Brand in Medemblik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Brand in Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 16:19

Gister was er brand in Medemblik(in een jachtopslag) wij zijn ook ezen kijken je hoorde al die gastanken knallen
Er was ook een boot van een jongen die bij mij in de klas zat in de fik gegaan z'n eigenbootje echt zielig er stonden vet mooie boten...echt zonde...

Afbeelding
Van onze verslaggeefster
MEDEMBLIK-Een forse uitslaande brand heeft vanavond de Medemblikker Yacht Service (MYS) op het industrieterrein Overleek in de as gelegd. Vier loodsen, waar tachtig kapitale jachten stonden opgeslagen, zijn grotendeels vernield. Rond de negentig jachten die buiten de loodsen stonden kon de brandweer behouden. Vanwege asbestgevaar werd de omgeving afgezet.
Update 00:58

Het vuur ontstond in de eerste hal en werd rond acht uur ontdekt door een medewerker van het bedrijf. Hij alarmeerde meteen de brandweer, maar die kon niet voorkomen dat drie hallen met opgeslagen jachten verloren gingen. Slechts drie boten konden uit een hal worden gesleept voordat de situatie te gevaarlijk werd.

Brandweerkorpsen uit de regio werden opgeroepen om het vuur met groot materieel te bestrijden. Omdat in het dak van de loodsen asbest verwerkt was, dreigde gevaar voor de omgeving. De in grote getale toegestroomde Medemblikkers konden slechts moeizaam door politie en brandweer op afstand gehouden. De wind bleek blies de asbesthoudende rook richting de Wieringermeer. Twee dijkhuisjes die onder de rook lagen zijn ontruimd.

Regelmatig klonken knallen van gasflessen uit schepen die ontploften. Ook vlogen vuurpijlen de lucht in. Rond tien uur leek het vuur onder controle en werd duidelijk dat twee naastgelegen hallen van andere bedrijven waarschijnlijk behouden konden blijven.

MYS-directeur B. Hiemstra heeft net als de brandweer nog geen idee van de oorzaak van de brand, die vermoedelijk in de kantine is ontstaan. Wel heeft een van zijn medewerkers een deur open zien staan. ,,We waren juist extra voorzichtig en hielden regelmatig controles na de vorige brand, hier op het industrieterrein. Dit is een drama.''

Eind vorig jaar brandde jachtwerf Fels, even verderop industrieterrein Overleek, tot de grond toe af. De oorzaak van deze brand is niet achterhaald.[/img]

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:11

hmm hoorde net van iemand op irc dat er ook ergens brand was bij een aldi? Weet alleen niet waar.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:56

Jep ik had het ook gelezen en gehoord van die brand in medemblik, zonde van al die (dure!!) boten die daar stonden!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:26

ja en daar stond ik dan Joey te longeren, het leek wel of er heel veel vuurwerk werd afgestoken in medemblik. Ik heb alle brandweerwagens
langs zien vliegen.
Joey vond die blauwe zwaailichten maar raar Clown Toen die gasontploffingen waren vond ik het best wel eng (vanwege eventuele slachtoffers) maar we zijn verder gegaan met longeren en ik heb het 's avonds op de tv bekeken.