1-jarige opleiding gezocht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

1-jarige opleiding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 18:06

ik moet een jaartje overbruggen ivm het niet op tijd kunnen krijgen van woonruimte... Huilen
wie weet er een MBO opleiding die je in 1 jaar kunt doen en waar je wel studiefinanciering krijgt?
Ik ben wanhopig zoekende dus help help Nerd

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:00

Ik zou het echt niet weten, ken alleen opleidingen van tenminste 2 jaar. Misschien kun je een cursus volgen? O nee daar krijg je natuurlijk geen studiefinanciering voor.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:20

Hoi,

Ik weet niet wat je vooropleiding is, maar ik heb destijds een jaartje Meao (richting Directiesecretaresse) gedaan en dat duurde 1 jaar. Je moest daar wel Havo voor hebben. Bleek uiteindelijk nog een heel nuttige opleiding te zijn ook. Ik heb die studie gevolgd in Rotterdam aan de Van Hogendorp scholengemeenschap (sorry, ik weet de naam niet zo goed meer). Ik was nog 17 dus ik kreeg zowiezo nog geen studiefinanciering, maar volgens mij kregen anderen dat wel.

Wie weet heb je er wat aan.

Groeten,
Judith

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 20:26

ik heb de havo gedaan en ben in april afgestudeerd paraveterinair, *LOL*
wat houd de meao precies in??

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:32

Hoi,

Het is trouwens: G.K. Van Hogendorp Opleidingen te Rotterdam

Meao, dat is een administratieve opleiding en in mijn geval dus de richting van directiesecretaresse op. Als vakken had ik: Ne, Eng, Du, Fr, keuzevak Spaans, machineschrijven (blind typen dus), notuleren, steno, dat was hem ongeveer geloof ik.

Volgens mij is dit een link naar meer info over die school http://www.fbg.nl/74457 Er staat iig het adres, maar meer info toch ook niet bij nader inzien. Nou ja, het is al weer iets meer Haha!

Groeten,
Judith

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:54

Zelf werk ik op het mbo en wij hebben geen bol opleiding van een jaar, alleen bbl opleidingen maar voor deze opleidingen krijg je geen studiefinanciering. Voor zover ik weet zijn 1 jarige opleiding ook bijna altijd bbl

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 21:33

ik weet gewoon niet wat ik moet doen als ik geen 1 jarige opleiding ertussendoor kan doen. Scheve mond Dan moet ik een jaar werken maar er is bijna geen werk als paraveterinair.... Huilen .hoe kom ik dan aan geld? of kun je dan een uitkering krijgen? Ik moet toch ergens de huur van betalen....
ik hoop dat iemand iets weet

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:47

je kunt toch een bbl opleiding gaan doen, werken en leren tegelijk. Je moet gewoon eens wat scholen bellen en vragen of ze een 1 jarige opleiding hebben.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:26

Waarom niet je propedeuse halen op het HBO?

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 22:59

ik wil eigenlijk volgend schooljaar met een 4 jarige HBO beginnen maar kan niet op tijd woonruimte vinden en op een kamertje gaan zitten met al mijn huisdieren en boyfriend is geen optie Schijnheilig ...daarom zoek ik iets om komend jaar te kunnen doen..
weet niemand iets??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 02:58

Een meisje dat ik ken doet een soort van administratieve/secreteresse opleiding van 1 jaar, ik geloof zelfs HBO, in Almelo. Zal haar eens vragen wat dat precies is. Zo'n diploma is altijd handig.