestal, en hierop officieel wedstrijden mogen rijden.
Dit was vroeger zo bij onze manege, kostte alleen wel 250 gulden per maand... Bloos Spreek ik over 20 jaar geleden.
Dit was inclusief alle spullen, onbeperkt rijden (het was als het ware je eigen pony) en drie lessen per week waarvan eentje bij de vereniging.
Verder mocht je ook (niet alleen, maar wel met meer) het bos in... Cool

Ik baal nog steeds dat ik dit als puber van mijn ouders niet mocht.
Maar jah, zij zeiden:
"We hebben drie kinderen.
Als we aan jou per maand 250 gulden uitgeven, moeten we dat ook aan de andere twee doen! Dat is 750 gulden per maand!" (tegenwoordig incl. inflatie enz. 500 euro)
Dat gebeurde dus niet, en dat was de reden dat een verdrietige verbitterde Dorinepien 16 jaar lang niet heeft paardgereden. Bloos

En nu ik eindelijk toch kan gaan starten, op een eigen paard zelfs... houdt mijn gezondheid mij tegen.
Maar zodra die chemokuren klaar zijn, en mijn paard met moeite een B-proefje eruit kan persen (ondanks dat we beiden weinig conditie hebben), dan doen we dat.
Al vergaat de wereld, wij staan tussen de bordjes en groeten onverstoorbaar de jury die met auto en al door een windhoos wordt meegenomen... *LOL*

En reken maar dat er dan nog maar één overblijft die ons kan tegenhouden:
God. Extreme duivel