Goed middenklasse zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Goed middenklasse zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 20:14

Ik ben voor mijn Fjord op zoek naar een nieuw zadel. Het liefst een middenklasse zadel van rond de 400 euro omdat ik niet zo rijk ben. Ik dacht zelf aan merken als: Thorowgood, Wintec en Pagony (oover de laatste heb ik alleen al heel veel negatieve berichten gehoord). Wat vinden jullie van deze zadels n wat voor merken zijn er nog meer in de middenklasse? Ik heb trouwens toch het liefst een leren zadel (vind ik gewoon mooier) maar als de kwaliteit van de kunststoffen in deze prijsklasse beter is ga ik misschien toch daar voor. Dus wie heeft er goede ervaringen met (brede) middenklasse zadels?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:38

ik heb zelf een thorrowgood maxam gehad, en ik was heel tevreden over dat zadel
het is kunstof maar het bleef er na een paar jaar intensief gebruik en ik was er niet zo zeer zuinig op in die tijd , heel mooi uitzien , geen heftige slijtage en er ging niets kapot
ik was ook de tweede eigenaar al van dit zadel , voor mij is het twee jaar van een ander geweest , ik heb er een jaar dagelijks twee paarden mee gereden, toen heb ik het weer verkocht en de afgelopen twee jaare is het zadel weer intensief gebruikt en het blijft ewr net uitzien

zeker voor de prijs vind ik het toch een heel degelijk zadeltje

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 09:14

Ik heb een Wintec vzh en bevalt geweldig! Lachen

Cerise wil nog wel eens een hoge zeer hoge bok geven en dan ben je heel blij op dat moment met die equi-suede op dat zitvlak, wat net ietsje stroever is zeg maar: dan is het nog aardig uit te zitten... Tong uitsteken

Verder simpel in onderhoud, geschikt voor springen, dressuur en recreatie (althans de vzh) en niet zo zwaar als een leren zadel.
Dat laatste is heerlijk voor mij want ik ben lichamelijk nog niet zo sterk maar dat weet je.

Verder vind ik het zadel goed zitten, en heb er nog niet op 'doorgereden', maar dat is denk ik ook weer verschillend per persoon. Knipoog
Ook mijn zitvlak/billen houden het goed uit op het zadel, deze zomer kon ik er lange ritten op maken. Cool

Nu ik door de chemokuren bijna geen zitvlees meer heb kan ik toch nog rijden en dat zegt wel wat! Op een houten keukenstoel hou ik het nog geen vijf min. vol vanwege de pijn, dus dan weet je wat ik bedoel... }>

Ik zou geen ander zadel meer willen! Party!!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:33

Moet het nieuw zijn? Ik heb nog een breder VZH zadel liggen, wel ietsje bruin geworden op de zitting, maar verder prima in orde. Ik vraag er compleet 75 euro voor, en passen mag altijd (warffum is niet zo ver van waar ik woon).
En anders kijk ook gewoon rond voor tweedehands.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:44

Voor 400 euro moet ook wel aan een wat ouder zadel van een A klasse merk te komen zijn, tweedehands, dat zou mijn voorkeur hebben.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:31

Margreet schreef:
Voor 400 euro moet ook wel aan een wat ouder zadel van een A klasse merk te komen zijn, tweedehands, dat zou mijn voorkeur hebben.


Een jaar geleden was ik op zoek naar een tweedehands Kieffer Aachen, zou goed bij mijn paard kunnen vanwege haar hoge schoft, maar ik was zeker 500 tot 600 euro kwijt als ik eentje wilde die nog in goede staat was.
En dan is Kieffer Aachen nog niet eens een superduur merk!

Dus toen iemand mij adviseerde om eens een Wintec uit te proberen heb ik dat gedaan. Is erg goed bevallen!
Maar mocht dat zadel van Germie wat voor je zijn, dan is dat natuurlijk een handige oplossing.
Veel succes met uitproberen! Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:39

ik heb laatst nog op een Thorrowgood Maxam(vzh) gereden, en na 3,5 uur rijden nog steeds geen pijn aan m'n kont Lachen
ook vond ik het erg lekker zitten.
ik rijd ook wel eens op een Wintec, maar de Thorrowgood vind ik beter zitten.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:52

Ik heb vorig jaar rond deze tijd een Kieffer Garmisch verkocht voor 350 euro. Dat zadel zag er duidelijk gebruikt uit, maar er mankeerde verder helemaal niks aan. Zo explosief zullen de prijzen toch niet gestegen zijn?! Garmisch is wel een minder populair zadel dan de Aachen, dat scheelt ook en het hangt natuurlijk ook af van de eisen die je aan de staat van een zadel stelt (technische staat moet goed zijn, maar aan het uiterlijk zijn wel wat consessies te doen bij een beperkt budget).

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:15

Margreet. NOg niet zo lang geleden lag er bij Divoza een Passier voor 650 euro. OP de zitting zaten bobbels ine ht leer, je kon zien dat de boom gebroken geweest was. Het is dus maar net wat de gek er voor vraagt en wat de gek ervoor geeft.

350 euro voor een kieffer zoals je omschrijft vind ik redelijk. Ik weet zeker dat er meer van dat soort zadels tweedehands te verkrijgen zijn.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:38

Ik zou voor een Wintecje gaan. Den en Dien hebben d'r bijde 1 en het bevalt uitstekend. Maar als ik een goed leren zadel tegen zou komen zou ik die ook zo kopen hoor. Maar een Wintec houd wel lekker makkelijk schoon!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:55

ik heb een Imperial riding zadel. Bevalt me ook prima. Ik heb deze voor 180 euro twedehands meegekocht met belletje.
Bij de divoza hebben ze ook fjorden/haflingerzadels liggen. Ik heb ze van de week gezien en deze zagen er netjes uit.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:08

Ik had als eerste zadel een merkloos VZH-zadeltje voor 400 gulden. Toen wilde ik toch een dressuurzadel omdat dat me lekkerder leek zitten. Toen heb ik een Wintec Equisuede dressuur gekocht voor 500 gulden compleet. Daar heb ik heeel lang heerlijk op gereden,maar ja, je wilt toch meer en meer en beter. En nu rijdt ik inmiddels op een Ainsley Vanguard plus die zo'n 600 euro heeft gekost.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:02

Ik zocht ook een goed 2e hands zadel maar kwam bij een nieuw wintec zadel uit. Een goede keuze ik ben er erg blij mee. Helmaal compleet thuis gepast + 1 keer gratis navullen voor € 450.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 17:50

Ik heb een Rossner Amerika vzh zadel en ben er zeer tevreden mee. Ik heb hem bij Divoza gekocht.
Die kosten 'maar' 419,- euro en zijn qua prijs/kwaliteit verhouding heel goed.

Ook heb ik hem op een wat breder paardje liggen (haflinger). Gewoon goed opgevult zodat hij mooi op de rug paste.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 19:37

Germie: welk merk is jouw zadel en hoeveel inch?
Ik heb vanavond even bij de ruitersportzaak gekeken wat er in mijn prijsklasse te koop was. Ze lieten me oa een vrij brede tweedehands Rossner zien waar ze 350 euro voor vroegen. Dat leek me wel een fijn zadel alleen was het een dressuurzadel terwijl ik liever veelzijdigheid heb omdat ik ook wel eens spring (springles) of is dat niet zo`n probleem met een dressuurzadel? Het lijkt me wel heel lekker zitten namelijk.