hier iets aan doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

hier iets aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 22:05

Ik had dus mijn paard gekocht van iemand van stal. Met deze persoon kan ik heel erg goed opschieten en ze vraag me heel erg vaak haar paard te doen. (even binnen zetten )en de stal doen en voer geven op zich geen probleem want mijn paard staat overdag in haar stal omdat die een blessure heeft en anders 24 per dag in de stand moet. Maar nu komt ze niet zo vaak (hij staat nu 2 weken in haar stal, en dat vindt ze niet erg) nu heb ik haar vorige week 4/5 keer moeten doen en dan vindt ik het wel een beetje haar eigen verantwoordelijkheid worden om voor haar paard te zorgen. Uitmesten doe ik wel oke mijn paard staat erin maar ze komt ook gewoon niet. Oke ze heeft het druk is alleen moet 5 dagen werken maar wat vinden jullie hier van voel me toch een klein beetje gebruikt om haar paard steeds achter in het land door de modder te gaan halen op mijn schoenen.
Of ligt het nu aan mij?

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:41

Nee ligt niet aan jou.. Ik ken r nog zo een.. Dat moet je gewoon tegen haar zeggen iig.. Tis moelijk, omdat deze mensen vaak zo zijn dat ze rustig hun paard laten stikken omdat ze denken dat r toch wel voor wordt gezorgd.. Maar dat kan niet zomaar he..

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:42

als het je dwars zit moet je het echt vertellen hoor, maar verzin eerst hoe je het zegt, vaak voelt men zich gauw aangevallen als je je mening geeft. Maar zeg meer van dat je daar eigenlijk te weinig tijd voor hebt.

Als je niks zegt vreet het alleen aan je en dan gaat er spanning komen op stal, dit is niet fijn.

succes ermee

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:54

Als je een eigen paard koopt moet je er ook de verantwoording over dragen.. ik zou niet eens naar me werk durven gaan als ik niet precies weet wie mijn paard die dag kan doen.. ik zou zoiezo geen paard kopen als ik zoveel werk of het zo druk heb.. misschien is een goede verzorgster iets?!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:57

Ik zou zeggen......... vraag er geld voor, je bent gewoon voor haar aan het werk. Ze moet het anders oplossen. Of zelf komen of iemand de verzorging van haar paard laten doen tegen betaling. Honden worden ook uitgelaten tegen betaling. de betere ruiters worden ook betaald om paarden te rijden. Grooms worden ook betaald, zelfs ik word betaald!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:07

Idd zeg tegen haar dat je hier geen tijd voor hebt en geen zin in hebt. Je bent niet verplicht haar paard te doen. Tegen vergoeding zou het een ander verhaal worden, maar dat is aan jullie.

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 18:45

ik heb dus een paard van haar gekocht omdat ze er geen tijd voor had (heeft hum ook altijd laten stikke eigelijk maar buiten dat)
Ik denk ook dat ik even met haar ga praten
bedankt.
Ze loopt zo onder haar eigen verantwoordelijkheden vandaan, vind ik.