Parachute springen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Parachute springen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 01:38

Ineens.. heb ik de ontzettende behoefte om eens mezelf neer te laten droppen vanuit de lucht.

Wie heeft dit wel eens gedaan?
Hoe was jouw ervaring?
Waar kan ik dit doen?
Wat zijn de kosten?
Wordt dit vastgelegd?

Alle info is welkom!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 02:14

Ik heb in Nieuw-Zeeland een tandemsprong gemaakt (dus vastgeketend aan een instructeur) en het was amazing!!! Op 4 km hoogte uit zo'n vliegtuigje springen, vervolgens een vrije val van een halve minuut (voor je gevoel duurt het mi-nu-ten) en dan het zweven aan zo'n stukje stof... Echt helemaal WAUW... Cool

Ik heb het destijds idd laten opnemen op video, kostte wat meer omdat er een extra mannetje mee de lucht in moest, maar ik heb er nu wel een videoband en een fotoreportage van. Eén van die foto's staat in mijn profiel:

Afbeelding

Deze is ook best mooi, en heel apart gefotografeerd: Knipoog

Afbeelding

En ja, ik heb enorme hoogtevrees. En nee, ik ben geen moment bang geweest. Alleen toen ik op het randje van die vliegtuigdeur zat, toen dacht ik even 'mijn god, waar ben ik aan begonnen', maar toen duwde mijn instructeur me al vrij snel aan en hup, daar gingen we... Cool

In NL kun je iig parachutespringen op Texel. Vraag MarkKH eens, die heeft daar ooit een cursus van een weekend gedaan waarbij je in je eentje leert springen. Misschien dat ik ooit nog zoiets ga doen, het is niet zo dat ik nu compleet verslaafd ben aan 'skydiving' zoals dat in het Engels heet, maar ik zou het echt nog wel een keer vaker willen springen.

BTW Laatst vertelde ik aan iemand dat ik ooit op 4 km hoogte uit een vliegtuig ben gesprongen. Vraagt die jongen (blonT als-ie is): 'Toch wel met een parachute hè?!?' *LOL*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 02:25

Karin schreef:
BTW Laatst vertelde ik aan iemand dat ik ooit op 4 km hoogte uit een vliegtuig ben gesprongen. Vraagt die jongen (blonT als-ie is): 'Toch wel met een parachute hè?!?' *LOL*


Hahahahahhaha... *Is van de stoel gevallen en ligt onder het bureau te bulderen van het lachen* Hahahahahaha

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 09:33

Ik heb het een paar jaar geleden gedaan op Texel. Net als Honeybee een tandemsprong met vrije val. Het was toen geloof ik 325 gulden (in het laagseizoen). En je kan het idd op laten nemen als je extra betaald Tong uitsteken

Het was echt super! Ik ben zo iemand die pas denkt wat hij nou in ****-naam aan het doen is als ik er al midden is zit *LOL* Maar dan wordt je idd al snel uit het vliegtuig geduwd *LOL* Het is echt een fantastisch gevoel.. Eerst met de vrije val is het echt een ontzettende herrie om je heen, en dan gaat de parachute open en is het doodstil. *zucht*
Ik wil het ook zeker nog een keer gaan doen. (eerst even geld bij elkaar krijgen)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:29

Me vader heeft zijn *hoe heet zo'n ding, be...* nouja, diploma er voor
en mag dus alleen springen enzo, en hij wilde het weer eens gaan doen...
Ik ga dan zeker weten mee, lijkt me echt super gaaf!
*dat eng bedenkt ik me pas in het vliegtuig Knipoog *

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:31

heb vorig jaar een tandemsprong gedaan, 4000 meter, hier vlakbij zeeland. mijn baas betaalde toen 90 euro ervoor. Ik vond het vrije val gedeelte verrrrrukkelijk, maar het zweven maakte me ziek, overigens heb ik nog 48 uur op bed gelegen, daarna!

maar het is het beleven waard!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:45

Ik heb ook de cursus op Texel gedaan, het is dat een vrij kostbare hobbie is, naast al mijn andere dure liefhebberijen, maar anders zou ik het echt wel blijven doen!
Ik vond het een erg leuke cursus, goed georganiseerd, een gezellige plek etc. En je krijgt hele koele foto's, waar mensen erg van onder de indruk zijn Haha!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:17

hehe, misschien moet je orlando bloom (legolas in LOTR) us vragen Tong uitsteken die heeft het wel een keer gedaan Haha! maar ik wil het ook wel es doen, mag ik mee? Tong uitsteken

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 15:25

Ondertussen heb ik al even het één en ander erover gevonden. Geloof dat ik mijn drang om mezelf te storten in het oneindige maar even (hééél lang) moet uitstellen. Verdrietig Mèn!!!! Wat is dat duur zeg! Kom overal op zo'n beetje 180-190 euro voor een tandemsprong en als ik het dan nog eens wil vastleggen op foto en video, komt er nog eens zo'n 90 euro overheen. Bloos De bruine kan dat nu echt niet trekken. Zal dus toch nog even moeten wachten.
Overigens heb ik nooit zo sterk de behoefte gehad uit een vliegtuig te springen. Wel over nagedacht.. maar echt de behoefte???? Nee. Maar nu... weet niet wat het is... krijg er al de kriebels van als ik er aan denk. Verward

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:43

hehe, ja geld is vaak een probleem. maar ja, spaar gewoon een beetje en dan heb je nog een tijdje om al je hoop te verzamelen Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 22:43

Hoop hoef ik volgens mij niet te verzamelen .. Heb lef genoeg op dit moment! Haha!