oppervlakkige peesbeschadiging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

oppervlakkige peesbeschadiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 22:41

Mijn pony Amber is al een paar weken kreupel, en de DA is er bij geweest.
Hij kwam afgelopen dinsdag om 3 uur en toen moest ik klaar zijn met Amber om te gaan draven.
De DA komt om 3 uur binnen waggelen, en zei ga eerst maar even links om een volte maken in stap en daarna in draf, en daar na ga je van hand veranderen en ga je rechts om een volte maken in stap en in draf.
Amber liep rechtsom erg slecht, want ja het is ook haar rechter voor been waar ze last van heeft.

Toen vroeg de DA of ik Amber even wou longeren links- en rechts om. Je zag het verschil echt heel duidelijk! Daarna ging de DA voelen aan haar benen. Eerst voelde hij niet echt iets bijzonders en na een paar minuten voelde hij een klein bultje zitten. Amber reageerde er erg op. Ze ze trok haar been op en beet haar oren in haar nek. Dat bultje was dus een beschadiging op haar pees. Glukkig is het niet een erge beschadiging, want dan ben je er nog niet zo klaar mee!

Daarna moest ik met amber aan de hand buiten op de weg draven. Maar natuurlijk wou dat weer eens voor geen meter, want ze was hengstig en er stonden aarden vlak bij in het land en er staat op de manege ook een hengst. Dus Amber liep er helemaal te showen en je zag niks van de kreupelheid, dus gingen we weer naar binnen toe.
Toen heeft deDA haar een spuitje gegeven als pijnstiller, en vandaag konden we een pasta op halen bij de DA zijn praktijk.
Van dat spul moest amber vandaag 5 streepjes hebben, en 4 dagen 2x 3 streepjes.

Ik hoop dat het hierna echt klaar is en dat ze er geen last meer van heeft, want anders zijn de wedstrijden voor mij afgelopen. Je word er toch uit gestuurd als je paard kreupel een proef moet rijden. Of het moet een goede bak zijn waar ze geen last van haar pees in heeft....

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:48

Jeetje amanda,das niet niks he met Amber....Vind het erg naar voor jullie.
Hoop dat het gauw weer goed met haar komt!

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 13:23

ja ik hoop ook dat het snel weer goed komt met haar, maar ja tis nog maar even afwachten....

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:41

mijne had ook een beschadiging en met goede revalidatie (stappen aan de hand op harde ondergrond 8 weken Lips are sealed ) en daarna erop en met 5 minuten beginnen is het goed gekomen. We kunnen nu alles weer doen, ja het heeft wel in totaal 6 maanden geduurd maar nu kan alles weer. De pees is al 3 jaar goed. Ze staat ook gewoon los in de bak/wei enz. Tijdens de revalidatie natuurlijk niet, toen alleen gecontroleerde beweging en alleen hooi................ dus wees voorzichtig en neem de tijd als je wedstrijden wilt blijven rijden zou ik zeggen. Haha! het kan gerust goedkomen.

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 13:49

zooow heey sampie!! dat niet niks 8 weken op aan de hand er mee lopen!! werd hij daar niet knetter gek van? maar fijn dat het wel goed is gekomen met die van jouw. hopen dat het ook zo is met die van mij....