Hulp nodig met site bouwen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Hulp nodig met site bouwen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 22:07

wie heeft hier verstand van sites maken?
Voor de stichting (paardenrusthuis "Amon") willen we misschien een domeinnaam aanvragen, maar eerst willen we het proberen via een gratis dienst.
Nu ben ik al 2 dagen ruzie aan het maken met lycos en dit is het resultaat http://members.lycos.nl/amonstichting/

Ten eerste vind ik de naam niet mooi, stichting_amon staat veel mooier maar dat kon niet...
Ten tweede duurt alles wat ik vraag héél lang en ik vind de mogelijkheden beperkt. Als hij al zegt het te kunnen, ik krijg erg vaak errors of verlopen/niet opvraagbaaar meldingen....Misschien dat ik er nog achter moet komen hoe je méér dan een homepage kunt maken (links e.d zouden leuk zijn), Ik kom nu niet verder dan wat tekst en slechts 1 plaatje......
Ik ben het echt strontbeu en ik wil vragen of iemand mij een cursus omgaan met lycos wil geven?
Of misschien liever nog, een betere site/oplossing........
HELP!


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:10

een goed html programma, en een uploadservice...

Frontpage, dreamweaver... kun je daar niet aankomen?
Dat werkt veel praktischer

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 22:12

ehmm... vertel me er meer over.. ik ben nogal een dummie wat sites bouwen betreft..... Verward

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:43

ik heb het dus ook eerst via lycos geprobeerd maar dat is
3x niks. Kijk of je aan het programma Frontpage kunt
komen, dat werkt hartstikke makkelijk als je het eenmaal
door hebt

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:51

Ik heb eigenlijk nooit problemen met Lycos, maak de dingen via HTML, upload ze via FTP vanaf mijn computer, het is soms wat traag maar verder niet.
Als je niet weet hoe HTML werkt, probeer dan idd eens aan frontpage te komen en kijk even op LN, Clautje had laatst nog gevraagd om sites met HTML-codes, staan wel wat bruikbare bij.
Veel succes, voor vragen mag je best PB'en als het niet lukt, alleen niet met garantie, want zoveel weet ik nou ook weer niet Knipoog
Edit: Heb even op de site gekeken, je hebt het zo te zien via de Web-Builder van Lycos gemaakt, dat is idd ontzettend rot, dat heb ik 1× geprobeerd en nooit meer voor mij

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 22:58

DaphneL schreef:
Builder van Lycos gemaakt, dat is idd ontzettend rot, dat heb ik 1× geprobeerd en nooit meer voor mij


Hoe kan ik dat veranderen?
Ben ik dan mijn site kwijt? (ik bedoel dan de naam)
Hoewel zo erg is dat niet want een andere naam had mooier geweest (maar dat accepteerde hij om een of andere reden niet?)

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:26

Ehm, als je op http://members.lycos.nl bent en je bent ingelogd, staat er onder je inlognaam iets van "Bouw Uw Site" dan kies je daar voor WebFTP en dan start ie een soort klein programma, waarmee je dan nieuwe pagina's aan kunt maken en je bestaande pagina's kunt aanpassen. Moet je gewoon een beetje uitproberen, dan kom je er vanzelf achter hoe het werkt. Als je dat programma hebt opgestart staat er rechtsbovenin ook gewoon een knopje met help, misschien dat je daar ook wat van opsteekt Lachen
Je bent je site dan niet kwijt ofzo hoor en je kunt een nieuwe naam toch gewoon aanmaken, alleen met een ander e-mail-adres?
(Oef, dat legt toch nogal lastig uit)

wouter

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 01:40

download dreamweaver en fireworks van macromedia het zijn zeer goede en uitgebreide programma's met heel veel mogenlijkheden. Ik maak al mijn site met deze programma's kijk hier maar eens http://www.wosanweb.nl Deze site heb ik met deze programma's gemaakt en voor het uploaden gebruik ik WS FTP le. Het is wel even zoeken hoe het allemaal werkt maar als je het door heb zie je op mijn site wat het resultaat kan zijn. Mocht je hulp willen dan wil ik je evt wel van tips voorzien over de proggie's. Je kunt ze allemaal downloaden bij Kazaa.

wouter

Heb respect voor elkaar. Het leven bestaat maar uit twee dingen EMOTIE en GEVOEL.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 01:53

ik kan wel iets voor je maken als je wil, als je wil zien wat ik al gemaakt heb, ga dan maar naar mijn site www.zzrapmanzz.tk of de site van de familie www.leenen.tk ik heb die allebei gemaakt

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 11:18

Hardstikke bedankt!
Ik ga het in eerste instantie even zelf proberen door met dat programmat'je webFTP...
Als dat niet werkt ga ik op zoet naar dat frontpage programma....
En je horen het wel als ik het weer eens niet snap....

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:41

FrontPage is echt super! Kun je gewoon via KAZAA downloaden als je het niet hebt. Mijn pagina is er ook mee gemaakt, en als je het doorhebt, is het zo gepiept!

Kijk maar eens; http://home.wanadoo.nl/hensberp

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 18:55

Heeft een van jullie ervaring met flashfxp? dat werd me door iemand anders aanbevolen...

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:13

Volgens mij is dat een FTP programma, waarmee je dus bestanden vanaf je computer naar het internet kunt uploaden.
Heb er geen ervaring mee, maar als het is wat ik denk, dan zul je er nog niet veel aan hebben.
Frontpage is een programma waarmee je heel simpel websites kunt maken die er niet verkeerd uit ziet, werkt een beetje zoals word, alleen worden de dingen dan in HTML-codes omgezet.
Dus, als jij in frontpage een site maakt, en je upload die via FlashFXP naar je site, dan staat alles on-line.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ania, Boheme, ComscoreBot, corinec, JenniferU, Lizzy__87, Majestic-12, moeshie, perdjes, Reyndir, Sorriso, YandexBot en 169 bezoekers