paard afkeuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

paard afkeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:59

ik ben nu inmiddels al 3 maanden bezig een paard af te keuren maar de veearts vind het niet erg genoeg, maar ook vind ie het niet goed genoeg om goed te keuren. ik word hier echt horendol van!!

iemand ervaring hiermee en hoelang het nog zal duren



silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:56

waarom moet ie afgekeurd????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:59

omdat ie niet meer geschikt is voor de sport. en ik hem daarvoor gekocht heb. ik heb hem liever als recreatie paard maar danmoet de verzekering wel betalen. ik ga namelijk geen duur paard houden voor 3x inde week een rondje bos te doen

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:10

dus het is alleen eigenbelang dus

Kiekeboe

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:22

Ik ben bang dat het zo niet werkt. Als het paard afgekeurd is dan word hij hoogst waarschijnlijk door de verzekering opgehaald om afgemaakt te worden. Paarden die nog goed genoeg zijn voor recreatieve doeleinden zullen dus ook niet afgekeurd worden. Het enige wat je rest te doen is hem verkopen voor minder dan je hem gekocht heb en een nieuw paard te kopen. Van de verzekering krijg je hooguit de slachtprijs plus de restwaarde in dit geval, mocht je hem eventueel terug kunnen kopen van de verzekering.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 21:59

andere veearts!! Ennuh, als ie afgekeurd is door de verzekering kun je m van de verzekering terug kopen en dan weer doorverkopen. Maar dan krijgt ie tenminste de nodige aantekening op zijn paspoort!!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:33

a zo, nu snap ik het.
Werkt dat in België ook zo? Nog nooit van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:40

nee novelle absoluut geen eigenbelang!!! belang van mijn paard. hij is niet meer geschikt voor de sport maar recreatie kan er nog wel mee gereden worden. aangezien ik hem daar niet voor verzekerd heb maar als sportpaard verzekerd wil ik dat de verzekering mij uitkeert. ik wil het paard dan terug om ervoor te zorgen dat hij niet bij mensen terecht komt die hem nog lekker gaan proberen in de sport zodat hij weer pijn met lijden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 22:49

vonneke schreef:
nee novelle absoluut geen eigenbelang!!! belang van mijn paard. hij is niet meer geschikt voor de sport maar recreatie kan er nog wel mee gereden worden. aangezien ik hem daar niet voor verzekerd heb maar als sportpaard verzekerd wil ik dat de verzekering mij uitkeert. ik wil het paard dan terug om ervoor te zorgen dat hij niet bij mensen terecht komt die hem nog lekker gaan proberen in de sport zodat hij weer pijn met lijden.


Hoe ga jij daar dan zeker van zijn. Mensen kunnen in eerste instantie een paard kopen voor recreatieve doeleinden en dan toch later wedstrijden gaan rijden. En wat is recreatief? Rijden in de duinen, mul zand en galopperen over het strand is dat niet zwaar dan voor een paard? ik dacht het wel en het is zeker recreatief...........

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:25

*zucht* dat vroeg ze toch niet? wie ben jij om haar te veroordelen?

vonneke pb me maar, heb daar ervaring mee gehad

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:35

Ik veroordeel niets, ik loop alleen al wat langer mee en ik heb geen illusies meer. Je moet reeel zijn. Ik stel wat vragen waar zij voor zichzelf antwoorden op moet geven. Ik heb zelf een afgekeurd paard gehad. Ik weet wat het is. Ik werk nu in de sport paarden en weet ook wat dat is. Verzekeraars zijn andere mensen. Ik wil haar alleen behoeden voor dingen waar ze later spijt van krijgt

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:59

Je kan zeker wel je paard voor een deel afkeuren. Wanneer hij niet meer geschikt is voor het doel waarvoor jij het paard gekocht hebt en verzekerd (bijv sport), maar hij is nog wel geschikt om recreatief te rijden kan je een deel van de verzekerde waarde uitgekeerd krijgen, mits je je paard dus gedeeltelijk arbeidsongeschikt kan laten verklaren.
En er zit zeker wel verschil in recreatief rijden en een paard met dat doel aanschaffen of er een voor de sport hebben.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:13

ik zal jullie ff helpen natuurlijk ben ik niet zo naief en begrijp ik hoe het werkt in deze wereld maar het is de bedoeling dat ik hem aflaat keuren en ZELF terug neem voor de recreatie. zodat ik hem thuis door iemand kan laten rijden en zodat ik hem ZELF in de gaten kan houden en als het niet goed gaat weer stil kan zetten

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:39

Wat zegt je verzekering hierover? Wat mankeert het paard waardoor jij denkt dat hij niet langer gescikt is voor de sport, maar je veearts wel?

Tot zover ik weet is bij de meest verzekering het terugkopen van je paard na afkeuring geen probleem met dienverstande dat hij niet doorverkocht wordt.

Een dierenarts moet natuurlijk ook een beetje aan zichzelf denken. Als hij er een gewoonte van maakt om gezonde paarden af te keuren op verzoek van de eigenaar lijkt me dat hij daar ook problemen mee kan krijgen, buiten dat het niet echt professioneel is.

Ik denk dat je eerst met je verzekering moet kortsluiten wat er precies aan de hand is en duidelijkheid moet krijgen waarom zij vinden dat hij nog wel geschikt is voor de sport.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 14:50

Ik had mijn paard verzekerd voor dressuur en springen. Hij is een paar in Utrecht geweest, maar de behandeling tegen de kreupelheid sloeg niet aan. Hij heeft last van artrose. Ik geef hem nu Primeval. Ik kan nu alleen nog maar met hem naar het bos. De verzekering heeft uitgekeerd en ik heb hem teruggekocht voor restwaarde. Aan iemand verkopen die zegt dat hij of zij alleen maar recreatief zal rijden doe ik niet, want voor hetzelfde geld verkopen ze hem weer of wordt hij afgejakkerd. Als het echt weer erger wordt gaat hij naar de slacht, klinkt hard, maar beter dan een onzekere toekomst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 108 bezoekers