Inmiddels gaten in ons velletje (BLINZEN.....GRRRR)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 20:29

Wij gingen vanmiddag met de wagen rijden. En we werden gewoon lek gestoken! Echt, ik had zo'n medelijden met de pony's! Wat voor een vliegenspul werkt daar nou het beste tegen? We hadden echt een dikke laag opgestreken, en het stonk ook fink, maar nee hoor, geen enkel blinsje die zich er wat van aan trok. Alleen als er wind kwam, waren ze opeens foetsie! Grrr, me hate BLINZEN!


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 20:31

Trouwens, ik weet niet of iedereen het woord blinzen kent. Dazen is daar een ander woord voor.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:34

ik heb wel eens gehoord dat veerust werkt...maar die dazen die blijven toch kleven, ik leef met je zielige paardjes mee, [**] heeft dat ook Boos!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:36

Ik haat dazen, bij ons op de weide en bij de buitenbak zitten ze ook zoveel. Echt, en als je paard dan een beetje bezweet is komen ze er nog meer op af.
Zowat geen enkel vliegenspray helpt, echt zwaar klote. Coco had het over een vliegenspray van de Kruitvat die heel goed schijnt te helpen, bij Bolivia niet maar.. Misschien bij jullie wel Verward

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:39

ik heb die ook van kruitvat, ze steken er gewoon doorheen!!! ( tegen vliegen helpt het wel)

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:43

Wat dacht je van een vliegendeken?

Wat niet is kan nog komen...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:58

werkt een vliegendeken echt tegen daen. Ik bedoel, die beesten prikken ook recht door je kleding heen, dus waarom niet door zo'n deken?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 21:17

Ik heb vandaag iets creatiefs gedaan Haha! Heb bij de drogist een flesje citronella gekocht. Had van de Xenos nog een grote verstuiver staan dus daar de citronella ingedaan en voor de rest aangevuld met natuurazijn. En het HIELP. En goed ook!!! We hebben een stuk door het bos gereden, ik zat onder de beesten en IJsco had helemaal niks!


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 21:45

Dennis had vandaag ook een daas op z'n kont. D'r zat een klein meisje op dus ik twijfelde ff een moment maar Dennis is zo makkelijk. Ik heb dat ding op z'n kont dood geslagen. Boeit Dennis dus echt absoluut niet!
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:01

tja daarom rijd ik tinkerbell wel aangespannen maar dan in de buitenbak,en wat rondjes om het erf(harde weg)zodat we niet erg veel dazen tegen komen.we moeten eigenlijk goed oefenen met buitenrijden maar helaas kan dat nu gewoonweg niet.......

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Nef1985, Temeraire en 108 bezoekers