Rijden in donker

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Rijden in donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 11:18

Hallo allemaal,
gisteravond moest ik nog naar stal om de pony te verzorgen. Ik zag het lieve dier staan, hij was er de hele dag nog niet uitgeweest dus ik besloot te gaan rijden. Maar er is geen binnenbak, dus uitgerust met 101 reflectoren gingen we op pad. Knipoog
De pony is het niet gewend om in het donker buiten te komen, het gevolg hiervan was, dat hij achter elk grassprietje predatoren zag en elke fiets was een valkuil.... *LOL*
Ik vond een klein grasveldje naast de weg, door de wegverlichting was dit goed verlicht en hier hebben de pony en ik nog een half uur dressuurmatig gereden. Het diertje liep zo soepel, heerlijk.
Ik kan me voorstellen dat hij het donker niets vind, hij is tenslotte geen nachtdier, maar ik vond het fantastisch dat hij uiteindelijk toch kon ontspannen onder mij! Schijnheilig
Rijden jullie wel eens in het donker? Hoe gaat dat zoal!?

Groetjes Bella


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:30

Ik rij niet in het donker want mijn paard is ook "bang" in het donker maar bij ons op stal rijden verschillende in het donker. Ze hangen de kerstverlichting om Lachen en gaan naar buiten want die paarden zijn het gewend. Ik longeer wel in het donker dan hebben we nog iets verlichting van de straatlantaarns dus dat kan nog net.

Ik zie dat je nieuw bent, welkom!
Misschien kun je je even voorstellen bij Paardenpraat of heb je je profiel al ingevuld, ik ga even kijken!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 11:32

ik heb al een profiel ingevuld. en ik ken deze pagina nog niet zo goed, dus hoe kom ik bij paardenpraat???
dank je!

Groetjes Bella


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:57

Klik boven aan op forum dan zie je een overzicht van alle onderdelen dan zie je verslag van de dag, in teh picture,paardenpraat, vraag maar raak enzovoort dan kun je je berichtjes op de goede plek zetten.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:14

Heel vreemd, maar mijn paardje is juist veel minder schrikkerig langs de weg wanneer het donker is .

Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 12:16

opala, staat hij ook snacht s in de wei? misschien dat dat wel scheelt...

Groetjes Bella

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:05

Nee, staat 's nachts binnen.

Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 15:05

ok

Groetjes Bella

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:17

De mijne zijn ook alletwee rustiger in het donker, ze komen dan zo zalig smoezelen ... Lovers

Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 15:21

als je rijdt??

Groetjes Bella

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:51

De mijne zijn jaarlingen, dus rijden mag ik nog niet, maar wel wandelen en kroelen en spelen en borstelen en ... en ... en .....

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 16:36

is wel fijn om ze alvast met het donker vertrouwd te maken! Zijn ze later niet zo schrikkerig, handig Knipoog :>

Groetjes Bella

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 20:31

Met Luna moet ik altijddoor het donker naar les,maar ze gedraagd zich nie anders dan met licht.

Toen ik laatst met Cockie in t donker fskes ging lopen schrok ze van een langsscheurende schaduw...........Haha!:D
Maar met haar gaat et nu ook gelukkig goed........

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:11

Als hun ogen aan het donker gewend zijn zien ze veel meer als jij en ik. Een paard heeft veel meer moeite met de overgang van donker naar licht en andersom al een mens. Rijdt zelf ook vaak in het donker in het weiland. Weiland is zo glad als een biljartlaken. Heb wel een bak met verlichting maar vind in het weiland veel fijner rijden. Moet de maan wel schijnen hoor, anders ga ik wel in de bak.

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:22

Die Bolle is wel het een en ander gewend, maar soms dan ziet hij in het donker ???? achter elke boom een gnoe met slagtanden. Koe
Ik ben er achter gekomen als JIJ het niet eng vind om in het donker te rijden en dus niet nerveus ben om wat er zou kunnen gebeuren HIJ/ZIJ zich ook makkelijker aanpast en niet zo bang is. Verward
Ik reed 30 december het bos uit richting zijn stal.... allemaal vuurwerk in de lucht en op de grond vlak naast het pad, schitterend... Cool
Hij verblikte of verbloosde niet en wat denk je. We komen een hek tegen waar hij dagelijks minimaal 4x langs komt en hij heeft lopen stuiteren, gewoon niet mooi meer. Maarja... blijkbaar moet er dan toch een reden zijn of ff lekker gek te mogen doen. Nerd

Vel geen oordeel over een ander maar beoordeel jezelf kritisch...

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:35

Blizz wil nog wel eens met zijn neus over de grond draven... alleen in het schemer ziet hij spookjes... en Gnoe's met slagtanden.. en woezels!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 09:10

Al zit ik erop als een zoutzak Tong uitsteken , deze pony blijft het nog steeds een beetje spannend vinden in het donker Pling . Het gaat al veel beter dan een tijdje terug, hij leerd het wel ,maar de bosluipaarden en holle-leeuwen staan nog steeds regelmatig te loeren Knipoog

Groetjes Bella

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:16

Ik heb de beschikking over twee lantaarnpalen bij onze buitenbak, dus kan lekker dressuren in de bak als het donker is. De weg op gaan doe ik niet. Ik zit aan een best drukke weg en de zandpaden opgaan heeft ook niet veel nut, je ziet geen steek. Ik ga alleen in het donker over de weg om naar rijles te gaan.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Bellisima
Berichten: 22
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 09:29

Heerlijk twee lantaarnpalen... Schijnheilig Wij zijn ook aan het proberen of de gemeente lantaarnpalen aan wil leggen... Het is namenlijk een openbare buitenbak, iedereen mag er gebruik van maken.
Het verveldende is, dat een eindje verderop sinds kort een basketbalveldje is aangelegd, en die hebben vrijwel meteen Boos! verlichting gekregen Extreme duivel !!!
Maar we blijven proberen! Pling

Groetjes Bella

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 10:34

wij hebben wel een bak met verlichting,maar soms wil je toch 'savonds in de winter wat anders zien dan de bak. Ik ga dan ook lekker een rondje polder rijden met nog een stalgenoot we hebben zelf dan een fluorriserend hesje aan. twee bandjes voor om je arm en been die steeds knipperen en eventueel nog om de benen van het paard ook. Maar het gedeelte in de polder mogen alleen fietsers komen en geen auto's anders rij ik zeker wel met 'verlĂ­chting'om de benen.
Rohan vind het heerlijk zo 'savonds buiten rijden.Dan is hij helemaal in zijn sas.

Wodan en ik onderweg in de M2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Dartel, laura22, MairiMacBran, sterregoud, su72, SunnyHorse, xTammyy en 77 bezoekers