Het veulen is er!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Het veulen is er!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 17:07

Jippie! Godzijdank heb ik maar één gebroken nacht gehad (maar die was dan ook wel goed gebroken) maar Tryntje haar veulen is er!!! Het is een merrietje en ze heet Lyske. En ze is niet eens het eerste veulen, Treesje, een van de andere drachtige merries, pas over twee weken uitgerekend, had gister ook ineens harsdruppels aan haar uier en de hele middag had zij al krampen.
Toen het 's avonds rustig werd op stal, is zij begonnen, om kwart voor tien ging ze veel liggen enzo en om half 11 lag daar een schitterend hengstveulen naast, dat Jilles is genoemd.
En toen het daarna weer rustig werd op stal, tegen twaalf uur, begon Tryntje, en Lyske lag daar om tien voor half 1 naast.
Je kan wel zeggen dat Tryntje de boekjes goed gelezen heeft: ze was precies op de uitgerekende datum, de bevalling ging heel vlot en voorspoedig. Helaas is ze wel aan de nageboorte blijven staan (maar ik heb gehoord dat 50% van de friezen daar last van heeft, en Treesje had bergens last van, dus dan klopt dat ook nog )
Dus wij zijn nog heel lang opgebleven, het veulen wilde ook eerst niet drinken, het kon met geen mogelijkheid de spenen vinden, zelfs niet toen wij haar probeerde te helpen. Om een uur of vier is de dierenarts nog een keer gekomen (bij Treesje wasie ook al geweest, daarna alleen telefonisch contact) en die heeft de nageboorte los weten te krijgen en heeft de baarmoeder ook nog gespoeld. Ondertussen had Lyske ineens het uier van mams gevonden en bleef ze maar drinken, dus dat komt allemaal wel goed.
Om vijf uur lagen we allemaal op bed en om 8 urr waren we er al weer uit, want Treesje liet haar veulen niet drinken, dus die moesten we weer gaan helpen. Nu ben ik thuis, doodmoe, maar wilde dit toch eerst even vertellen. Ik ga nu lekker een douche nemen en even bijslapen, ik ben kapot, ik was gister om 6 uur op en lag er vanmorgen dus pas om 5 uur weer in.
Ik ben zo blij dat alles nu verder goed gaat met mamsie en haar kindje!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:08

IK ben de eerste!! GEFELICITEERD!!! tof man!! Geniet er maar van!!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:09

Gefeliciteerd!! Haha! Leuk hoor! Haha!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:42

Gefeliciteerd!!!!!!!!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:44

Gefeliciteerd!! En slaapse!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:49

gefeliciteerd!!! fijn dat de geboorte zo goed is gegaan Lachen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:00

Whaaaaa GEFELICITEEEEEEERD!!!!!!!!!!!

Geniet er maar van en ik wil foto's zien hé!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:26

van harte gefeliciteert!
We willen idd foto's zien Haha!
En lekker genieten van je nachtrust *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:26

FOTO'S FOTO'S ... De max joh, twee geboortes zien op één nacht!!! Ik wou echt dat ik kon ruilen! Ik heb die van mij juist gemist ... Boos!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:32

Gefeliciteerd, echt leuk die hummeltjes!
Ben ook erg benieuwd naar foto's!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:42

Gefeliciteerd!! En foto's!!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:43

Gefeliciteerd!!!
Wat leuk weer, al die lieve kleine veulentjes!!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 19:16

Gefeliciteerd. Ben best een beetje jaloers op je Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 21:23

Ik heb net een paar uur geslapen, en ik begin me weer iets beter te voelen. Zodra de foto's klaar zijn, zal ik ze scannen en op bokt zetten. Ik heb ook foto's van de geboorte zelf, ben heel benieuwd of die gelukt zijn.
Wel echt gaaf, dat we allebei de geboortes helemaal konden zien. We hebben binnen gewacht tot we zagen dat ze echt lagen en er een blaas uitstak, toen zijn we er bij gaan zitten in de stal.
Echt ideaal zo'n camera in de box.
Ik had nog nooit een geboorte van een veulen in het echt gezien, en dan meteen 2 in één nacht!
Echt heel mooi, ook om de verschillen te zien. Jilles is vrij grof, maar niet zo heel groot, terwijl Lyske heel fijn en tenger is, en heel hoog op haar beentjes staat. Jilles bleef ook vrij lang met zijn achterstel in zijn moeder zitten, hij is er bijna zelf uitgejkropen, want hij begon al helemaal te spartelen met zijn voorbeentjes.
Lyske floepte er eigenlijk zo uit, drie keer goed persen van Tryn en daar lag ze.
Ik ben echt zo blij!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:29

gaaf he? wij krijgen er ook 4 dit jaar, ik ben benieuwd

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:31

Hé gefeliciteerd! Je hebt ook wel weer mazzel ook hè Knipoog. Gelijk twee veulens in één klap Haha! . Ik hoop dat je volgend jaar wat meer moet af zien tijdens het waken, want dit stelt natuurlijk niets voor Haha! . Ik ben echt niet jaloers hoor Schijnheilig . Snel die foto's neerzetten, als je wilt mag je ook mailen dat gaat wat sneller (oftewel ik ben erg nieuwsgierig).

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 21:32

Gefeliciteerd!!
Leuk joh!! Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 21:45

Tiffy schreef:
Ik hoop dat je volgend jaar wat meer moet af zien tijdens het waken, want dit stelt natuurlijk niets voor Haha! . Ik ben echt niet jaloers hoor Schijnheilig .


Godzijdank worden ze dit jaar niet weer gedekt, dus volgend jaar hebben we deze spannende tijd niet. Maar ik ben wel heel blij dat alles zo snel is gegaan.
En dan nog, uiteindelijk heb ik wel een dag gemaakt van bijna 23 uur. Het plan was elk uur even te kijken, maar we zijn gewoon niet aan in bed liggen toegekomen tot 5 uur. Is toch ook wel heel erg vermoeiend hoor!
Nu moeten we nog 2 veulens krijgen, maar in principe ben ik daar niet bij, maar de eigen verzorgsters van die paarden. Het was gewoon toeval dat er nu twee tegelijk kwamen, want Tryn was wel uitgerekend, maar Trees nog helemaal niet.
Gofke is over twee weken uitgerekend, maar begint nu al wel een vol uier te krijgen. Ze kwam bijna over de boxdeur heenzetten, toen we met Treesje en Jilles langs liepen richting de bak. En ze begon keihard te hinniken. Daarna begon haar uier vol te lopen, dus ik heb zo het idee dat dat ook nog wel eens vlot kan gaan komen.
En Aukje is pas over 12 weken uitgerekend, die had wat problemen met drachtig worden, vandaar.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:39

Proficiat Party!! Party!! Onze tijden beginnen als het goed is in februari, dan moet de eerste Lachen

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:56

Gefeliciteerd Haha! Haha!. Krijgen we nu ook beschuit met muisjes ?? Tong uitsteken Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:36

Leuk hoor! Ik mag hopen dat het dit jaar met Jur ook zo vlot gaat.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:50

Gefeliciteerd !

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:11

gefeliciteerd wat prachtig is dat allemaal gegaan zeg, ik hoop dat het bij ons zo voorspoedig gaat en dat ik er bij ben.
Veel plezier van jullie veulens

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:46

Nou hardstikke gefeliciteerd hoor. Die van mij is over twee weken aan de beurt. D'r begint zich al iets een uier te vormen. Ik kan eigenlijk niet wachten

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:53

gefeliciteerd