Orun-instructiecursus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Orun-instructiecursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 22:06

Wie van jullie heeft de opleiding/cursus van de ORUn 1e fase instructeursopleiding gedaan?? Hoe beviel deze? is het moeilijk? Wat kan ik verwachten? Ik heb al op de site gekeken, maar vraag nu naar persoonlijke ervaringen
Ik wil me komend najaar ook laten inschrijven Alleen heb ik nog een probleempje met het paard van 1.60m. Ik rij namelijk op een haflinger van 1.53 en dat is 7 cm te klein .

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:47

Hoi Suzy,

Ik heb 1e fase gedaan. Wat kan je verwachten:
De 10 weken 1 uur theorie en 2 uur rijden de laatste weeken 3 uur rijden. De eerste weken moesten er 6 paarden meegenomen worden door de cursisten. In een uur rijden moet je de 1e 20 minuten zelf rijden daarna gaan er nog 2 anderen op die ook twintig minuten moeten rijden. Hierbij moet een cursist dan les gaan geven. De theorie is goed te doen.

Dit alles onder begeleiding van de cursusleider. De eerste weken neem je dan ongeveer om de week je paard mee. In mijn geval betekende het wel dat hij toch wel bijna 2 uur op de trailer stond, je moet dus wel een brave hebben of een chauffeur die hem terug kan brengen.
Je hebt dus best kans dat je een avond niet rijdt en ook geen les geeft en alleen maar staat te kijken hoe andere het doen. Ook leerzaam.

De laatste weken na het theorie examen wordt in het theorie uurtje ook gereden. Je paard moet dan vaker mee.

Ik weet zeker dat je met een paard van 1.53 geen examen mag doen. Bij onze cursus moest je een paard meenemen welke aan de exameneisen voldoet. Moet je toch een ander paard zoeken, helaas.

Op zich vond ik het een leuke en leerzame cursus, gelukkig heb ik het in 1 keer gehaald. Maar ik moet wel zeggen dat mensen met een paard anders dan zeg maar het standaard dressuur paard wel minder aantrekkelijk zijn voor de cursusleiders. Verder moet je het eens zijn met de manier van lesgeven van de cursusleider. Dit kan nog wel eens heel erg verschillen van hoe je nu les hebt. De cursusleiders doen geen concessies dus braaf luisteren anders heb je een probleem. Dit kan wel eens vreemde situaties geven.

Groetjes Femmy

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 13:32

ja, een haflinger van 160, vind die maar eens . Mijn zusje heeft wel een paardje van 161, maar die krijg van z'n lang zal ze leven niet mee Extreme duivel . Maar ik kijk wel of ik er ergens een kan lenen zolang Schijnheilig Ik wil het supergraag doen.