wie rijd er met een cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 00:08

bij ons op de manege is het sins pas verplicht maar er staan zo 75 penson klanten en ja die rijden niet met een cap(helm).
nu wil ik wel is weten wie van jullie met een cap (helm) rijd .


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 00:10

Ik rijd altijd met cap. Dat is gewoon het beste voor je eigen hersentjes.

je moet het natuurlijk zelf weten maar er zijn tegenwoordig zoveel goede caps en lichtgewicht caps dat je ze niet meer voelt zitten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 00:17

Ik rij sinds ik kinderen heb (meestal) altijd met cap, ik heb dit jaar voor het eerst 3x zonder gereden. Buiten altijd met!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 00:19


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 00:21

ik rij zelf ook met een cap niet altijd .
maar ik weet dat ik dat wel moet doen .
dus ik heb een nieuwe cap zo lichtgewicht gekocht (zit goed je voelt hem niet). en ik zet hem nu wel netje op wand je weet maar nooit.
ik rij al wel meer dan 30 jaar maar toch .
zeg nooit ik val er niet af zelfs ik kan er nog af gaan .
dus de cap op .
en of het er uit ziet of niet dat is niet belangrijk de veiligheid staat voor op

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 00:23

hoi

ik rijd altijd met cap!
blij om vandaag weer gemerkt dat een ongeluk in een klein hoekje zit, dus ja blij met mijn cap, heb wel een hele dikke gevoerde ( hete) cap maar dat heb ik wel voor mijn hersentjes over!
groetjes!!


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 00:37

Ik rijd met cap, sinds ik bij een nieuwe stal sta waar het verplicht is. Ik vind het nog altijd GEEN gezicht en af en toe krijg is zelfs van dat lichte Casco ding nog koppijn (whiplash..), maar het is en blijft toch het veiligst, dus daarom doe ik het dan maar....
Ik sta overigens op een pensionstal, er zijn hier geen manege of lesklanten..
Groetjes Suzanne

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 00:41

Hihihihi, Ja sinds Suuz op Orry gereden heeft doe ik hem weer standaard op na die 3x niet *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 05:57

ik rijd meestal zonder, maar ik neem hem altijd mee, als hij kliederig wordt zet ik 'm snel op Haha!
Bij Nora ook ALTIJD cap, en buiten ook.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 08:13

In de bak rijd ik zonder (fout dus eigenlijk) maar buiten met. Ik sta op een pensionstal waar het wel in de regels staat maar verder gewoon overgelaten wordt aan ieders eigen verantwoordelijkheid. De kinderen rijden overigens allemaal met, ook in de bak.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 09:27

Ik rijd altijd met. Ik heb vorige zomer vlink zand gehapt en toe had ik met cap al een week lichte hoofdpijn en ik wil niet weten wat dat zou zijn zonder cap. Daarvoor reed ik wel eens zonder maar nu nooit meer. Ook niet als ik op Dennis stap om hem naar de wei te brengen.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 09:54

ALTIJD
EN MAAK OOK ALTIJD JE KINBANDJE VAST,anders als je valt valt je cap ook van je hoofd en heb je er nog niets aan!
ik heb twee keer (door mijn stomme idee geen cap op te hebben)een hersenschudding gehad door van een paard te vallen en sindsdien heb ik mijn lesje wel geleerd.

soms is het beter om te zwijgen

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 10:43

Ik denk dat de rest, die niet gereageerd hebben dus zonder cap rijden, waaronder ik Bloos . Heel stom ik weet het.
Maar als je deze antwoorden leest denk ik bijna dat ik (gelukkig) een uitzondering ben, maar als ik in de praktijk om me heen kijk, is dat toch echt niet zo.
Dus de stommelingen die zonder cap rijden, waaronder ik dus, waren nog wel zo wijs maar niet te reageren. Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 10:48

Ik rij altijd met cap, en zeker als ik buiten rij.
Ik ben het 1 keer vergeten toen ik buiten ging rijden, maar dan zie je pas echt hoeveel je je paard vertrouwd.
Als dat niet zo zou zijn zou je het echt niet vergeten!
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 11:13

Ik rij ook met goedgekeurde cap. Wel zo veilig, in de auto doe ik ook mijn riem om tenslotte.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 11:17

Ik rijd buiten en in de springles met cap en vanaf vandaag ook weer in de bak. Ik realiseer me opeens weer hoe stom het is om binnen zonder cap te rijden.

Ik ben er binnen mee gestopt omdat (stomme reden) mijn hoofd en haar altijd zeiknat worden als ik een cap draag.

Stom stom stom...

vanaf vandaag dus weer cap op!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 12:00

Citaat:
maarja ik vind het eigen risico dus.... zolang je er anderen niet mee in gevaar brengt.


sorry als jij van je paard afvalt en je ligt daar bewusteloos te wezen omdat je geen cap op had denk niet dat je omgeving daar zo blij mee is. is voor hun geen gevaar maar t is niet leuk voor hun.

ik rij zelf altijd met cap. behalve als we show rijden. best raar want juist dan zijn de paarden anders dan je gewend bent. maarja je promoot wel een ras. en omd an net te doen alsof je paard heel gevaarlijk is en met cap te gan rijden is niet echt goede promotie lijkt mij. maar daar buiten rij ik altijd met cap een ongeluk zit in een klein hoekje en rare dingen gebeuren altijd als je er niet op voorbereid bent

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 12:09

Oke,ik lijk misschien stom maar ik rijd alleen op de manege met cap (ja ja,ik voel me diep schuldig Haha! )

Buiten als ik de weg op ga rijd ik soms met cap...

Slik...ben ik de enige hiero?

Gr shalane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 12:16

O, deze discussie is al zo ontzettend vaak gevoerd...
En Jasmijn en Sunny, ik rijd dus ook echt nooit met een cap, behalve op concours en dan nog liever met een hoed eigenlijk!! (heb nu geen Z-paard meer helaas) Maar die zet ik dan ook pas op op het moment dat ik de ring inga, omdat ik anders verga van de hoofdpijn. Ik weet best dat het wel stom zal zijn, maar als je mij een veiligheidcap kan aan bieden die er FATSOENLIJK uitziet, en ook nog lekker zit (want ik heb laatst zo'n casco-wielren-onding opgehad en het zit voor geen meter!) dan zal ik er ook wel een opzetten, denk ik.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 12:19

Mja, dan moet je toch die Pikeur GPA eens opzetten...die zit echt super en ik vind hem best fatsoenlijk.
Eén probleempje.....hij kost heel veel centjes!

Om nog even ontopic te blijven, ik rijd ook altijd met cap, ik heb nu een goeie die lekker zit en met luchtgaten (sjabro air-lite) en hoe het eruit ziet boeit me geen donder.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 12:25

Ik ben te conservatief voor die dingen geloof ik. Ik steun Albert Voorn in zijn queeste tegen de verloedering van de sport. Albert rijdt overigens met een Patey, engelse cap "made to measure" kost 300 pond (= bijna 1000 piek) met zo een wil ik ook wel rijden.

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 12:28

Ik rij nooit met cap, ja op vreemde pony's wel, maar op Charmotte niet.
Wel als ik buitenrit maak natuurlijk...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 12:36

Ik rijd altijd met cap.
Bij de manegelessen is het nu sinds 1 juli verplicht om een cap te dragen, en wel een veiligheidscap (helm dus). Ik ben in de 4 jaar dat ik rijd 6 keer gevallen (is dat veel Verward ) waarvan 1 keer met pony en al, en ik was dus echt wel blij dat ik mijn cap ophad.
Soms kunnen paarden zulke rare dingen doen en dan kan je er ook zo raar afvallen en dan ben ik toch blij dat ik mijn cap op heb.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 14:46

Idd bekend topic, ik rijd dus ook nooit met cap en vind dat iedereen dat zelf moet weten.

Alleen waar het verplicht is rijd ik met cap (dat is dus de ORUN-instructeurscursus) en als ik ooit nog weer eens ga springen.
Maar voor de rest ... geef mijn cappie maar aan Fikkie *LOL* *LOL* *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 103 bezoekers